2014-03-09, 09:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BestenDrome
För att kunna få rätsida på det hela gäller att man synar Ryssland noga och försöker determinera om de är bra för den vita rasen eller dålig.

Vita nationalister ser på ryssarna ungefär som man ser på fransmän och tyskar; de är vita.
Låt oss se på fransmän och tyskar som en etnicitet, istället för en identitet.
Brasilien har ingen bestämd etnicitet utan de har en brasiliansk identitet. Samma sak med Ryssland. Det finns många ryssar som är vita med ännu fler som är av öst-asiatiskt ursprung eller mixad ras.

Det faktum att Putin har skapat vissa traditionella lagar som berör Ryssland gör honom inte vänligare till vita nationalister. Faktum är att vita nationalister i Ryssland hatas mer och förföljs mer än i väst.
Både negrer och muslimer är hardcore traditionalister , men vi ser inte dem som allierade eller hur?

Den rasliga sammansättningen i Ryssland. Redan vid 1400-talet var Ryssland befolkat till huvuddel av kristnade mongol-tartarer vilka hade adopterat slaviska namn. Den inhemska slaviska befolkningen var redan en minoritet. Man tog på 1600-talet över Sibirien och dess turkfolk.
Man såg sig tidigt som det tredje rom och kämpar för ortodox kristendom , vilket inte direkt talar för raslig enhet. Alla fick vara med och vara ryssar under detta system.
Från början var alltså Ryssland en raslig uppsättning av vita, asiater, och blandras folk som tillsammans erkände sig till den ortodoxa kyrkan.

Konflikten i Ukraina kan ses som en konflikt mellan vita slaver (i Ukraina) och blandras folket från Moskva.
En viss "europerisering" skedde med invandring från Europa till Ryssland men denna etablerade bara en minoritet i maktens skikt, utan att nämnvärt ändra den rasliga sammansättningen i övriga Ryssland, som fortsatte vara blandras , turkfolk, asiater , mongoler och andra kaukasier som knappast skulle ses som vita av folket här på flashback. Eller svenskar ö.h.t.

Redan Oswald Spengler påpekade att bolsjevik revolutionen inte var till för vita människor.

Ryssland badar i post-sovjetisk ära och Putin har kallat fallet av sovjet den största katastrofen i historien. Inte förlusten av NS-Tyskland, vilket hade varit det bästa för den vita rasen, utan sovjet - den vita rasens nemesis. Sovjet som dödade samhällets elit (vita) och mördade miljoner som satte sig emot systemet.
Man hedrar minnet av de röda armé soldater som drog fram som en barbarisk hord och våldtog miljoner kvinnor mellan 8-80 och mördade ytterligare tusentals män , kvinnor och barn bara för att de tillhörde fel etnicitet.

Och dessa människor som firar detta minne, ska vi hålla som räddarna av den vita rasen? -Vem går på sånt här egentligen?

Nog med respekt till Putin och Ryssland. Låt oss se om våra riktiga vita bröder i Polen, Ukraina, Estland etc.

Nu blir jag förstås hånad för detta , men jag ser inte hur Putin eller Ryssland är de vita folkens räddare i nöden på något sätt. All heder åt de som åkte till Ukraina för att slåss!
Samma resonemang kan användas mot Sverige eller vilket land som helst som har en väldigt hög andel invandrare (Finland har massa mongol-genetik med), ska man gå på vetenskap är ryssar bland de som har högst Nordeuropeisk genetik. Ukraina är ett skitland som ligger nära balkanblatteländerna (Europas 3:e fattigaste land), så att dom skulle vara mer "bröder" än de folk som skapat den moderna civillisationen där Ryssland finns med tillsammans med Nordiska, germanska folk, och länder nära germanska länder är bara att modifiera sanningen efter dina känslor. Din anti-ryss propaganda köps inte, däremot kan alla vara överens om att man är emot samma sionistiska krafter som är bakom såväl Ryssland som väst, och hoppas på att den högra sektorn lyckas med ett maktövertagande på ett fredligt sätt(inte bli invaderade av ett annat land).
Senast redigerad av Mesomorph- 2014-03-09 kl. 10:08.
Citera
2014-03-09, 11:01
Medlem
Den humanitära insatsen verkar ha utvecklats:http://www.nationell.nu/2014/03/08/mikael-skillt-tar-varvning-i-den-ukrainska-armen/
Citera
2014-03-09, 13:12
Medlem
BestenDromes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jag hoppas att du blir hånad för att du kopierar utdrag ur en russofob och rasmaterialistisk text på Counter Currents och låtsas att det är din egen:

http://www.counter-currents.com/2014/03/white-nationalist-delusions-about-russia/

Pinsamt grabben.

Ja du , jag är inte så bekant med vad som är kostym på flashback. Att skriva texter som baseras på artiklar kanske anses vara pinsamt? Isåfall är 100% av mina trådstarter pinsamma och många av mina inlägg , eftersom jag kollat upp ett antal källor, skriver ned relevant information i ett text dokument, lägger till egna kommentarer och sedan postar. Jag brukar aldrig låtsas att något är mitt eget... Men jag kan ju inte göra något åt saken ifall andra anser att jag låtsas något.

I detta fall fanns bara 1 st källa och jag glömde hänvisa till den, något jag brukar försöka göra (men inte alltid gör).

Skampålen för mig, alltså? Fast jag ur ju bara en grabb, så det blir kanske bara lite utegångsförbud.

Här har du själv en tråd där du inte kommer med källa:

(FB) EXTRA: SvP-medlemmar grovt misshandlade - ledningen tyst. - pinsamt?
Senast redigerad av BestenDrome 2014-03-09 kl. 13:15.
Citera
2014-03-09, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
I början av den här soppan skrev jag att de ukraniska nazisterna mer verkade vara enkelspåriga rysshatare än ha en förståelse för världen. Alla SvP:are förnekade då detta. Nu länkar SvP:are dagligen till rysshatande texter där Putin är en judestyrd djävul och där ryssar är imperialistiska mongoler etc. Ni påstod att ni skulle påverka de ukrainska nationalisterna, istället tog ni över deras rysshat.

Skamligt.

Ja dessa stollar och stolpskott inom eller runt SvP som fortfarande försvarar den här sinnessjuka Ukrainarelaterade NWO-judeskiten är beklämmande. Judarna leker med dessa korkade halvapor och skrattar åt dem.

Först har man skitit i det blå skåpet och sen har man låst in sig i samma skåp och där sitter man nu bildligt talat och mumsar i sig sin egen skit. Maken till idioti har sällan skådats.
Citera
2014-03-09, 14:04
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mesomorph-
Samma resonemang kan användas mot Sverige eller vilket land som helst som har en väldigt hög andel invandrare (Finland har massa mongol-genetik med), ska man gå på vetenskap är ryssar bland de som har högst Nordeuropeisk genetik. Ukraina är ett skitland som ligger nära balkanblatteländerna (Europas 3:e fattigaste land), så att dom skulle vara mer "bröder" än de folk som skapat den moderna civillisationen där Ryssland finns med tillsammans med Nordiska, germanska folk, och länder nära germanska länder är bara att modifiera sanningen efter dina känslor. Din anti-ryss propaganda köps inte, däremot kan alla vara överens om att man är emot samma sionistiska krafter som är bakom såväl Ryssland som väst, och hoppas på att den högra sektorn lyckas med ett maktövertagande på ett fredligt sätt(inte bli invaderade av ett annat land).
Överlag så är de väl närmare besläktade med ryssar och polacker än balkanfolk?

http://blog.23andme.com/wp-content/uploads/2011/09/Genes-mirror-geography-for-Europeans.jpg

Citat:
Ursprungligen postat av RexNemorensis
Ja dessa stollar och stolpskott inom eller runt SvP som fortfarande försvarar den här sinnessjuka Ukrainarelaterade NWO-judeskiten är beklämmande. Judarna leker med dessa korkade halvapor och skrattar åt dem.

Först har man skitit i det blå skåpet och sen har man låst in sig i samma skåp och där sitter man nu bildligt talat och mumsar i sig sin egen skit. Maken till idioti har sällan skådats.
Din avföringsliknelse är faktiskt väldigt passande och rolig i det här läget om än något, kanske med flit, judisk!
Senast redigerad av NixYO 2014-03-09 kl. 14:22.
Citera
2014-03-09, 15:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet

Judinnan passar också på och gasta lite om Svenskarnas parti, även hedersjuden Tommy Hansson stämmer in i ylandet och konstaterat att "Det är väl alltid oroväckande med fascister/nazister, speciellt i en regering."

Hedersjuden Hansson hävdar vänligt med bestämt att "Skillnaden är att Svoboda faktiskt ÄR fascister/nazister, ej SD."

Den kunnige och bevisat begåvade Patrik Ehn, verkar däremot inte särskilt road av tramsandet.
Patrik Ehn rewtrittrade en intressant länk
https://twitter.com/JOBengtsson/status/442656764991787009

SD har förstått det internationella maktspelet, även om de snurrar in sig i antifascistisk retorik.

Citat:
Men vad Bildts oreserverade stöd för den nya regimen, inklusive Svoboda, i verkligheten visar är att vad som, något svepande, kan sammanfattas som “väst”-agendan, som Bildt alltid med okritisk blindhet och simplism tjänar, d.v.s. de numera av neokonservatismen i mycket styrda, till USA, EU, NATO, IMF m.m. knutna intressena, innefattar allians med, stöd från, ja stöd till just krafter av detta slag, mot vad man utmålar som ett större hot, i detta fallet Ryssland. John McCains möte med Svobodas ledare visar samma sak. Det är en strategi liknande den vi ser i Syrien, där man direkt och indirekt mobiliserat extrema, islamistiska grupper från andra muslimska länder, grupper av den typ man i andra sammanhang för krig mot.

Men om “väst” på detta sätt använder Svoboda och Högersektorn för sina egna syften, menar sig dessa å sin sida säkert använda “väst” för sina – som inte är desamma. Och det är fortfarande i högsta grad en öppen fråga vems syften som kommer förverkligas.

Om “väst” lyckas, kommer Ukraina dras in i EU- och NATO-sfären, och banden till Ryssland brytas eller minimeras. Den stora ryska minoriteten blir lidande, och på grundval av detta hotar fortsatt konflikt och krig. Om nationalistfanatikerna lyckas, kapas banden både till Ryssland och EU/NATO-sfären, och alla de många minoreteterna blir lidande; konflikt och krig hotar i lika hög grad.
http://janolofbengtsson.com/2014/03/09/sverigedemokraterna-ukraina-och-ryssland/
Citera
2014-03-09, 15:44
Medlem
Croissants avatar
Ni pratar bara om judar. Inte om era ideologier. Det finns ingen organiserad internationell judenhet. Den här konflikten bevisar det ännu starkare.
Citera
2014-03-09, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Croissant
Ni pratar bara om judar. Inte om era ideologier. Det finns ingen organiserad internationell judenhet. Den här konflikten bevisar det ännu starkare.

Bara tillfällighet att judar äger all media då?
Citera
2014-03-09, 17:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NixYO
Överlag så är de väl närmare besläktade med ryssar och polacker än balkanfolk?

http://blog.23andme.com/wp-content/uploads/2011/09/Genes-mirror-geography-for-Europeans.jpg
Jafan. Ville mest få honom att förstå dumheten i att likna vita ryssar med rasbastarder, tillskillnad från de muskigare ukrainarna som skulle vara våra "riktiga" bröder.
Citera
2014-03-09, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viracocha
Patrik Ehn rewtrittrade en intressant länk
https://twitter.com/JOBengtsson/status/442656764991787009

SD har förstått det internationella maktspelet, även om de snurrar in sig i antifascistisk retorik.

Förväxla inte SD med Jan-Olof Bengtsson. Bengtsson är allmänt klok och kunnig men det han skriver i den där texten beskriver nog vad som han vill se som SDs hållning snarare än vad som faktiskt är det. Bengtsson är sverigedemokrat men har ingen som helst maktposition inom partiet.
Citera
2014-03-09, 19:00
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
"Maidan var bara början" är väl ett bra citat att citera som svar på frågan. Det är så en mycket stor andel av de drivande revolutionärerna ser på saken.

/Micke
Som en av få agnostiker(nationalister) här, gällande det "officiella revolutionära skeendet". Skulle jag vilja påstå att det är det mest nyktra sättet att se på saken. Och även om jag tycker att frågeställningen du besvarar är felaktig i sak, så är det trots allt uppenbart, att främmande intressenter, i något skede av den nationalistiska mobiliseringen idkat inflytande på olika sätt. Och fortfarande gör.

Med detta sagt. Bör man som nationalist i minsta fall vara medveten om att det är två revolutioner som sker, och inte en. Tyvärr har många som härjar här på FB, bortsett från några desinformatörer, märkligt nog helt missat detta?

Måste också passa på och ställa en fråga omkring de nya fakta som dykt upp gällande krypskyttarna. Hur är medvetenheten om att detta var externt styrt? Är det inte av yttersta vikt att denna information sprids bland nationella led?

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2576490/Are-Blackwater-active-Ukraine-Videos-spark-talk-U-S-mercenary-outfit-deployed-Donetsk.html
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2573923/Estonian-Foreign-Ministry-confirms-authenticity-leaked-phone-call-discussing-Kiev-snipers-shot-prote sters-possibly-hired-Ukraines-new-leaders.html
Senast redigerad av skillnad 2014-03-09 kl. 19:05.
Citera
2014-03-09, 19:10
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Måste också passa på och ställa en fråga omkring de nya fakta som dykt upp gällande krypskyttarna. Hur är medvetenheten om att detta var externt styrt? Är det inte av yttersta vikt att denna information sprids bland nationella led?

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2576490/Are-Blackwater-active-Ukraine-Videos-spark-talk-U-S-mercenary-outfit-deployed-Donetsk.html
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2573923/Estonian-Foreign-Ministry-confirms-authenticity-leaked-phone-call-discussing-Kiev-snipers-shot-prote sters-possibly-hired-Ukraines-new-leaders.html
Jag har inte själv läst artikeln speciellt ingående, men det handlar om att Estoniska utrikesministern skulle känna till att prickskyttarna skulle ha skjutit på sina egna utifrån order från revolutionsledningen? Det låter inte speciellt troligt, men jag ska inte säga bu eller bä om hans insyn. Vad jag vet är iaf att jag träffat ett par av prickskyttarna från Maidan och de filmer och bilder jag fått se visar inte hur de skjuter på demonstranter utan hur de bekämpar Berkuts-prickskyttar.

Vi nåddes av informationen angående Blackwater-soldater för 3 dagar sedan, tillsammans med annan underrättelse, även här råder en viss förvirring då de enbart agerar provocerande. Samtalen går att det är Ryssland eller tredje part som hyrt dessa för att ge Ryssland en anledning att gå in och skydda i bl.a. Dontesk.

/Micke
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in