2018-03-04, 17:20
Medlem
Gick på det här i egenskap av, jag erkänner, nybörjare.

Hade vett att sälja av tidigt med förlust, något som jag är mycket tacksam för.

Jag köper inte detta bolag igen i första taget.
Citera
2018-03-05, 08:44
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EugeneSandberg
Gick på det här i egenskap av, jag erkänner, nybörjare.

Hade vett att sälja av tidigt med förlust, något som jag är mycket tacksam för.

Jag köper inte detta bolag igen i första taget.

Trevligt att du kunde ta ett beslut. Vad fick dig att göra det och vad skulle få dig att börja köpa igen i bolaget?
Eller kan man anta att du inte läst på ett skit utan hoppa på i hypen tro? Ja då var det rätt vettigt att hoppa av istället för att famla runt i mörkret med sina besparningar 😂😂😂
Mkt av handeln som pågår nu beror på hajmat som dig
Senast redigerad av alienfin 2018-03-05 kl. 08:50.
Citera
2018-03-05, 13:49
Medlem
Helt rätt eugene helt rätt att sälja... det finns många nybörjare typ som typ alienfin som kronan inte har trillat ner för ännu...
Citera
2018-03-05, 14:36
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bluefoxen
Helt rätt eugene helt rätt att sälja... det finns många nybörjare typ som typ alienfin som kronan inte har trillat ner för ännu...

Så varför var det rätt? Vad var för krona som trilla ner som har bestämt framtidens resultat,är du släkt till Saida tro? Eller har du en förklaring för en gångs skull som alla andra saknat hittills?
Citera
2018-03-06, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ellabellak
Var tvungen att titta tillbaka lite i tråden då den är full av humor och hittade ovan inlägg, notera personagreppet. Nåväl, 0.32 efter omvänd split är det 9,6 i gav nu då?

Viktig tråd detta att hålla liv i så att folk förstår att det är ett skitbolag. Om priset går ner vinner alla, vi som anser att det är kraftigt övervärderat till nuvarande pris och Alienfin vinner med då denne tidigare uttryckt att det är bra med småsparare och traders som skapar köptillfällen, det vill säga sänker priset. Ner till 1 öre i pris borde vara optimalt då för alla som älskar bolaget, blir inte bättre köptillfälle för dem som älskar bolaget.

Hittade du inte mycket mer än så här, trots aktivt letande måste jag säga att du är ganska lättroad.

Och vad är det extremt lustiga i att ha 9:60 i gav?

Anoto är nu (gårdagens stängningskurs) värderat till 485 miljoner. Säga vad man vill om won men Anoto är trots allt en världsspelare med hela den globala marknaden framför sina fötter. Det räcker med en vinst på ynka 8 miljoner för helåret för att komma i nivå med sektorns värderingar på p/e 60.

Du skriver "kraftigt övervärderat" det betyder alltså att du tycker att Anoto skulle vara värt betydligt mindre än det är i dag? Hälften? Eller en fjärde del? 120 miljoner? Du får gärna motivera hur du räknar fram den värderingen?

Nu vet jag inte exakt vad fou håller på med men kostar den delen pengar antar jag att chanserna i alla fall finns att man presterar någonting som marknaden kommer gilla/efterfråga. Och precis som allt annat kommer så klart även handskriften i stor skala så småningom digitaliseras fullt ut. Det är bara en tidsfråga och en fråga för vem och hur det ska gå till.

Citat:
Ursprungligen postat av NickeNickname
Hen är en små trejder läs vissa trådar där Hen medger att det ser illa ut, men kan bli bra,väldigt bra
att Vissa här går på Hens inlägg ,fattar inte sluta lyssna och läs på,är mitt råd

Hur menar du då, jag tycker Alifien har hållt en rak linje genom hela tråden och att vi tvärtom ska tacka honom för att han håller den vid liv och uppdaterar oss.

Det är en ganska grov anklagelse du kommer med så jag hoppas du kan redogöra för hur du kom fram till den.
Citera
2018-03-06, 07:03
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Hittade du inte mycket mer än så här, trots aktivt letande måste jag säga att du är ganska lättroad.

Anoto är nu (gårdagens stängningskurs) värderat till 485 miljoner. Säga vad man vill om won men Anoto är trots allt en världsspelare med hela den globala marknaden framför sina fötter. Det räcker med en vinst på ynka 8 miljoner för helåret för att komma i nivå med sektorns värderingar på p/e 60.

Du skriver "kraftigt övervärderat" det betyder alltså att du tycker att Anoto skulle vara värt betydligt mindre än det är i dag? Hälften? Eller en fjärde del? 120 miljoner? Du får gärna motivera hur du räknar fram den värderingen?

Nu vet jag inte exakt vad fou håller på med men kostar den delen pengar antar jag att chanserna i alla fall finns att man presterar någonting som marknaden kommer gilla/efterfråga. Och precis som allt annat kommer så klart även handskriften i stor skala så småningom digitaliseras fullt ut. Det är bara en tidsfråga och en fråga för vem och hur det ska gå till.

Hur menar du då, jag tycker Alifien har hållt en rak linje genom hela tråden och att vi tvärtom ska tacka honom för att han håller den vid liv och uppdaterar oss.

Det är en ganska grov anklagelse du kommer med så jag hoppas du kan redogöra för hur du kom fram till den.

0.23=6.90 är mitt gav numera btw😁 Det är snabbt dubblat o tripplat när resultaten börjar komma. Får se om man hinner snitta ned mer i vår.
Citera
2018-03-06, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bluefoxen

Hur vet du det?

Hur vet du att det inte blir något med HP, trots patent sökta av dom där anoto nämns.
Hur vet du att inte något läkemedelsbolag, några varumärken eller tom ett land vill använda adna till sina tags, etiketter eller sedlar? När man förlorar miljarder på förfalskningar nästan varje dag.
Hur vet du att det inte är Anoto som ser till att det i mer eller mindre varje hem i den utvecklade delen av världen finns en penna som lagrar och för över handskrift digitalt? När allt annat har digitaliserats.

Osv
osv

Det räcker med en fjärt om att något av ovanstående är vid liv så har vi 5ggr dagens värdering på företaget och en kurs på 24:50:-

Det finns betydligt osexigare företag med mycket snävare och tråkigare produkter som inte ens är nära full kommersialisering som ändå värderas dubbelt så högt som Anoto.

Berätta gärna hur du vet att inte kronan trillat ner hos Alifien och mig??
Citera
2018-03-06, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
0.23=6.90 är mitt gav numera btw😁 Det är snabbt dubblat o tripplat när resultaten börjar komma. Får se om man hinner snitta ned mer i vår.

Jag ligger nog där någonstans också tror jag och är inte det minsta orolig. Det är liksom inte som att sitta fast i HM eller Fing där det måste ske mirakel för att ens försvara dagens kurs och något helt extremt för att få till en kännbar ökning av kursen. Anotos börsvärde kan dubblas över en natt.

Självklart kan man tröttna men det mest idiotiska är i så fall att gå och sälja nu.
Citera
2018-03-06, 07:29
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Jag ligger nog där någonstans också tror jag och är inte det minsta orolig. Det är liksom inte som att sitta fast i HM eller Fing där det måste ske mirakel för att ens försvara dagens kurs och något helt extremt för att få till en kännbar ökning av kursen. Anotos börsvärde kan dubblas över en natt.

Självklart kan man tröttna men det mest idiotiska är i så fall att gå och sälja nu.

Nä utgångspunkten känns riktigt trevlig nu jämfört med tidigare år. Medicintekniska pennan blir ett trevligt tillskott som lanseras nu i Mars i USA och globalt i Q4 om jag inte minns helt fel. Många triggers överlag i år att se framemot,inte minst ökningen av licens/mjukvaruintäkter.
Citera
2018-03-06, 23:19
Medlem
Citat:

Humorn består i att inläggen sedan början med vissa undantag (gjort lite nedslag här och där) är desamma om att nu vänder det, rapporten som kommer kommer att rocka hårt etc, snack om triggers, snack om stora ordrar, snack om avtal, allt följt av lägre och lägre kurs och att inget infrias.

Jag fortsätter följa spektaklet, det är väldigt intressant på många sätt nämligen. Jag förutspår att det fortsätter kommer nya luft-pm, följt av dåliga rapporter, följt av nyemissioner.

Lycka till alla.
Citera
2018-03-07, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ellabellak
Humorn består i att inläggen sedan början med vissa undantag (gjort lite nedslag här och där) är desamma om att nu vänder det, rapporten som kommer kommer att rocka hårt etc, snack om triggers, snack om stora ordrar, snack om avtal, allt följt av lägre och lägre kurs och att inget infrias.

Jag fortsätter följa spektaklet, det är väldigt intressant på många sätt nämligen. Jag förutspår att det fortsätter kommer nya luft-pm, följt av dåliga rapporter, följt av nyemissioner.

Lycka till alla.

Jo det kan du ju ha en poäng i att det blir lite humor när man läser en sådan här tråd från början. Men jag hoppas dom flesta som är inne i aktien ändå förstår att det inte är som att äga Telia eller Abb.

Sen, med det sagt och om det nu någon gång kommer ett stort genombrott för Anoto, så är det här mönstret, att det tar tid och mångas förhoppningar grusas på vägen snarare regel än undantag i bolag och med teknik av det här slaget.

Titta ex på IT-bubblan runt mileniumskiftet, nu 18år senare är vi där boo.com trodde vi skulle vara 2001.

Eller varför inte snegla på Fingerprint. Läs dom gamla trådarna från runt år 2000 och fram till i dag så ska du få se på humor.

Grejen med aktier är att man köper en förväntan inför framtiden. I dag tvivlar många på vad man kan förvänta sig därför är företaget värt 500 miljoner.

När/om folk inte längre behöver tvivla, utan bolaget går från klarhet till klarhet kommer inte värderingen längre vara 500 miljoner.

Du kan inte få låg värdering på företaget och fullständiga garantier om att allt kommer att gå i lås.

Man måste välja, endera köper man in sig på dom här nivåerna och tar en stor risk eller så väntar man in tills man får trygghet och mer fakta på bordet men då är också företaget värderat till ex 2,5 miljarder och aktien kostar 25:-

Det är lite som om någon kastar in ett spel på en travhäst eller ett fotbollslag som ger 5ggr pengarna, jag ser inte någon humor i det jämfört med att satsa på storfavoriten som ger 1,05ggr pengarna. Det är bara olika strategier och olika sätt att spela.
Senast redigerad av rotebro-conny 2018-03-07 kl. 01:52.
Citera
2018-03-07, 02:19
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Jo det kan du ju ha en poäng i att det blir lite humor när man läser en sådan här tråd från början. Men jag hoppas dom flesta som är inne i aktien ändå förstår att det inte är som att äga Telia eller Abb.

Sen, med det sagt och om det nu någon gång kommer ett stort genombrott för Anoto, så är det här mönstret, att det tar tid och mångas förhoppningar grusas på vägen snarare regel än undantag i bolag och med teknik av det här slaget.

Titta ex på IT-bubblan runt mileniumskiftet, nu 18år senare är vi där boo.com trodde vi skulle vara 2001.

Eller varför inte snegla på Fingerprint. Läs dom gamla trådarna från runt år 2000 och fram till i dag så ska du få se på humor.

Grejen med aktier är att man köper en förväntan inför framtiden. I dag tvivlar många på vad man kan förvänta sig därför är företaget värt 500 miljoner.

När/om folk inte längre behöver tvivla, utan bolaget går från klarhet till klarhet kommer inte värderingen längre vara 500 miljoner.

Du kan inte få låg värdering på företaget och fullständiga garantier om att allt kommer att gå i lås.

Man måste välja, endera köper man in sig på dom här nivåerna och tar en stor risk eller så väntar man in tills man får trygghet och mer fakta på bordet men då är också företaget värderat till ex 2,5 miljarder och aktien kostar 25:-

Det är lite som om någon kastar in ett spel på en travhäst eller ett fotbollslag som ger 5ggr pengarna, jag ser inte någon humor i det jämfört med att satsa på storfavoriten som ger 1,05ggr pengarna. Det är bara olika strategier och olika sätt att spela.

Mkt klokt skrivet. Trevligt för omväxlingens skull. Mkt argumentslösa inlägg på sistone som svämmat över men det får man ta fast de ger inget vettigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in