2014-03-08, 18:58
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
Det beror på hur eventuell planering ser ut och vilken form den tar sig. Men nej, det har du väl rätt i till viss del.

Att man skulle ha upprättat ett underjordiskt nätverk av köpcentrum på egen hand? Det får var och en bedöma hur troligt det låter.

Har du varit där nere? Hur ser det ut? Vad kan man köpa? Vilka jobbar där? Jag är uppriktigt nyfiken.
Du missuppfattar mig lite, under Kiev finns långa gångar som fungerar som ett köpcentrum, det har funnits där i säkert 20 år, men några av de butikerna är uppköpta och har agerat återsamlingsplats.

/Micke
Citera
2014-03-08, 19:00
Medlem
otukts avatar
Vad gulligt att Skillt & co är i Ukraina och hjälper dem städa upp på maijdan gatorna med att plocka bråte och springa ärenden. Men en vacker dag så kommer de ukrainare som ni tror er lärt känna komma fram till er och fråga - Vem fan är du? Vad gör du här? Är du spion? Har du pengar på dig? Sen somna av ett batong slag i nacken och vakna upp i en gränd naken med "utlänning" "spion" inristat på kroppen.
Citera
2014-03-08, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Du missuppfattar mig lite, under Kiev finns långa gångar som fungerar som ett köpcentrum, det har funnits där i säkert 20 år, men några av de butikerna är uppköpta och har agerat återsamlingsplats.

/Micke

Ok. Du råkar inte veta vem eller vilka som har köpt upp dem?

Förväntar mig inte det, men skulle vara intressant om du visste.
Citera
2014-03-08, 19:28
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
Ok. Du råkar inte veta vem eller vilka som har köpt upp dem?

Förväntar mig inte det, men skulle vara intressant om du visste.
Min ukrainska är i det närmaste obefintlig, även om jag studerar ett par timmar om dagen. Men flaggorna ger en bra hänvisning till att det är någon av organisationerna som ingår i högra sektorn.

/Micke
Citera
2014-03-08, 19:28
Medlem
Citat:
Återigen så blir ditt och andras "Pappa-vet-bäst"-tänk ohyggligt pinsamt, SvP går ständigt framåt och detta helt oberoende av mig, dig eller Langéen, vet du varför? För att en rörelse som ligger rätt i tiden kommer alltid att segra. Dock vill jag hävda att det är positivt att bl.a. Söderman mfl. skrämmer bort dårar likt dig själv då det enbart skulle vara negativt med Hollywood-nazister och foliehattar för den interna moralen.

Så alldeles oavsett om jag inte påverkar ukrainsk nationalism i en endaste riktning, så har jag hjälpt svensk nationalism genom att håla dårar likt dig, Langéen mfl. borta från svensk nationalism, och det min vän värmer gott i hjärtat.

/Micke

Jaha, men för oss som vill ha klara budskap och inte behöva läsa mellan raderna ständigt, för oss som vill ha en kompromisslös kamp där det som sagts från dag ett börjar förverkligas på exakt dag ett vid maktövertagande, för oss som inte vill ha något med judar eller dess lakejer att göra, vi ska helt enkelt skita i SvP?

Jag måste säga att jag mer och mer börjar tvivla på mig om jag överhuvudtaget tänker rösta 2014.
Citera
2014-03-08, 19:29
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otukt
Vad gulligt att Skillt & co är i Ukraina och hjälper dem städa upp på maijdan gatorna med att plocka bråte och springa ärenden. Men en vacker dag så kommer de ukrainare som ni tror er lärt känna komma fram till er och fråga - Vem fan är du? Vad gör du här? Är du spion? Har du pengar på dig? Sen somna av ett batong slag i nacken och vakna upp i en gränd naken med "utlänning" "spion" inristat på kroppen.
Vem vet? Eller så kan man dö när man går över gatan för att det satt en fyllskalle bakom ratten, innebär det att man ska sluta gå över gatan för den sakens skull? Med den argumentationen så förstår jag varför vänstern tappar i stadig takt.

/Micke
Senast redigerad av M.Skillt 2014-03-08 kl. 19:33.
Citera
2014-03-08, 19:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dageby
Jaha, men för oss som vill ha klara budskap och inte behöva läsa mellan raderna ständigt, för oss som vill ha en kompromisslös kamp där det som sagts från dag ett börjar förverkligas på exakt dag ett vid maktövertagande, för oss som inte vill ha något med judar eller dess lakejer att göra, vi ska helt enkelt skita i SvP?

Jag måste säga att jag mer och mer börjar tvivla på mig om jag överhuvudtaget tänker rösta 2014.
Fast nu har ju nationalister varken tagit makten i Ukraina eller i Sverige, så vad menar du? Däremot har man kraftigt flyttat fram sina positioner (i Ukraina alltså).
Citera
2014-03-08, 19:33
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dageby

Jag är hemskt ledsen om du fått för dig att något parti i världen kommer att lyckas genomföra sina beslut direkt från dag ett, i så fall kommer du bli väldigt besviken. Den demokratiska processen som i sig är ett märkligt och i många fall misslyckat experiment, omöjliggör i stort sett det du söker efter. Med det inte sagt att vi måste genomföra en väpnad revolution för att nå våra mål, men det kommer ta årtionden såvida inget parti får 3/4 av mandaten och själv kan rösta igenom grundlagsändringar, vilket även det tyvärr kommer att innebära en väntan på 8 år.

/Micke
Citera
2014-03-08, 20:10
Medlem
Citat:
Högra sektorn är väl mer en samlande kraft för flera olika grupperingar även om de även är en organisation. Det finns väl en 3-4 större organisationer som räknas in i högra sektorn men som har ett självstyre. Vad jag tror vi kommer att få se är en situation liknande den på Irland, där vi har ett parlamentariskt parti som får agera språkrör åt den revolutionära delen.

/Micke
Ok, så Högrasektorns nya parti kommer förmodligen vara språkrör för de mer revolutionära nationalisterna och Svoboda har inte så mycket med revolutionärerna att göra?
Citera
2014-03-08, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Väldigt intressant och faktaspäckad artikel!

Det verkar tyvärr finnas fel i den. När man klickar på länkarna visar det sig åtminstone på några punkter att påståenden i artikeln saknar täckning i källorna.

Exempel:

"Under 2013 dömdes Mikael Skillt till villkorlig dom och dagsböter för våldsamt upplopp sedan han angripit poliser i samband ett huliganbråk mellan anhängare till AIK och Djurgården."

Men i källan framgår det att Skillt inte alls är dömd för att ha angripit några poliser utan för att ha trängt sig emellan polisen och en man som gripits.

"Det var när två civilklädda poliser grep en man som var i samma sällskap som Mikael Skillt och en till man sprang dit och trängde sig emellan polisen och den gripne."

http://st.nu/medelpad/sundsvall/1.5679588-mikael-skillt-doms-for-valdsamt-upplopp
Senast redigerad av Joppeharald 2014-03-08 kl. 21:29. Anledning: Rättar skrivfel
Citera
2014-03-08, 21:31
Medlem
Skilt...

Mitt tidigare inlägg var en indirekt fråga även om det kanske var alldeles för diffust.
Men iaf hur ser du på att ni kämpat för de krafter som idag ingår i regeringen och dess dolda hand

(FB) SvP rekryterar till Ukraina?
Citera
2014-03-08, 22:01
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skymningspyromanen
Skilt...

Mitt tidigare inlägg var en indirekt fråga även om det kanske var alldeles för diffust.
Men iaf hur ser du på att ni kämpat för de krafter som idag ingår i regeringen och dess dolda hand

(FB) SvP rekryterar till Ukraina?
"Maidan var bara början" är väl ett bra citat att citera som svar på frågan. Det är så en mycket stor andel av de drivande revolutionärerna ser på saken.

/Micke
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in