Citat:
Ursprungligen postat av
Xelious
Vad vi kan konstatera är att du inte haft några rätt hittills, och så lär det fortsätta. Du kommer plågas i år av vårt hån för dina gamla fantasier om ditt Ryssland.
Sanktionerna förlängs, och det totalitära Ryssland måste skära ner på fler och fler delar av den imperialistiska och fascistiska planen. Snart på tur står väl desinformationskampanjerna, trots allt har ni inte lyckats särskilt väl.
Det är synd om det ryska folket som har en så värdelös ledare och de ryska oligarkerna som suger ut landet. Det är återigen dags för en rysk revolution.
Du behöver lära dig skilja på vad som händer och på vad du vill ska hända. Ryssland kontrar sanktionerna. Jag ser redan resultat och om några år kommer vi att se ännu mer. Du önskar, önskar, att det ska gå illa, medan jag ser att sanktionerna gynnar Ryssland långsiktigt, trots att de biter i början. Du och jag har aldrig kunnat diskutera, så det jag säger lär väl inte gå in. Som gåvor har vi vilja och förnuft, men det är inte så lyckat att göra förnuftet till träl under viljan.
Du antyder att jag är betald och jag anser det vara förolämpande. Nej X, jag plågas inte, jag snarare betraktar vissa deltagare som man betraktar en ny sorts konstig bacill i vårt västerländska tankeklimat, du vet det där klimatet, som började på hög nivå i våra europeiska kloster och sedan gav oss nya vetenskaper. Jag försöker uttrycka mig artigt på flashback, men så mycket kan jag säga dig.
Du bör gratulera ryssarna till VP. Jag ser nästan ingenstans hans like. Kinas president imponerar, men ingenstans i Europa, och inte i Ukraina eller Sverige, ser jag VP:s like.
De ryska oligarkerna är under kontroll i Ryssland, men det ser du inte i Europa och USA. Vänta inte en revolution i Ryssland, vänta en total attitydförändring i Europa. Jag ser den redan och den kan möjligen leda till regimskiften i flera länder.