Citat:
Ursprungligen postat av
alienfin
Annars så var det grymt bra att Nerthus ställde upp och de gör nog inte det gratis heller för den delen.
Men nu har bolaget fått pengarna som behövts för man växer inte på luft.
Ny penna,enklare plattform,ADNA klar att säljas,medicintekniska pennan klar att säljas,ny biometrisk penna till sommaren,storkund Cevahir möts upp and so on
Lite av sånt som också intresserar mig som aktieägare,sen om en större investerare gör lite vinst är väl trevligt ändå😁
Citat:
Ursprungligen postat av
alienfin
Ja plus alla ggr som de 2 senaste kvartalen utan nedskrivningen i Q4. Nu vet jag inte vad du har för info om uppskjutna leveranser men såvitt jag vet så har man inte skjutit upp ngt utöver Smark ordern som skulle gå ut i Q4 så får hoppas att den kommer i Q1 då.
Däremot så har man medvetet avböjt affärer med gamla kunder med gamla prissättningen. Man för samtal med dem och nya kunder med ny prismodell som innebär billigare pennor för kunden men de får istället betala en årlig licensavgift och för antal mönster de använder vilket kommer att ge effekt i sista raden med tiden med fina marginaler.
Man kan redan se en tydlig och kraftig ökning av licens/mjukvaruintäkter trots den lilla omsättning som var i Q4 och det klingar fint i mina öron.
Kapitaltillskjutning kan absolut komma då man för samtal med flera stora konglomerat och är ju bara positivt isf om man ska svara upp på en order. Cevahir som ska ha 70,000 pennor för 7MUSD kommer ju att sluka en del resurser innan vi får pyntat därifrån så ja,en offensiv NE kan komma absolut och är välkommen isf för tillväxt. Bolaget behöver inga pengar för att överleva mer iaf kan vi tydligt se i rapporten.
Kan rekommendera dig att läsa den också så slipper du svamla om dina fantasier och lögner och därmed bidra med nån matnyttig kritik istället så man ta dig på allvar. Luktar mkt troll om dig just nu iaf.
Citat:
Ursprungligen postat av
alienfin
ADNA är igång och gör fina framsteg. Man har redan knutit avtal med en världskänd detaljist och vidareutvecklar för bredare användningsområden enligt rapport.
Större konglomeratkunder tar givetvis tid som väntat och väntar mig inte mkt i år men det visar sig.
Blir som en bonus när det väl kommer
då penbusinesen ser ut att börja frodas på allvar.
Hoppas på en
10-15+MSEK kvartalet inom några kvartal till att börja med om det går bra,ingen stress
för min del dock. Handlar jättegärna mer på dessa nivåer sålänge det går

Citat:
Ursprungligen postat av
alienfin
Har inte sett några minuskvartal på sistone och lär inte se det heller med dagens OPEX. Ser däremot framemot sakteliga ökande vinster iom nuvarande businesmodellen med licens/mjukvaruintäkter,kommer ta tid dock och ADNA sägs göra stora framsteg så ser inga mörka moln mellan raderna där.
Citat:
Ursprungligen postat av
alienfin
Absolut och ADNA är redo att integreras i många av dem. Det är det fina med Dot Pattern,finns ingen idag som kan mäta sig med antal unika mönster. Och tiden är rätt nu med digitala världen som kräver mkt big data 👍
Citat:
Ursprungligen postat av
alienfin
Att jämföra Vodafone dealen med tidigare
HP dealen går inte ens samma dag.
Hårdvaran med små marginaler är en sån liten del med Vodafone,licens och mjukvara som ger
just vinsten är vad det handlar om. Precis som Won säger,det är inte pennorna vi ska göra pengar på
utan mönster/licenser.
Nu är ju inte HP avskrivet iaf så kommer det igång så får de snällt lägga sig i samma trevliga prissättning Anoto har idag.
Som sagt,bara att vänta in att licens/mönsterintäkterna ökar med fleråriga kunder.
Spännande år framför oss och inte minst i väntan på ADNA
Hittills vad vi vet,Cevahir ca 1mUSD årligen,Vodafone/Welsh 500kUSD,Q4 11mSEK övriga kunder så bör vi snitta nästan 15mSEK kvartalet med befintliga kunder. Nu lär vi se en tillströmning av nya kunder om man får tolka rapporten lite fritt så det innebär en fin tillväxt i den delen med grymma marginaler framöver isf.
Bara där täcker vi dagens OPEX exkl. hårdvara såklart så anar nog att man börjar göra mer vinst snart.
Många bäckar små,håller tummarna på att Won lyckas

Skulle vara trevligt med närmare +20mSEK vinstkvartal inom ett
så borde man närma sig 20kr ganska fort i BV. Får se vad framtiden kommer med,vågskålen tippar åt rätt håll nu iaf.
Nu svamlades det vidare i slutet på April-2018.
Inte blev det mycket av dessa drömmar heller...
Sidan 277 i tråden så nu har vi avverkat drygt en tredjedel..
Finns mycket slafs kvar att mocka fram i dagsljuset!
Trevlig dag tillönskas dom flesta av Er!