Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-11, 01:56
  #925
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pjornen
Mindervärdeskomplex?

PS: Vilket tur att ni från Karlskoga är så jävla bra. Sveriges vackraste, bästa, spelskickligaste och sportsligaste förening.

Komplex för vad?

Att "min" klubb vunnit flest sm guld i elitseriens historia? Eller att man står med ena benet i sin 20:e sm final?
Eller att man har bäst ekonomi av alla hockeylag i Sverige?

Men en sak kan jag konstatera,att BIK Karlskoga hade berört mer en kuksugarna från Västerås gjorde eller inte gjorde
Citera
2014-04-14, 20:26
  #926
Medlem
Caesarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jo, jag förstod det av Expressen-artikeln. När jag rådbråka mitt minne kommer jag ihåg att inbördes möte faktiskt räknades före målskillnad en gång i tiden när det gäller dubbelserie.

En passus som jag fastnade på i tävlingsbestämmelserna var följande:


Det låter ju som en formulering innan 3-poäng för seger infördes.

Lite sent svar kanske, men det du läser är tillämpbart för exempelvis knattehockeyn där förlängning inte är möjlig pga tidsbrist. Där får man två poäng vid vinst och en poäng vid lika. Bestämmelserna gäller alltså för annat än bara de högsta serierna.
Citera
2019-12-28, 01:37
  #927
Medlem
Londons avatar
Nostalgitripp över julhelgen att varva denna tråd med youtube!

Fortsatt eloge till spelarna i Aik att inte öppna kassen i tredje. Någon som vet hur det gick för Aik efter säsongen? Är de tillbaka i SHL?

Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback