2014-03-08, 22:03
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Saxlind
Ok, så Högrasektorns nya parti kommer förmodligen vara språkrör för de mer revolutionära nationalisterna och Svoboda har inte så mycket med revolutionärerna att göra?
Det där är förbannat svårt att svara på, för det första har jag inte varit här länge nog för att få ordning på hur strukturerna ser ut, sen pratar jag inte språket så när man bara med nöd och näppe kan förstå ett eller två ord i en mening så blir det svårt att skapa sig en helhetsbild.

/Micke
Citera
2014-03-08, 23:26
Medlem
Först och främst, jag har faktiskt inte haft så bra koll på allt som hänt i Ukraina, så ni kanske vet mer än jag. Men jag läste nyss på Fria Tider där tydligen ledaren för paraplyorganisationen Högra Sektorn både ska ställa upp i presidentvalet och att han starkt kritiserat den nuvarande regeringen:

http://www.friatider.se/hogersektorn-kritiserar-ukrainas-regering

Om detta stämmer, är inte detta ett ljus i mörkret för alla er som fördömt revolutionen? Finner ni lite hopp av detta eller ser ni allt i svart?
Citera
2014-03-08, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
Först och främst, jag har faktiskt inte haft så bra koll på allt som hänt i Ukraina, så ni kanske vet mer än jag. Men jag läste nyss på Fria Tider där tydligen ledaren för paraplyorganisationen Högra Sektorn både ska ställa upp i presidentvalet och att han starkt kritiserat den nuvarande regeringen:

http://www.friatider.se/hogersektorn-kritiserar-ukrainas-regering

Om detta stämmer, är inte detta ett ljus i mörkret för alla er som fördömt revolutionen? Finner ni lite hopp av detta eller ser ni allt i svart?

Han verkar hyfsat vettig och mer radikal än Svoboda som än så länge inte har gett intryck av att ha samma intressen som oss. Dock läste jag att han vill skapa ett "Stor-Kiev", där delar av grannländerna i så fall måste erövras på något vis. Om det stämmer är det totalt vansinne.

Citat:
Politiskt står Jarosj mycket långt till höger. I marknadsföringsmaterial för Högersektorn talar Jarosj om att han vill se en återfödelse av det gamla Kievriket – en medeltida statsbildning som innefattade stora delar av Ryssland och delar av flera andra grannländer till Ukraina.

http://www.friatider.se/hogersektorns-chef-kan-bli-ukrainas-nasta-president
Citera
2014-03-08, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
Han verkar hyfsat vettig och mer radikal än Svoboda som än så länge inte har gett intryck av att ha samma intressen som oss. Dock läste jag att han vill skapa ett "Stor-Kiev", där delar av grannländerna i så fall måste erövras på något vis. Om det stämmer är det totalt vansinne.

Jo nu när du säger det, så har jag också läst det. Dock kan han omöjligen vara så dum att han skulle gå in militärt i Ryssland, sådan dumhet existerar inte. Det är en sak att ha den viljan och framtida ambitionen i en avlägsen framtid, men en helt annan att faktiskt invadera världens andra starkaste krigs- och kärnvapenmakt.

Även om Ukraina skulle toksatsa de närmaste 10-20 åren på sin militär inklusive kärnvapen, så är Ryssland för starka. Sedan är det intressant att fråga sig hur USA/NATO skulle ställa sig, om ett framtida militärt starkare Ukraina (inklusive kärnvapen) skulle gå all in i Ryssland. Nu går jag dock off-topic.
Citera
2014-03-09, 00:11
Medlem
Magnet83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch

Samtidigt har ju karln stridigt för tjetjenerna mot Ryssland vilket i mina öron inte låter särskilt vettigt. Den finns ju starka indikationer på att den avlidne judeoligarken Berezovskij finansierade tjetjenerna också.

http://rt.com/politics/berezovsky-financed-terrorists-by-paying-ransoms-chechen-prez/
Citera
2014-03-09, 00:15
Medlem
BestenDromes avatar
För att kunna få rätsida på det hela gäller att man synar Ryssland noga och försöker determinera om de är bra för den vita rasen eller dålig.

Vita nationalister ser på ryssarna ungefär som man ser på fransmän och tyskar; de är vita.
Låt oss se på fransmän och tyskar som en etnicitet, istället för en identitet.
Brasilien har ingen bestämd etnicitet utan de har en brasiliansk identitet. Samma sak med Ryssland. Det finns många ryssar som är vita med ännu fler som är av öst-asiatiskt ursprung eller mixad ras.

Det faktum att Putin har skapat vissa traditionella lagar som berör Ryssland gör honom inte vänligare till vita nationalister. Faktum är att vita nationalister i Ryssland hatas mer och förföljs mer än i väst.
Både negrer och muslimer är hardcore traditionalister , men vi ser inte dem som allierade eller hur?

Den rasliga sammansättningen i Ryssland. Redan vid 1400-talet var Ryssland befolkat till huvuddel av kristnade mongol-tartarer vilka hade adopterat slaviska namn. Den inhemska slaviska befolkningen var redan en minoritet. Man tog på 1600-talet över Sibirien och dess turkfolk.
Man såg sig tidigt som det tredje rom och kämpar för ortodox kristendom , vilket inte direkt talar för raslig enhet. Alla fick vara med och vara ryssar under detta system.
Från början var alltså Ryssland en raslig uppsättning av vita, asiater, och blandras folk som tillsammans erkände sig till den ortodoxa kyrkan.

Konflikten i Ukraina kan ses som en konflikt mellan vita slaver (i Ukraina) och blandras folket från Moskva.
En viss "europerisering" skedde med invandring från Europa till Ryssland men denna etablerade bara en minoritet i maktens skikt, utan att nämnvärt ändra den rasliga sammansättningen i övriga Ryssland, som fortsatte vara blandras , turkfolk, asiater , mongoler och andra kaukasier som knappast skulle ses som vita av folket här på flashback. Eller svenskar ö.h.t.

Redan Oswald Spengler påpekade att bolsjevik revolutionen inte var till för vita människor.

Ryssland badar i post-sovjetisk ära och Putin har kallat fallet av sovjet den största katastrofen i historien. Inte förlusten av NS-Tyskland, vilket hade varit det bästa för den vita rasen, utan sovjet - den vita rasens nemesis. Sovjet som dödade samhällets elit (vita) och mördade miljoner som satte sig emot systemet.
Man hedrar minnet av de röda armé soldater som drog fram som en barbarisk hord och våldtog miljoner kvinnor mellan 8-80 och mördade ytterligare tusentals män , kvinnor och barn bara för att de tillhörde fel etnicitet.

Och dessa människor som firar detta minne, ska vi hålla som räddarna av den vita rasen? -Vem går på sånt här egentligen?

Nog med respekt till Putin och Ryssland. Låt oss se om våra riktiga vita bröder i Polen, Ukraina, Estland etc.

Nu blir jag förstås hånad för detta , men jag ser inte hur Putin eller Ryssland är de vita folkens räddare i nöden på något sätt. All heder åt de som åkte till Ukraina för att slåss!
Citera
2014-03-09, 04:57
Bannlyst
Den Sverigedemokratiska judinnan och toppnamnet inför riksdagslistan i höst - Paula Bieler erkänner att sympatier för Svoboda är "skäl för uteslutning" i Sverigedemokraterna.
https://twitter.com/PaulaBieler/statuses/441550791770644480

Ytterligare åtminstone en hög Sverigedemokrat har re-tweetat länken, nämligen Josef Fransson, som tillsammans med bland annat ärkejuden Kent Ekeroth var på besök i Israel förra året och gosade med judiska massmördare.

Judinnan passar också på och gasta lite om Svenskarnas parti, även hedersjuden Tommy Hansson stämmer in i ylandet och konstaterat att "Det är väl alltid oroväckande med fascister/nazister, speciellt i en regering."

Hedersjuden Hansson hävdar vänligt med bestämt att "Skillnaden är att Svoboda faktiskt ÄR fascister/nazister, ej SD."

Den kunnige och bevisat begåvade Patrik Ehn, verkar däremot inte särskilt road av tramsandet.
Senast redigerad av Straybullet 2014-03-09 kl. 05:03.
Citera
2014-03-09, 05:21
Bannlyst
Även SD-kuriren hetsat skamlöst mot Svoboda och nämner SvP. Man attackerar deras "antisemitism" och "homofobi" samt diverse annat. Man gråter bland annat för att Svoboda tydligen har försökt stoppa olika bög-parader i landet. Lustigt nog använder man termen "högerextrema", fast det är en beteckning som flitigt har använts om dem själva och kanske fortfarande gör.
http://sdkuriren.se/en-snabb-bild-av-svoboda/

Även SD:s riksdagskvinna och toppnamn Julia Kronild "tycker dessutom att det är också oroande att det finns ett så extremt parti som Svoboda i regeringen".
http://sdkuriren.se/julia-kronlid-om-utvecklingen-i-ukraina/

Citat:
Det är väldigt märkligt. Vi i Sverigedemokraterna är ju väldigt kritiska till Svoboda. Vi vet att de har kopplingar till partier som vi absolut inte vill ha att göra med, såsom Svenskarnas Parti. Vi har också uteslutit medlemmar som har uttryckt sitt stöd för Svoboda. Så sätter vi ner gränsen. Att då Carl Bildt, som i debatter har anklagat mig för att vilja samarbeta med fascistiska partier, som jag de facto har tagit avstånd från, själv inte förmår markera mot att Svoboda sitter i den Ukrainska regeringen tycker jag visar på en dubbelmoral.
Citera
2014-03-09, 08:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Även SD-kuriren hetsat skamlöst mot Svoboda och nämner SvP. Man attackerar deras "antisemitism" och "homofobi" samt diverse annat. Man gråter bland annat för att Svoboda tydligen har försökt stoppa olika bög-parader i landet. Lustigt nog använder man termen "högerextrema", fast det är en beteckning som flitigt har använts om dem själva och kanske fortfarande gör.
http://sdkuriren.se/en-snabb-bild-av-svoboda/

Även SD:s riksdagskvinna och toppnamn Julia Kronild "tycker dessutom att det är också oroande att det finns ett så extremt parti som Svoboda i regeringen".
http://sdkuriren.se/julia-kronlid-om-utvecklingen-i-ukraina/

När SD började yra om muslimer i stället för invandrare som grupp, så drog många nationalister öronen åt sig och förstod att de börjat med en judisk agenda.
När SvP bytt ut judarna mot ryssarna så reagerar vi på samma sätt.

Luktar det skit så är det också skit.
Citera
2014-03-09, 08:57
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BestenDrome
Nu blir jag förstås hånad för detta , men jag ser inte hur Putin eller Ryssland är de vita folkens räddare i nöden på något sätt. All heder åt de som åkte till Ukraina för att slåss!
Jag hoppas att du blir hånad för att du kopierar utdrag ur en russofob och rasmaterialistisk text på Counter Currents och låtsas att det är din egen:

http://www.counter-currents.com/2014/03/white-nationalist-delusions-about-russia/

Pinsamt grabben.

I början av den här soppan skrev jag att de ukraniska nazisterna mer verkade vara enkelspåriga rysshatare än ha en förståelse för världen. Alla SvP:are förnekade då detta. Nu länkar SvP:are dagligen till rysshatande texter där Putin är en judestyrd djävul och där ryssar är imperialistiska mongoler etc. Ni påstod att ni skulle påverka de ukrainska nationalisterna, istället tog ni över deras rysshat.

Skamligt.
Senast redigerad av baggebo1 2014-03-09 kl. 09:03.
Citera
2014-03-09, 09:27
Medlem
Arons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
Jo nu när du säger det, så har jag också läst det. Dock kan han omöjligen vara så dum att han skulle gå in militärt i Ryssland, sådan dumhet existerar inte. Det är en sak att ha den viljan och framtida ambitionen i en avlägsen framtid, men en helt annan att faktiskt invadera världens andra starkaste krigs- och kärnvapenmakt.

Även om Ukraina skulle toksatsa de närmaste 10-20 åren på sin militär inklusive kärnvapen, så är Ryssland för starka. Sedan är det intressant att fråga sig hur USA/NATO skulle ställa sig, om ett framtida militärt starkare Ukraina (inklusive kärnvapen) skulle gå all in i Ryssland. Nu går jag dock off-topic.

tjetjenerna gjorde det 1999 när man invaderade dagestan och med startade andra tjetjenienkriget
Citera
2014-03-09, 09:33
Medlem
birgetts avatar
vilka j,,tjat om Tjejenja,,,
bara att du vet 98 % av tjejener vill inte leva under extrem taliban styre , med charia lagar barnäktenskap avrättningar osv
fortfarande ryska soldater skyddar flickor som går i skola och kvinnor som går till sina jobb i Tjejnja..
Sluta snacka om Tjejna och ultra talibaner
varken Tjetjan afhan och pakistan folk vill inte leva under talibaner

jag har bara en fråga till Svp
När tänker in göra "revolution" i Sverige och patrullera gator,,??bara att man vet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in