Citat:
Ta bara bort Facebook. Det kommer du att må så mycket bättre av. Då kommer du istället att fokusera på dig själv, och utvecklas som person. Dessutom så kommer du att se (verkligen se dem) och uppskatta människorna du har omkring dig så mycket mer. Du kommer att kunna skapa riktiga vänner i den verkliga världen. Facebook-vänner betyder ingenting. Du kan ha 1000 Facebook vänner. Men om du inte träffar dem i verkligheten så betyder det inte så mycket. Hej Flashback!
Hur tar ni det om ni blir borttagna av någons kompislista på Facebook?
Ni tänkte ta kontakt till en gammal kompis från gymnasiet eller som du annors bara känner och du märker att h*n har raderat dig?
Jag blir själv sårad av det fast jag är ingen som söker "likes" på Facebook.
Betyder detta även att personen i fråga vill inte ha någon kontakt med en heller?
-Origami
Hur tar ni det om ni blir borttagna av någons kompislista på Facebook?
Ni tänkte ta kontakt till en gammal kompis från gymnasiet eller som du annors bara känner och du märker att h*n har raderat dig?
Jag blir själv sårad av det fast jag är ingen som söker "likes" på Facebook.
Betyder detta även att personen i fråga vill inte ha någon kontakt med en heller?
-Origami
Kom ihåg att det är bättre att ha 1 riktig vän, än 5 falska vänner (som inte ställer upp för dig i vått och torrt).
Nollor och ettor (binära siffror) liggandes på en server, har egentligen inte någon direkt koppling till ditt verkliga liv. Om du bryr dig om vad alla andra gör, och subjektivt tänker om dig (vad du tror de tänker om dig), så kommer du inte troligtvis att känna lycka inom dig själv.
Med sociala medier så är det oerhört lätt att hamna i det här med att jämföra sig med andra människor på ett undermedvetet sätt. Du sitter där hemma med en känsla att du inte är så bra.
När någon tar bort dig som vän på Facebook så betyder det inte så mycket. Antingen så vet personen i fråga inte hur denna kan skapa olika grupper av människor att dela till, och tar då istället bort dig som vän på Facebook.
Eller så är det helt enkelt så att personen ifråga värderar inte din vänskap så högt, det vill säga inte en riktig vän. Då är det bara att gå vidare.
Ett tips jag har. Var dig själv och låt människor antingen komma in i ditt liv, eller försvinna från ditt liv. Du kan inte tvinga någon till vänskap. Det enda du kan göra är att vara dig själv.
Jag kan förstå att det är jobbigt att bli borttagen som vän på Facebook. Men riktiga vänner har ditt telefonnummer, då du inte ger det till vem som helst. De måste förtjäna din vänskap. Det tror jag är viktigt att komma ihåg. Du är priset om man säger så. Inte på ett narcissistiskt sätt utan för att du värdersr djupa och genuina relationer, & inte ytliga relationer. Och du vill ha människor omkring dig som behandlar dig med respekt och ödmjukhet.
Jag kan nämna att jag själv har haft vänner son har svikit mig, och då raderade jag dem bara ur mitt liv. Jag gjorde en fin avslutning och hjälpte dem med en sak (som de troligtvis inte hade gjort för mig). Sedan bara försvann jag ur deras liv. De förtjänade inte min vänskap längre (pga, att de gick över gränsen: stal något, uttnyttjade min vänlighet/snällhet).
Hoppas detta hjälpte dig till att tänka i anda banor, och må lite bättre. Ta hand om dig.
Senast redigerad av HyperFocusedMan 2022-05-08 kl. 00:23. Anledning: tillägg ytterligare förklaring.
Senast redigerad av HyperFocusedMan 2022-05-08 kl. 00:23. Anledning: tillägg ytterligare förklaring.