2010-03-29, 16:20
Medlem
Maurice Bishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkov
Om nu siktet var felinställt på detta gevär, vad säger då att kanske LHO i sin naivitet inte hann
ändra på inställningen efter skotten?.
.

Oswald hadde ingen tid alls efter skotten, då Marion Baker (polis) hittade honom på botten planet typ 2 min och 30 sekunder efter det sista skottet. Vilket inte gav honom mycket tid att springa ned och köpa en kola.
Citera
2010-03-29, 16:54
Medlem
charkovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maurice Bishop
Således var "the magic bullet theory" nödvändig för att förklara att det var Oswald som ensam mördade Kennedy.
Så då skulle "the magic bullet" vara s as. planterad av FBI...eller........?.
Citera
2010-03-29, 17:08
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Om nu siktet var felinställt på detta gevär, vad säger då att kanske LHO i sin naivitet inte hann
ändra på inställningen efter skotten?.

Qch sen att inte "the magic bullet" är såå deformerad beror nog på att den bara träffade mjukdelar på JFK. Så den tappade sen den kraft som skulle behövas för att den ytterliggare skulle deformeras och splittras när den väl träffade guvernör Connelly.

Citat:
Om Oswald ska ha skjutit båder Conally & Kennedy inom den tidsram som FBI etablerade utifrån tester och studerande av Zappruder filmen så konkluderade man att skott nummer två måste ha passerat båda två, då man tidigare etablerat att skott nummer 1 missade (detta skott skadade James Tague).

Således var "the magic bullet theory" nödvändig för att förklara att det var Oswald som ensam mördade Kennedy.

Om du vill titta mer på detta, så ta fram FBI rapporterna ifrån November 1963 & Januari 1964. Har du svårt att få tag i de så PM:a mig med en email adress så skickar jag över det till dig.

MvH

Maurice

Enligt vad jag förstått av "The magic bullet theory" som WC släppte var bland annat att kulan skulle ha svängt i luften, detta togs upp i filmen JFK Beyond Conspiracy vilket bevisades vara helt fel, då dom tog fram platserna som JFK och Connally satt på.
Dock vet ja inte till 100% om det var WC som släppte den teorin eller om de var någon "förståsigpåare" som räknade ut det.

03:25
http://www.youtube.com/watch?v=DSBXW1-VGmM
Citera
2010-03-29, 17:09
Medlem
Targenors avatar
Citat:

Nej, men dom var tvungen att ta fram den teorin, annars skulle det visat att de fanns mer än en skytt
Citera
2010-03-29, 17:25
Medlem
charkovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Nej, men dom var tvungen att ta fram den teorin, annars skulle det visat att de fanns mer än en skytt
Ahh, du är en klippa. Men varför säger du "teorin" när det ändå är en verklig kula. Alltså, menar att om
inte den kulan hade orsakat dom skadorna den nu gjorde så hade hela historien om en ensam gärningsman kollapsat total. Även utan den kula så finns inget som helst belägg för några flera skyttar eller gärningsmän.
Senast redigerad av charkov 2010-03-29 kl. 17:39.
Citera
2010-03-29, 17:48
Medlem
Maurice Bishops avatar
Citat:

Nej...är du en dum eller? FBI kunde med hjälp av bevismaterialet ta fram en tidsaxel för mordet...utifrån denna tidsaxel och övrigt innsamlad bevismaterial så konstanterade WC att Om det var så att Oswald var ensam så var det nödvändigt att skott nummer två träffade Kennedy & Conally.

FBI planterade inga bevis ditt miffo..läs vad jag skriver..och läs FBI rapporten + Arlene Specters rapport om varför man togfram denna teori..det var för att kunna förklara hur det var möjligt för Oswald att skada BÅDA JFK och Conally med ett skott
Citera
2010-03-29, 17:51
Medlem
Maurice Bishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Enligt vad jag förstått av "The magic bullet theory" som WC släppte var bland annat att kulan skulle ha svängt i luften, detta togs upp i filmen JFK Beyond Conspiracy vilket bevisades vara helt fel, då dom tog fram platserna som JFK och Connally satt på.
Dock vet ja inte till 100% om det var WC som släppte den teorin eller om de var någon "förståsigpåare" som räknade ut det.

03:25
http://www.youtube.com/watch?v=DSBXW1-VGmM

Det att kulan "svängde" i luften är ren idioti som vissa konspirationsteoretiker har framfört, vad de missade var att JFK inte satt direkt framför Conally utan lite åt sidan. McAdams har på sin websida en bra förklaring till denna fråga:

http://mcadams.posc.mu.edu/sbt.htm
Citera
2010-03-29, 17:55
Medlem
charkovs avatar
Citat:
Nej...är du en dum eller? FBI kunde med hjälp av bevismaterialet ta fram en tidsaxel för mordet...utifrån denna tidsaxel och övrigt innsamlad bevismaterial så konstanterade WC att Om det var så att Oswald var ensam så var det nödvändigt att skott nummer två träffade Kennedy & Conally.

FBI planterade inga bevis ditt miffo..läs vad jag skriver..och läs FBI rapporten + Arlene Specters rapport om varför man togfram denna teori..det var för att kunna förklara hur det var möjligt för Oswald att skada BÅDA JFK och Conally med ett skott
¨
Varför måste du skrika miffo, för det kan du ju själv vara då!. Vill bara få uppfattningen konstaterad och skilja på begreppen, ingenting annat. Sluta upp med era jävla futtiga personangrepp.
Citera
2010-03-29, 17:58
Medlem
Maurice Bishops avatar
Citat:
¨
Varför måste du skrika miffo, för det kan du ju själv vara då!. Vill bara få uppfattningen konstaterad och skilja på begreppen, ingenting annat. Sluta upp med era jävla futtiga personangrepp.

visst, det var därför du skrev att jag påstog att FBI planterat bevismaterial? Du läste inte mitt svar och kom med en antydning som var helt fel...ergo du är ett miffo
Citera
2010-03-29, 18:04
Medlem
charkovs avatar
Citat:
visst, det var därför du skrev att jag påstog att FBI planterat bevismaterial? Du läste inte mitt svar och kom med en antydning som var helt fel...ergo du är ett miffo
Var fan påstår jag detta, IDIOT!.
Citera
2010-03-29, 18:15
Medlem
Maurice Bishops avatar
Citat:
Var fan påstår jag detta, IDIOT!.

Här:

Citat:
Citera
2010-03-29, 18:16
Medlem
Citat:
Oswald hadde ingen tid alls efter skotten, då Marion Baker (polis) hittade honom på botten planet typ 2 min och 30 sekunder efter det sista skottet. Vilket inte gav honom mycket tid att springa ned och köpa en kola.

Menar du att någon annan än Oswald avlossade skotten? Vem i så fall? För övrigt hade han ingen Cola när Baker såg honom första gången.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in