Citat:
Ursprungligen postat av
ellabellak
Humorn består i att inläggen sedan början med vissa undantag (gjort lite nedslag här och där) är desamma om att nu vänder det, rapporten som kommer kommer att rocka hårt etc, snack om triggers, snack om stora ordrar, snack om avtal, allt följt av lägre och lägre kurs och att inget infrias.
Jag fortsätter följa spektaklet, det är väldigt intressant på många sätt nämligen. Jag förutspår att det fortsätter kommer nya luft-pm, följt av dåliga rapporter, följt av nyemissioner.
Lycka till alla.
Jo det kan du ju ha en poäng i att det blir lite humor när man läser en sådan här tråd från början. Men jag hoppas dom flesta som är inne i aktien ändå förstår att det inte är som att äga Telia eller Abb.
Sen, med det sagt och om det nu någon gång kommer ett stort genombrott för Anoto, så är det här mönstret, att det tar tid och mångas förhoppningar grusas på vägen snarare regel än undantag i bolag och med teknik av det här slaget.
Titta ex på IT-bubblan runt mileniumskiftet, nu 18år senare är vi där boo.com trodde vi skulle vara 2001.
Eller varför inte snegla på Fingerprint. Läs dom gamla trådarna från runt år 2000 och fram till i dag så ska du få se på humor.
Grejen med aktier är att man köper en förväntan inför framtiden. I dag tvivlar många på vad man kan förvänta sig därför är företaget värt 500 miljoner.
När/om folk inte längre behöver tvivla, utan bolaget går från klarhet till klarhet kommer inte värderingen längre vara 500 miljoner.
Du kan inte få låg värdering på företaget och fullständiga garantier om att allt kommer att gå i lås.
Man måste välja, endera köper man in sig på dom här nivåerna och tar en stor risk eller så väntar man in tills man får trygghet och mer fakta på bordet men då är också företaget värderat till ex 2,5 miljarder och aktien kostar 25:-
Det är lite som om någon kastar in ett spel på en travhäst eller ett fotbollslag som ger 5ggr pengarna, jag ser inte någon humor i det jämfört med att satsa på storfavoriten som ger 1,05ggr pengarna. Det är bara olika strategier och olika sätt att spela.