2007-09-14, 15:02
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noicer
LHO sköt Kennedy. LHO var uppenbarligen störd, kanske psykopat, som bar på ett antisocialt hat mot bl a dåvarande presidenten. Hatet var alltså hans motiv. Med hjälp av ett vapen sköt han sedan presidenten till döds.

Alright! Därmed kan vi äntligen stänga tråden!

.......ELLER???

Citera
2007-09-14, 15:07
Medlem
Ja om någon frågade vem som sköt Kennedy så vet ni det nu. Om det handlar om att skapa en berättelse med mordet som utgångspunkt så kan vi ju fortsätta ;-
Citera
2007-09-14, 15:13
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ja om någon frågade vem som sköt Kennedy så vet ni det nu. Om det handlar om att skapa en berättelse med mordet som utgångspunkt så kan vi ju fortsätta ;-

Kan du räkna upp tre punkter som talar emot att det var LHO?

(självdistans är A och O)
Citera
2007-09-14, 17:24
Medlem
Lol! Nej, har inga tre punkter, han mördade Kennedy men vi kan ju säga att han var för tråkig och enformig om man jämför med de sköna karaktärerna i Oliver Stones film. Sen är det ju coolt om vi hittar på att LBJ låg bakom mordet, lite Shakespeare. Nummer tre får bli något om Kuba, det var aktuellt då.
Citera
2007-09-14, 18:23
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildFever

Men motivera gärna varför det är viktigare att veta exakt hur han dog istället för varför?

Nu handlar det inte om hur han dog utan vem som sköt, du vet tryckte på avtryckaren.
Hur kan du annars säga att det är FED som ligger bakom ?
Kan ju likagärna vara militanta veganer, du har ju inte ens en skytt som arbetat för FED.
LHO var ju knappast anlitad av FED

Njae bättre kan du
Citera
2007-09-14, 18:37
Medlem
wildFevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Nu handlar det inte om hur han dog utan vem som sköt, du vet tryckte på avtryckaren.
Hur kan du annars säga att det är FED som ligger bakom ?
Kan ju likagärna vara militanta veganer, du har ju inte ens en skytt som arbetat för FED.
LHO var ju knappast anlitad av FED

Njae bättre kan du

Nu förstår jag inte vad du fiskar efter? Jag säger att det spelar ingen roll vem som avfyrade kulan(orna) eftersom det är irrelevant i sjävla dramat.

Officielt kommer det aldrig att gå att sätta dit någon annan, det var ju "tur" att JR stod där med bössan i hand när LHO kom ut.

Men jag förstår att ni vill diskutera smådetaljer eftersom att den stora bilden verkar ointressant för er.

Helt ok för mig
Citera
2007-09-14, 18:56
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Totalt ointressant jidder

1. Du påstår FED låg bakom mordet.
2. Men att LHO sköt JFK

vad var det då FED gjorde för att kunna ligga bakom mordet?
Innan du säger något annat, lägg fram bevis för det du säger, annars kommer ingen ta dig på allvar, och du är redan på god väg åt det hållet.
Citera
2007-09-14, 19:49
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Lol! Nej, har inga tre punkter, han mördade Kennedy men vi kan ju säga att han var för tråkig och enformig om man jämför med de sköna karaktärerna i Oliver Stones film. Sen är det ju coolt om vi hittar på att LBJ låg bakom mordet, lite Shakespeare. Nummer tre får bli något om Kuba, det var aktuellt då.

Haha. Ja ja.. Jag är alltså är alltså verkligen ingen konspirations-anhängare, men med så här stora saker, med så många dokument och uppgifter som motsäger varandra, så har jag större förståelse för att ha "an open mind" om grejen.
Citera
2007-09-14, 19:50
Medlem
portnoys avatar
Citat:

Men jag förstår att ni vill diskutera smådetaljer eftersom att den stora bilden verkar ointressant för er.

Helt ok för mig

Men va? Du sa ju att du förstod mig?

Citat:
Ok nu förstår jag vad du menar missförstod dig

Nu fattar jag ingenting, det erkänner jag innerligt!

Blocken närmar sig dig nu för min del, vilket kan vara lite tragiskt kan man tycka.
Citera
2007-09-14, 21:35
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ni verkar ha blivit lite snurriga av all makrologik

Är du helt säker på att du använder ordet makro i rätt sammanhang? Det låter nämligen mer som om du menar mikro...
Citera
2007-09-14, 21:56
Medlem
wildFevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Är du helt säker på att du använder ordet makro i rätt sammanhang? Det låter nämligen mer som om du menar mikro...

haha ja där har du rätt är helt inne i makro tankar så ni får förlåta mig

off topic:

Citera
2007-09-14, 22:13
Medlem
portnoys avatar
Citat:
off topic:

Hrmm. Klicka nu då... skoja bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera