Citat:
De ryska oligarkerna styr Ryssland ja, de är i kontroll än. En revolution av gammalt slag för att befria folket från den styrande klicken runt Putin är long overdue. När diktatorn inte längre har råd att muta kvar kreaturen finns det ingen som kan skydda oligarkerna och deras ledare Putin från folkets vrede över hur Putin et co ruinerat landet genom det fascistiska imperiebygge som misslyckats. Sanktionerna mot Ryssland har varit väldigt effektiva och skriver historia. 2015 slutar bra med ett Ryssland på knä, ett Kina på väg utför, ett "BRICS" i ruiner och ett enat och populärt NATO som går in i 2016 med stort självförtroende och med nya medlemmar på väg in.Du behöver lära dig skilja på vad som händer och på vad du vill ska hända. Ryssland kontrar sanktionerna. Jag ser redan resultat och om några år kommer vi att se ännu mer. Du önskar, önskar, att det ska gå illa, medan jag ser att sanktionerna gynnar Ryssland långsiktigt, trots att de biter i början. Du och jag har aldrig kunnat diskutera, så det jag säger lär väl inte gå in. Som gåvor har vi vilja och förnuft, men det är inte så lyckat att göra förnuftet till träl under viljan.
Du antyder att jag är betald och jag anser det vara förolämpande. Nej X, jag plågas inte, jag snarare betraktar vissa deltagare som man betraktar en ny sorts konstig bacill i vårt västerländska tankeklimat, du vet det där klimatet, som började på hög nivå i våra europeiska kloster och sedan gav oss nya vetenskaper. Jag försöker uttrycka mig artigt på flashback, men så mycket kan jag säga dig.
Du bör gratulera ryssarna till VP. Jag ser nästan ingenstans hans like. Kinas president imponerar, men ingenstans i Europa, och inte i Ukraina eller Sverige, ser jag VP:s like.
De ryska oligarkerna är under kontroll i Ryssland, men det ser du inte i Europa och USA. Vänta inte en revolution i Ryssland, vänta en total attitydförändring i Europa. Jag ser den redan och den kan möjligen leda till regimskiften i flera länder.
Du antyder att jag är betald och jag anser det vara förolämpande. Nej X, jag plågas inte, jag snarare betraktar vissa deltagare som man betraktar en ny sorts konstig bacill i vårt västerländska tankeklimat, du vet det där klimatet, som började på hög nivå i våra europeiska kloster och sedan gav oss nya vetenskaper. Jag försöker uttrycka mig artigt på flashback, men så mycket kan jag säga dig.
Du bör gratulera ryssarna till VP. Jag ser nästan ingenstans hans like. Kinas president imponerar, men ingenstans i Europa, och inte i Ukraina eller Sverige, ser jag VP:s like.
De ryska oligarkerna är under kontroll i Ryssland, men det ser du inte i Europa och USA. Vänta inte en revolution i Ryssland, vänta en total attitydförändring i Europa. Jag ser den redan och den kan möjligen leda till regimskiften i flera länder.
Sanktionerna består i mycket av att ryska banker och vapentillverkare inte får låna från EU som förut. Det har de inte kunnat ersätta. Det du tror är till fördel för Ryssland, att Ryssland ska bygga upp egen mjölkproduktion etc beror på Putins sanktioner mot folket att de inte får äta utländsk mat. Det har drabbat ryssarna och långsiktigt kan ryssen inte tänka, dels för att de inte har lång tid på sig.
Ryssland som en liten ekonomi kan inte prestera annat än lidande för det egna folket med motsanktioner. Hela ordet är hybris då det är det egna folket Putin bestraffar och svälter. Bara ännu en spik i gubbens kista.
Senast redigerad av Xelious 2015-12-20 kl. 03:08.
Senast redigerad av Xelious 2015-12-20 kl. 03:08.