Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-07-04, 00:50
  #1
Medlem
baggebo1s avatar
Flera aktiva SvP-medlemmar har den senaste tiden blivit grovt misshandlade i Göteborg och Örebro. Revolutionära Fronten står bakom dåden. SvP:s ledning väljer att vara tyst istället för att reagera och agera. Man är orolig för att "visa sig svag", om man erkänner vad som har hänt. SvP låter alltså medvetet "inflyttade bönder" från Emmaboda starta upp verksamhet i Göteborg för att sedan passivt hålla käft när dessa blir grovt misshandlade.

Är SvP:s strategi att utnyttja inflyttade bönder som kanonmat riktig? Bör SvP fortsätta att aktivera 20-åringar från Småland som de enda frontsoldaterna i det aktiva Gbg-gardet? Är SvP:s "om ingen snackar har det inte hänt"-strategi riktig? På vilket sätt kommer SvP att bemöta vänsterns våldsaktioner i framtiden? Största möjliga tystnad?
2013-07-04, 01:00
  #2
Medlem
Godhems avatar
Emmabodas frontsoldater invaderar Gbg.
2013-07-04, 01:06
  #3
Medlem
trtrtrtrs avatar
Om detta stämmer är det naturligtvis väldigt allvarligt. Vet man vilka dessa personer som utfört dåden är, och trots det väljer att inte agera, är det katastrof. Givetvis kan man även agera preventivt och leta upp de "antifascister" man känner till. Vad som däremot INTE fungerar är att blunda hårt och hoppas att dessa våldsverkare försvinner. De har varit aktiva i ~20 år och planerar antagligen inte att sluta inom den närmsta framtiden. Har man det klart för sig så återstår inte många alternativ så att säga.

Måste även tillägga att det är betydligt smartare att utrota ohyran i ett tidigt skede än i ett senare, då den bromsar tillväxten. Dessa patologiska missfoster kommer aldrig att botas, har inget att förlora och gör detta som ett fritidsnöje, men poängen är att det måste kosta mer än det smakar att utöva denna hobby. Tänk på det.
2013-07-04, 01:13
  #4
Medlem
Paul.Watsons avatar
OMG! Har du också läst RF's superduperhemliga aktivitetsrapport?
2013-07-04, 01:14
  #5
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trtrtrtr
Om detta stämmer är det naturligtvis väldigt allvarligt. Vet man vilka dessa personer som utfört dåden är, och trots det väljer att inte agera, är det katastrof. Givetvis kan man även agera preventivt och leta upp de "antifascister" man känner till. Vad som däremot INTE fungerar är att blunda hårt och hoppas att dessa våldsverkare försvinner. De har varit aktiva i ~20 år och planerar antagligen inte att sluta inom den närmsta framtiden. Har man det klart för sig så återstår inte många alternativ så att säga.

Måste även tillägga att det är betydligt smartare att utrota ohyran i ett tidigt skede än i ett senare, då den bromsar tillväxten. Dessa patologiska missfoster kommer aldrig att botas, har inget att förlora och gör detta som ett fritidsnöje, men poängen är att det måste kosta mer än det smakar att utöva denna hobby. Tänk på det.
Det jag är trött på är tystnaden. Ondskan försvinner inte för att vi blundar och håller för öronen. Vi måste gör folk medvetna om ondskan. Vet SvP exakt vilka individer som ligger bakom brotten? Förmodligen inte. Vet SvP ungefär i vilka lokaler, sammanhang, umgängeskretsar människorna som ligger bakom dåden rör sig i. Så klart. Har SvP namn och adress på vissa personer som rör sig i dessa kretsar? Så klart.

Frågan är bara - Vad göra? Tystnaden är inte rätt strategi, så mycket vet jag.
2013-07-04, 01:14
  #6
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paul.Watson
OMG! Har du också läst RF's superduperhemliga aktivitetsrapport?
Förnekar du också att det har hänt?
2013-07-04, 01:18
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Förnekar du också att det har hänt?


Var finns bevisen då? Jag säger valken för eller emot förrän jag sett någon sorts bevis.

Eller förnekar du att det behövs bevis när vänstermuppar säger något?
2013-07-04, 01:22
  #8
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Förnekar du också att det har hänt?
Vad vill du att man från SvPs sida ska göra då?
Gå ut på deras hemsida och skriva att medlemmarna bli attackerade av en hoper parasiter?

Dessvärre lyckas jag inte ens hitta några av dessa "flertalet attacker" på RFs hemsida heller för den delen.

Så varför ska vi tro på dig? En tillsynes helt anonym användare på Flashback kommer med ett påstående utan några som helst bevis...

Har du någonsin sett RF eller AFA publicera artiklar när deras medlemmar blir misshandlade?
2013-07-04, 01:26
  #9
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xipsor
Var finns bevisen då? Jag säger valken för eller emot förrän jag sett någon sorts bevis.

Eller förnekar du att det behövs bevis när vänstermuppar säger något?
Bevisen är väl att SvP-Gbg blev väldigt tyst efter det plötsliga mötet i april. Då verkade det vara full fart. Ett motbevis skulle ju vara om den unge smålandsgrabben och den lite äldre göteborgsgrabben gick ut och förnekade saken så fort som möjligt. Jag håller ögonen öppna.
2013-07-04, 01:37
  #10
Medlem
Godhems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det jag är trött på är tystnaden. Ondskan försvinner inte för att vi blundar och håller för öronen. Vi måste gör folk medvetna om ondskan. Vet SvP exakt vilka individer som ligger bakom brotten? Förmodligen inte. Vet SvP ungefär i vilka lokaler, sammanhang, umgängeskretsar människorna som ligger bakom dåden rör sig i. Så klart. Har SvP namn och adress på vissa personer som rör sig i dessa kretsar? Så klart.

Frågan är bara - Vad göra? Tystnaden är inte rätt strategi, så mycket vet jag.

Men öppna ögonen och ta ut fingrarna från öronen då. Du är välkommen till Göteborg vilken dag som helst och tala ut, om du nu är så bekymrad över tystnaden.
Så släpp tangentbordet och agera. Men betänk att asfalten är hård här i storstan. Men tar du med dig stormtruppen från Emmaboda så behöver du nog inte oroa dig.
__________________
Senast redigerad av Godhem 2013-07-04 kl. 01:52.
2013-07-04, 01:39
  #11
Medlem
Bjornserkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det jag är trött på är tystnaden. Ondskan försvinner inte för att vi blundar och håller för öronen. Vi måste gör folk medvetna om ondskan. Vet SvP exakt vilka individer som ligger bakom brotten? Förmodligen inte. Vet SvP ungefär i vilka lokaler, sammanhang, umgängeskretsar människorna som ligger bakom dåden rör sig i. Så klart. Har SvP namn och adress på vissa personer som rör sig i dessa kretsar? Så klart.

Frågan är bara - Vad göra? Tystnaden är inte rätt strategi, så mycket vet jag.
Men man behöver inte veta exakt vem som har gjort vad. Om det händer någonting och man vill hämnas så finns det gott om kända personer man kan "dra en Skillt" på och klippa av något finger för att lämna ett budskap hos fienden. Om man för varje allvarlig attack på nationalister började besvara med en fem gånger så hård attack på valfri medlem i den utomparlamentariska vänstern, så skulle antalet allvarliga attacker minska något oerhört (förutom situationer som i Eskilstuna år 2012, där babbehorder går loss).
2013-07-04, 01:43
  #12
Medlem
Bjornserkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Vad vill du att man från SvPs sida ska göra då?
Hämnas brutalt? Det vet jag att en väldigt stor andel av medlemsskaran vill ... åtminstone hos de som har varit nationalister längre än ett par år. Partiledningen har dock insett att de har ett parti och inte en milis att sköta om och styra.

Om vänstern trappar upp våldet, vilket kommer att ske i större och större utsträckning ju större vi blir, så kommer dock partiets ledning bli tvungen att svara medelst mindre politiskt konventionella metoder.

Citat:
Dessvärre lyckas jag inte ens hitta några av dessa "flertalet attacker" på RFs hemsida heller för den delen.

Så varför ska vi tro på dig? En tillsynes helt anonym användare på Flashback kommer med ett påstående utan några som helst bevis...
Men att partiets medlemmar då och då utsätts för politiska attentat är väl inget det behövs källa på? Alla vet att det händer och alla vet att det är ett enormt problem för de som personligen drabbas av det (det har dock ingen som helst effekt på partiet som helhet).
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback