Citat:
Jo, det är också mycket likt Oswald. Du som har läst det här på ROC's forum, säger man något där om huruvida tramps-fotona timar med en Oswald som busvisslar och därpå plockas upp av två snubbar i en stationsvagn och som rapporteras av ett antal sinsemellan oberoende vittnen.
Har för mig att ROC/Parker & co inte delar Armstrongs uppfattning om att den äkta Harvey Oswald några minuter efter skotten tog bussen och därpå taxi hem (något kvarter därifrån) och att det är Lee Oswald som busvisslar och springande hoppar in stationsvagnen. Att buss/taxi-storyn blev fabricerad av DPD/FBI för att hålla "The Lone Nut" ren från sammansvurna = konspiration och att det istället är just vittnesuppgifterna som säger att Oswald plockades upp av en stationsvagn som är den enda verkliga versionen. Dvs, det behövs inga TVÅ Oswald, åtminstone inte härvidlag.
Här håller jag i så fall med.
Som sagt, säg till om du hittar timingen mellan stationsvagnen vs. de tre luffarna = möjlig Oswald. Om luffarfotot är taget EFTER det att stationsvagnen plockar upp Oswald så behövs det likt förbaskat TVÅ Oswald för att förklara förloppet.
Själv har jag för närvarande inte tid.
Har för mig att ROC/Parker & co inte delar Armstrongs uppfattning om att den äkta Harvey Oswald några minuter efter skotten tog bussen och därpå taxi hem (något kvarter därifrån) och att det är Lee Oswald som busvisslar och springande hoppar in stationsvagnen. Att buss/taxi-storyn blev fabricerad av DPD/FBI för att hålla "The Lone Nut" ren från sammansvurna = konspiration och att det istället är just vittnesuppgifterna som säger att Oswald plockades upp av en stationsvagn som är den enda verkliga versionen. Dvs, det behövs inga TVÅ Oswald, åtminstone inte härvidlag.
Här håller jag i så fall med.
Som sagt, säg till om du hittar timingen mellan stationsvagnen vs. de tre luffarna = möjlig Oswald. Om luffarfotot är taget EFTER det att stationsvagnen plockar upp Oswald så behövs det likt förbaskat TVÅ Oswald för att förklara förloppet.
Själv har jag för närvarande inte tid.
Det är som sagt just nu fortfarande omöjligt, enligt mig, att fastställa med 100% säkerhet det du frågar efter. Vi har iallafall, vad det ser ut som, en kort person (kortare än genomsnittet som LHO var) stå både i dörrvalvet och sedermera prata med en polis när The Three Tramps tas till förhör. Tidsrymden bör vara någonstans mellan 15-20 minuter. Vad den här personen, om det är samma, gjort mellan filmrutan och bilden på luffarna är tyvärr svårt att fastställa. Men en gissning, som är lika bra som någon annan, är att han befunnits sig nere på gatan hela tiden. Kanske gått in i TSBD en eller flera gånger för att sedan gå ut igen. Om det är LHO så börjar det bli tidsmässigt omöjligt att han skjutit J.D. Tippit. Det finns knappt tid till det även om han lämnat TSBD direkt efter skotten av någon anledning.
Tråden på ROKC är kort men frågan ställdes i slutet december för ca en månad sen. Väldigt observant skribent.
Who Is This Guy?
https://reopenkennedycase.forumotion.net/t2344-who-is-this-guy
En annan viktig tråd är denna om skjortan som Pat Speer lyckades få tag i en färgversion av. Den ljusa rödbruna, som blir grå i svartvita filmer/bilder. Inte mörkt grå som skjortan LHO grips i.
Oswald's shirt
https://educationforum.ipbhost.com/topic/25661-oswalds-shirt/
Rödbrun ljusare skjorta blir inte mörkt grå vid gripandet och senare. Det är en annan skjorta och den finns som sagt i National Archives.
Om LHO uppehållit sig minst 15-20 minuter vid och/eller i TSBD efter skotten och sedermera åkt hem till 1026 North Beckley för att byta om och sedan ta sig till bion så kan han omöjligtvis även hunnit skjuta J.D. Tippit. Det är vad jag alltid hävdat, att Dallaspolisen tog sig vatten över huvudet när de även försökte skylla det mordet på LHO.
Senast redigerad av I-van-Toer 2021-01-30 kl. 05:58.
Senast redigerad av I-van-Toer 2021-01-30 kl. 05:58.