2024-02-04, 10:50
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Vad menar du? Den har rusat under alla åren 😉💰
Misstänker att fler rusningar kommer i år 👊 Du vet var du hörde det först hehe

Rusat ner i princip 100%! (99.98%). Är du beredd med plånkan när Won vill ha ännu mer av dina stålar?
Citera
2024-02-05, 08:45
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Rusat ner i princip 100%! (99.98%). Är du beredd med plånkan när Won vill ha ännu mer av dina stålar?

Du vet inte mkt om aktiehandel va Dumbo 2.0 aka rassebögen 😅😅😅
Visheten har jagat dig under alla åren men hittills har du varit snabbare 😁
Senast redigerad av alienfin 2024-02-05 kl. 08:51.
Citera
2024-02-05, 08:50
Medlem
Citat:
Du vet inte mkt om aktiehandel va Dumbo 2.0 aka rassebögen 😅😅😅
Homofoben har talat!!

Trevlig dag!
Citera
2024-02-05, 09:29
Medlem
Ja får vi se ett resultat på 15m plus i q4 och q1 så bör vi klättra uppemot 2md i BV sakteliga. Ett par ADNA på det så kanske vi kan börja resan mot min egna riktkurs på 52kr

Moahahahahaha...

Trevlig dag!
Citera
2024-02-05, 11:52
Medlem
Citat:
Ja ser onekligen ut som att han får rätt i att han ska göra mkt pengar i år. Blir en fin start med Smark och Cevahir till att börja med.
ADNA också smygstartat med lowhanging fruits som lovats så mer kommer nog i år därifrån med.
Inte helt fel att börja 2018 med ett städat bolag som gör vinst numera.

Citat:
0.23=6.90 är mitt gav numera btw😁 Det är snabbt dubblat o tripplat när resultaten börjar komma. Får se om man hinner snitta ned mer i vår.

Citat:
Nä utgångspunkten känns riktigt trevlig nu jämfört med tidigare år. Medicintekniska pennan blir ett trevligt tillskott som lanseras nu i Mars i USA och globalt i Q4 om jag inte minns helt fel. Många triggers överlag i år att se framemot,inte minst ökningen av licens/mjukvaruintäkter.

Citat:
Varifrån kommer alla dessa Einsteins ifrån som försöker rädda våra pengar med riskbedömning and so on😂😂😂

Marginalerna kan de flesta nog räkna ut redan från rapporten som förbättrats btw.

Blir onekligen intressanta kommande år,speciellt när KK risken inte är överhängande längre med positiva operativa resultat och ett grymt fint OPEX numera.

Citat:
En bra verklighetsgrundande analys som beskriver det nya Anoto och. Och motargumenten här har som vanligt ingenting vettigt att komma med

Citat:
Men visst känns det stabilt med en till storägare i bolaget👍
Att man gick upp till 7,70 på en megaorder och ner igen på en medioker rapport är nog de flesta överens var det som skedde iaf.
Nu siktar man mot nya och befintliga kunder med ny prissättning som kanske tar lite tid att jobba in men med Cevahir ordern är årets OPEX täckt alla gånger och det lär inte bli enda ordern plus alla licens/mjukvaruintäkter vi får in så man kan nog fortsätta och se framemot kommande rapporter som visar plus med ett städat bolag.
Och så här fortsatte det eviga haussandet i Mars-2018.
Alltså för 6 år sedan....
Vi är nu på sidan 272 i tråden så det finns fortfarande mycket dynga till att skyffla upp!

Alla nöjda?

Trevlig dag!
Citera
2024-02-05, 17:14
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rivet
Ja får vi se ett resultat på 15m plus i q4 och q1 så bör vi klättra uppemot 2md i BV sakteliga. Ett par ADNA på det så kanske vi kan börja resan mot min egna riktkurs på 52kr

Moahahahahaha...

Trevlig dag!

Så dumt att man rodnar å hans vägnar!
Citera
2024-02-06, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Så dumt att man rodnar å hans vägnar!
Det tråkiga är att Alien själv inte rodnar ett dugg.

Trevlig dag!
Citera
2024-02-06, 19:29
Medlem
alienfins avatar
Kassan fylls på lägligt innan KAIT börjar leverera ev ordrar från Emiraterna till att börja med 😁
Förväntas även nyemission för att kunna expandera verksamheten och få större långsiktiga ägare i bolaget. Nästa blir högst intressant att se vem det blir...

"Den 28 november meddelades att Anoto har tecknat ett upphandlingsavtal som avser
försäljning av nya pennor, samt ett treårigt mjukvarulicensavtal med Deutsche Telekom
AG (”Deutsche Telekom”). Deutsche Telekom är en av de äldsta kunderna inom Anotos
affärssegment Forms och avtalet innebär att ramverket inom vilket Anoto och Deutsche
Telekom har samarbetat för att tillgodose behoven hos Deutsche Telekoms kunder
fortsätter. Det totala ordervärdet uppgår till cirka 1,1 miljoner USD och Anoto förväntas
få full betalning i januari och februari 2024."

Senare kommer de även att få återbetala lånet på 56msek plus ränta till Anoto de fått i höstas.

Q3 fanns det 1msek kvar i kassan så man har nog haft övrig försäljning också, snart rapport iaf så får vi mer kött på benen dumbos 😘
Citera
2024-02-07, 09:36
Medlem
Citat:
Annars så var det grymt bra att Nerthus ställde upp och de gör nog inte det gratis heller för den delen.
Men nu har bolaget fått pengarna som behövts för man växer inte på luft.
Ny penna,enklare plattform,ADNA klar att säljas,medicintekniska pennan klar att säljas,ny biometrisk penna till sommaren,storkund Cevahir möts upp and so on

Lite av sånt som också intresserar mig som aktieägare,sen om en större investerare gör lite vinst är väl trevligt ändå😁

Citat:
Ja plus alla ggr som de 2 senaste kvartalen utan nedskrivningen i Q4. Nu vet jag inte vad du har för info om uppskjutna leveranser men såvitt jag vet så har man inte skjutit upp ngt utöver Smark ordern som skulle gå ut i Q4 så får hoppas att den kommer i Q1 då.

Däremot så har man medvetet avböjt affärer med gamla kunder med gamla prissättningen. Man för samtal med dem och nya kunder med ny prismodell som innebär billigare pennor för kunden men de får istället betala en årlig licensavgift och för antal mönster de använder vilket kommer att ge effekt i sista raden med tiden med fina marginaler.

Man kan redan se en tydlig och kraftig ökning av licens/mjukvaruintäkter trots den lilla omsättning som var i Q4 och det klingar fint i mina öron.

Kapitaltillskjutning kan absolut komma då man för samtal med flera stora konglomerat och är ju bara positivt isf om man ska svara upp på en order. Cevahir som ska ha 70,000 pennor för 7MUSD kommer ju att sluka en del resurser innan vi får pyntat därifrån så ja,en offensiv NE kan komma absolut och är välkommen isf för tillväxt. Bolaget behöver inga pengar för att överleva mer iaf kan vi tydligt se i rapporten.

Kan rekommendera dig att läsa den också så slipper du svamla om dina fantasier och lögner och därmed bidra med nån matnyttig kritik istället så man ta dig på allvar. Luktar mkt troll om dig just nu iaf.

Citat:
ADNA är igång och gör fina framsteg. Man har redan knutit avtal med en världskänd detaljist och vidareutvecklar för bredare användningsområden enligt rapport.

Större konglomeratkunder tar givetvis tid som väntat och väntar mig inte mkt i år men det visar sig.
Blir som en bonus när det väl kommer då penbusinesen ser ut att börja frodas på allvar.

Hoppas på en 10-15+MSEK kvartalet inom några kvartal till att börja med om det går bra,ingen stress
för min del dock. Handlar jättegärna mer på dessa nivåer sålänge det går

Citat:
Har inte sett några minuskvartal på sistone och lär inte se det heller med dagens OPEX. Ser däremot framemot sakteliga ökande vinster iom nuvarande businesmodellen med licens/mjukvaruintäkter,kommer ta tid dock och ADNA sägs göra stora framsteg så ser inga mörka moln mellan raderna där.

Citat:
Absolut och ADNA är redo att integreras i många av dem. Det är det fina med Dot Pattern,finns ingen idag som kan mäta sig med antal unika mönster. Och tiden är rätt nu med digitala världen som kräver mkt big data 👍

Citat:
Att jämföra Vodafone dealen med tidigare HP dealen går inte ens samma dag.
Hårdvaran med små marginaler är en sån liten del med Vodafone,licens och mjukvara som ger
just vinsten är vad det handlar om. Precis som Won säger,det är inte pennorna vi ska göra pengar på
utan mönster/licenser.

Nu är ju inte HP avskrivet iaf så kommer det igång så får de snällt lägga sig i samma trevliga prissättning Anoto har idag.

Som sagt,bara att vänta in att licens/mönsterintäkterna ökar med fleråriga kunder. Spännande år framför oss och inte minst i väntan på ADNA

Hittills vad vi vet,Cevahir ca 1mUSD årligen,Vodafone/Welsh 500kUSD,Q4 11mSEK övriga kunder så bör vi snitta nästan 15mSEK kvartalet med befintliga kunder. Nu lär vi se en tillströmning av nya kunder om man får tolka rapporten lite fritt så det innebär en fin tillväxt i den delen med grymma marginaler framöver isf.
Bara där täcker vi dagens OPEX exkl. hårdvara såklart så anar nog att man börjar göra mer vinst snart.

Många bäckar små,håller tummarna på att Won lyckas
Skulle vara trevligt med närmare +20mSEK vinstkvartal inom ett så borde man närma sig 20kr ganska fort i BV. Får se vad framtiden kommer med,vågskålen tippar åt rätt håll nu iaf.
Nu svamlades det vidare i slutet på April-2018.
Inte blev det mycket av dessa drömmar heller...
Sidan 277 i tråden så nu har vi avverkat drygt en tredjedel..
Finns mycket slafs kvar att mocka fram i dagsljuset!

Trevlig dag tillönskas dom flesta av Er!
Citera
2024-02-07, 14:27
Medlem
jack.danielss avatar
Eftersom tråden har mynnat ut i en envig mellan två ytterligheter, så är min fromma förhoppning att skiten går i kk så vi slipper läsa om eländet!

Edit: för att förtydliga: utan uppmuntran till trollet hade tråden dött sotdöden, ungefär samma som kommer att drabba bolaget i fråga förr eller senare!
Senast redigerad av jack.daniels 2024-02-07 kl. 14:31.
Citera
2024-02-07, 18:12
Avslutad
Vilka härliga lirare Ringhals3 och Rivet är! De är fullständigt besatta av, ja likt sjakaler som kastar sig över ett hjälplöst byte.
Det är för lustigt hur två fjantar är fullständigt besatta av att ta upp gamla inlägg där jag, eller nån, driver med mupparna - man förmodar att de har enormt stora kukar, och skäms för detta! Men det finns hjälp för detta också. Kan tipsa om föreningarna: Hjälpkanintestängahissdörrenförminkuk.com eller kukenförmörkarminbilkörning.com.

Vet ju inte om det är det, kan ju vara många orsaker: klumpfot, nageltrång, clamydia,fotsvamp som har spritt sig till hjärnan där besattheten av att trakassera andra medlemmar har avslöjat fothjärnsjukdomen.

Med det sagt så måste man skriva om aktien i realtid! På kort tid har aktien stigit 50%, med relativt låg omsättning. Hursomhelst kan den som är vaken göra sig en slant här, helt klart! Här har vi ett företag som vrider och vänder sig mot sin annalkande död, om man nu blir filosofisk.

Pennan var från början en otroligt bra uppfinning men tiden av dålig ledning åt upp detta. Det har varit åtskilliga emissioner och byte av ledande positioner och dåliga beslut som har lett fram till att företaget är slut - som ett dansband med övervintrande 50-åringar som försöker likna att 25-åriga jag.

Men här får vi inte glömma nuet! Ger mig fasen på att aktien når 75 öre innan den, som en röd stjärna som slukar sina planeter och blir en vit dvärg!

För den vakne så är jag övertygad om att det finns pengar att tjäna!
Senast redigerad av Hissen100 2024-02-07 kl. 18:18.
Citera
2024-02-07, 19:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rivet

Moahahahahaha...

Trevlig dag!

Jag har drivit med dig förut men jag måste fråga dig: Förstår du inte att aktiehandel sker i realtid?

Du har letat upp en medlem som har tradat en aktie med mycket förlust, men nån vinst emellanåt. Troligtvis inte! Men du din skitstövel träder in som nån hjälte och ska visa med din långa hjältekappa att du har rätt och han - din fruktansvärda anotobloddrypande man klädd i svart - har fel.

Nu ska jag ge dig ett gott råd: Anoto är ett gott parti i realtid!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in