• 1
  • 2
2014-02-22, 13:12
Medlem
origamis avatar
Hej Flashback!

Hur tar ni det om ni blir borttagna av någons kompislista på Facebook?
Ni tänkte ta kontakt till en gammal kompis från gymnasiet eller som du annors bara känner och du märker att h*n har raderat dig?

Jag blir själv sårad av det fast jag är ingen som söker "likes" på Facebook.
Betyder detta även att personen i fråga vill inte ha någon kontakt med en heller?

-Origami
Citera
2014-02-22, 13:18
Medlem
owitsyous avatar
Jag blir flyförbannad.
Speciellt om det är en kompis som man verkligen ÄR kompis med o inte bara någon ytlig människa från högstadiet. När jag ser det då ringer jag upp personen i fråga och frågar rakt ut "varför tog du bort mig? Har du något emot mig så säg det till mig!"

Stör man sig på någon ibland - sluta följ men ha kvar som vän.
Har personen vart ett svin mot dig o legat med din kompis - ta bort vän.

Där är skillnaden.
Citera
2014-02-22, 13:20
Medlem
Grovedarks avatar
Bryr mig inte nämnvärt. Många som rensar vänskapslistorna på folk de aldrig träffar eller pratar med.
Citera
2014-02-22, 13:21
Medlem
MegaAgamers avatar
Jag gör inget för jag använder inte facebook. Allt folk gör där är ju ändå bara lägga upp en massa bilder på sin mat. Vill jag se bilder på mat så kollar jag i en kokbok.
Senast redigerad av MegaAgamer 2014-02-22 kl. 13:24.
Citera
2014-02-22, 13:21
Medlem
origamis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av owitsyou
Jag blir flyförbannad.
Speciellt om det är en kompis som man verkligen ÄR kompis med o inte bara någon ytlig människa från högstadiet. När jag ser det då ringer jag upp personen i fråga och frågar rakt ut "varför tog du bort mig? Har du något emot mig så säg det till mig!"

Stör man sig på någon ibland - sluta följ men ha kvar som vän.
Har personen vart ett svin mot dig o legat med din kompis - ta bort vän.

Där är skillnaden.
Jag känner ganska långt samma men vågar inte ringa.
Denna tråd är inte i akuten eftersom detta är inte en relationsakut och jag vill disskutera fenomenet i allmänhet.

Dock så min händelse: En polare till mig som jag känt/vetat i 6 år så har tagit bort mig som kompis, men vi planerade ca. 1 månad sedan att catch up på fika men vi hade inte tid. Jag bor även längre borta nuförtiden så vi hinner inte catcha up, men det sårade mig ändå.

owitsyou är du en kille eller kvinna? Jag är en kille...
Citera
2014-02-22, 13:27
Medlem
owitsyous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av origami
Jag känner ganska långt samma men vågar inte ringa.
Denna tråd är inte i akuten eftersom detta är inte en relationsakut och jag vill disskutera fenomenet i allmänhet.

Dock så min händelse: En polare till mig som jag känt/vetat i 6 år så har tagit bort mig som kompis, men vi planerade ca. 1 månad sedan att catch up på fika men vi hade inte tid. Jag bor även längre borta nuförtiden så vi hinner inte catcha up, men det sårade mig ändå.

owitsyou är du en kille eller kvinna? Jag är en kille...

Oj, det är klart att det sårar en!
Alla säger ju att facebook inte är hela världen - men det är ju det enda sättet att få kontakt med folk nuförtiden. Ingen ringer och alla flyttar utomlands så det är klart att man vill ha kvar kontakten på något sätt. Förstår att du blir sårad att din polare tog bort dig när ni nu har snackat om att fika!

En mycket nära vän till mig tog bara bort mig en dag. Utan anledning. Vi snacka om att ses i helgen o sen bara han tar bort mig. Då tog jag upp luren o ringde honom...

Jag är tjej.
Citera
2014-02-22, 13:29
Bannlyst
Jag tog bort mig själv från den där sidan.. Idag mår jag bra
Citera
2014-02-22, 13:31
Medlem
M1159s avatar
Jag skulle inte bry mig ett dugg.
Citera
2014-02-22, 13:40
Medlem
endymions avatar
Håller man ens koll på sånt? Adda 2st igår som jag trodde jag hade på facebook då det var barndomsvänner fast umgås ej med dom nu för tiden. Men dom kan ju ha tagit bort sina konton eller så har vi inte varit "vänner" innan.
Citera
2014-02-22, 13:47
Medlem
Katzyns avatar
Beror ju på, är det någon jag någonsin varit "nära", eller någon som jag har en någorlunda pågående kontakt med, så blir jag ledsen och undrar vad som hänt.

Är det en person jag aldrig varit särskilt nära och inte haft kontakt med på länge bryr jag mig inte, kan till och med se det som positivt, då jag antar att det beror på att de faktiskt bara har riktiga vänner som facebookvänner och tagit bort övriga.
Citera
2014-02-22, 13:49
Medlem
auto607989s avatar
Jag skulle inte bry mig över huvudtaget, Facebook är ju för fan bara en sida på internet. Väx upp för fan.
Är TS över 18år så borde du fan be om att få bli omyndigförklarad.

mvh
Citera
2014-02-22, 13:54
Medlem
origamis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av owitsyou
Oj, det är klart att det sårar en!
Alla säger ju att facebook inte är hela världen - men det är ju det enda sättet att få kontakt med folk nuförtiden. Ingen ringer och alla flyttar utomlands så det är klart att man vill ha kvar kontakten på något sätt. Förstår att du blir sårad att din polare tog bort dig när ni nu har snackat om att fika!

En mycket nära vän till mig tog bara bort mig en dag. Utan anledning. Vi snacka om att ses i helgen o sen bara han tar bort mig. Då tog jag upp luren o ringde honom...

Jag är tjej.
När du ringde honom hur gick det till? Vad talade ni om, vad var hans orsak etc..?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in