Citat:
Ursprungligen postat av
Snaeckan
Beror helt och hållet på relationen man har till personen som tagit bort en.
Minns en gång när jag hade addat en brud från tinder på facebook. Vi snackade och hade trevligt i någon timma. Sen gick jag och duschade utan att förvarna, kom tillbaka och märkte att hon tagit bort mig och skrivit nån lång förklaring att hon inte vill ha en velig kille som inte svarar.. Där kände jag ju att det var lika bra att det hände.
Dock hugger det till lite i hjärtat när man surfar in på nån gammal polare och möts av ett "lägg till som vän". Likadant känner jag när det är en brud man dejtat och ändå delat väldigt mycket personligt med. Där det tagit tid att bygga upp en relation som helt plötsligt bara klippts av.
Själv tar jag aldrig bort folk och förstår inte poängen med det. Man kan ju lika gärna avfölja personen så deras händelser inte dyker upp i ens flöde, som någon annan tipsade om här.
Instämmer helt och hållet.
Jag tycker det är lite fånigt att bara ta bort vänner på Facebook, speciellt sådana som man haft kontakt med och umgåtts med i verkliga livet. Då hugger det till och i varje fall jag brukar undra varför jag blev borttagen. Är det däremot en person jag aldrig riktigt träffat eller känt är det ju en annan sak.
Nuförtiden känns det dock som att många är lättkränkta. Varje gång jag skriver ett inlägg eller publicerar en bild på Facebook så försvinner 1-2 personer från min vänlista.