2022-03-06, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av origami
Hej Flashback!

Hur tar ni det om ni blir borttagna av någons kompislista på Facebook?
Ni tänkte ta kontakt till en gammal kompis från gymnasiet eller som du annors bara känner och du märker att h*n har raderat dig?

Jag blir själv sårad av det fast jag är ingen som söker "likes" på Facebook.
Betyder detta även att personen i fråga vill inte ha någon kontakt med en heller?

-Origami

Don't give a F.....
Raderade min FB bara för att göra en ny för messengers skull.
Citera
2022-03-06, 08:30
Medlem
Emellies avatar
Det är bättre att de tydligt visar att de inte vill ha med mig att göra istället för att ha mig kvar som "vän" och låtsas att de bryr sig.

Har blivit borttagen vid några tillfällen, och har själv tagit bort en del. Ser ingen mening med att ha personer på sin vänlista bara för att man sade hej på någon kurs för fem år sedan och sedan inget mer.
Citera
2022-03-06, 09:06
Medlem
lakritcs avatar
Gråter mig till sömns och undrar om jag någonsin kommer repa mig.

Nej, bryr mig inte för fem öre. Folk får gärna sortera bort sig själva så att jag kan ägna tiden åt viktigare saker än att fundera över vilka som verkligen är bekanta/vänner.
Citera
2022-03-06, 09:18
Medlem
OceanDeeps avatar
Läste en artikel om just det några år sedan. Kollade igenom vänlistan och vips. Bästa ungdomsvännen var borta. Trevligt. Skickade ett meddelande med frågan vad har hänt men fick inget svar. Tråkigt. Vi hade inte setts så mycket den då närmaste tiden men kändes väldigt hårt. Bara att acceptera.

Använder inte fb så aktivt.
Citera
2022-03-06, 09:32
Medlem
Ghastens avatar
Beror på vem det är. Lite irriterad kan jag bli. Men har väldigt få vänner där. Mest folk jag känner och även träffar. Oftast är det personer som tröttnat och raderar kontot eller låser det.
Citera
2022-03-06, 10:04
Medlem
godboys avatar
Vem bryr sig? Nu vet jag inte exakt hur det fungerar om man raderar ett Facebookkonto som jag gjorde för några år sen. Hade inte varit aktiv där sen 2010 och startade nu ett nytt och valde av enkelhet att ta bort det gamla. I princip alla vänner på gamla var väl såna man gått i skolan med på 80 talet och dem har jag ju inte någon kontakt med ändå.

Men om nu någon tar bort mig, så varsågod, inget som rör mig. De vänner jag bryr mig om umgås jag med IRL och pratar med per telefon eller IRL. Facebook-hangarounds bekommer mig inte.

Tycker även Facebook är tramsigt. Det folk ofta lägger upp är sånt jag är fullkomligt ointresserad av, som exempel:
- Bilder/videor på deras ungar som har hela ansiktet nedsmetat med mat, eller något annat.
- Bilder/videor på husdjur typ hund, katt, häst.
- Massa matbilder
- Semesterbilder
Och det som oftast diskuteras är ju just typ man, ungar, husdjur, vackra platser. Knappt någon som vågar diskutera politik och om det görs så är det bara ickefrågor som är "ofarliga".
Är inte ett dugg intresserad av sånt.
Citera
2022-03-07, 00:10
Avstängd
Adelaides avatar
Tappar jag en vän, så blir jag ledsen.

Tappar jag en vän på Facebook, som jag knappt pratat med, det bryr jag mig inte om.
Citera
2022-03-07, 00:22
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OceanDeep
Läste en artikel om just det några år sedan. Kollade igenom vänlistan och vips. Bästa ungdomsvännen var borta. Trevligt. Skickade ett meddelande med frågan vad har hänt men fick inget svar. Tråkigt. Vi hade inte setts så mycket den då närmaste tiden men kändes väldigt hårt. Bara att acceptera.

Utgå från att du har det bättre än din f.d. vän. Måste må dåligt om han tar bort och skiter i gamla vänner.

Hoppas han ännu är i livet bara.
Citera
2022-03-07, 00:28
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --cory
Don't give a F.....
Raderade min FB bara för att göra en ny för messengers skull.
Hur gick det till. Facebook försökte plocka bort min profil antalet gånger baserat på att jag inte vill ha vänner på Facebook. Tydligen är det inte helt ok enligt dem.
Citera
2022-03-07, 02:37
Medlem
Chinatowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OceanDeep

Har du träffat ungdomsvännen sedan du blev borttagen i verkliga livet? Om ja, hur var det mötet?
Citera
2022-03-07, 02:45
Medlem
Jag är alldeles för känslig för Facebook. Skulle inte kunna avvisa en vän-förfrågan eller ta bort en "vän" och jag skulle bli helt förtvivlad om jag själv blev borttagen......MEN jag är ju äldre och har inte lärt mig spelet från barnsben.
Citera
2022-03-07, 02:47
Medlem
Jag skiter I det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här