Förut (i början på fb) brydde jag mig jättemycket, och räknade mina vänner och ville hela tiden ha fler. Det var nog mest att jag ville ha så många som gjorde att jag brydde mig. Sen är det skillnad på nära vänner och bekanta mm. Nu har jag ingen koll på hur många det är och jag har träffat en massa folk genom tiderna som lagt till mig av olika anledningar. En del lägger till en bara för att jag skrivit nåt i nån grupp eller gillat nåt mm så lägger ingen värdering i det. Hade en tjejkompis/bekant som jag träffade på ett retreat och vi klickade och hon la till mig. Sen blockerade hon mig från alla ställen. Senare fick jag reda på att hon var avundsjuk på folk runt sig och tänkte ok, det kanske var därför. Enda anledningen till att jag märkte att hon tog bort mig därifrån var för att hon tog bort mig från alla ställen på SM mm och sen skickade hon en ny vänförfrågan och då kände jag att nu får det vara, orkar inte med drama. Samma har hänt med några killar. Själv brukar jag bara avfölja folk, mycket lättare om man ångrar sig eller råkar vilja nåt i framtiden (vilket för det mesta inte händer men men).
Är så trött på fb, det känns som att det har blivit ett ställe för folk att göra reklam för sina verksamheter, eller så är det så för min del. Var och varannan person är en coach eller yoga-instruktör, reiki-master, tantralärare eller liknande och jag är så less på det 🤮 (vilket också är en av anledningarna till att jag inte återaccepterade den där tjejens vänförfrågan - gå och coacha nån annan 😉

.