2011-01-13, 20:48
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Tycker du är väl hård i dina omdömen om Beverly Olivier, den s k "Babushka Lady", som fått utstå mycket kritik .
Hon är född 1946 och jobbade som sångerska, ej Go-go dansös, på Jack Rubys Carousel Club. Olivier hävdade att Jack Ruby presenterade henne för Lee Harwey Oswald, på Carousel Club, hösten 1963. Hon berättade vidare att David Ferrie besökte Jack Ruby och nattklubben vid flera tillfällen och att Ferrie och Oswald kände varandra.
För detta förlöjligades hon ofta av granskarna till Kennedymordet men 1993 visade det sig att hon hade rätt. Då dök det upp ett foto från ett möte 1955 i New Orleans Civil Air patrol, motsvarar närmast FBU i sverige, där både David Ferrie och en 15-årig Lee Harwey Oswald. Det visar sig att Ferrie var ledare för den grupp där Oswald ingick.
När det gäller filmen som togs på Dealy Plaza är det knepigare att veta om det är hon som syns på Orville Nix och Abraham Zapruders filmer från mordtillfället. Kvinnan som filmar är klädd i röd regnrock och solglasögon och verkar vara äldre än den 17-åriga Beverly Olivier.
Hon pekade många år senare ut FBI agenten Regis Kennedy, han nekade i förhör till detta, som den polis som tog ifrån henne kameran. Det är belagt att två dagar efter mordet förhörde Regis Kennedy,i New Orleans, konspirationsvittnet Jack Martin som misshandlats av fd FBI-agenten,ONI-agenten, anti-Castro aktivisten och privatdetektiven Guy Banister under mordkvällen.
Som nämnts var Beverly Olivier bara 17år när mordet begicks och säger sig blivit tillsagd av polisen att hålla tyst. Hennes dåvarande gangsterpojkvän George Mcgann var inte heller trakterad av att hon pratade med polisen.
Bevisligen innehöll hennes berättlse från Carousel Club och Jack Ruby trovärdig information. I mitt tycke gör detta att man inte helt kan bortse från möjligheten att hon var "Babushka Lady" .
Om inte hon var Babushka Lady vem var det då isåfall? En kvinna filmar helt klart det dödande skottet från en position som är klart bättre än Zapruder och borde kunna innehålla information om vem, eller vilka, som sköt från Grassy Knoll.

Jag tror inte heller på Beverly Oliver

Enligt henne ska Ruby ha presenterat sin vän som "Leon Oswald från CIA", vem berättar att dom är från CIA?
Vidare hävdar hon att hon sett David Ferrie på klubben, något som ingen annan i personalen kan erinra sig (Ferrie hade ett något udda utsende och borde lätt ha kommits ihåg om man setts där).
Hon hävdar att hon gick till jobbet 3 dagar efter mordet så väntade CIA agenter på henne för att beslagta hennes film, väntar man verkligen 3 dagar för att ta en så viktig pusselbit?

Hon hävdar att det var Regis Kennedy som var en av agenterna, problemet var att Regis var i New Orelans den dagen och interjuvade Dean Andrews.

Hon säger sig pratat med Jada som uppträdde på Carrousell Club på morddagen, Jada slutade på klubben den 31 October och var helt enkelt inte där på morddagen.

Hon har också hävdat att forskare fått fram delar av hennes film, men det var från Nix filmen och en helt annan vinkel än vad hon skulle fått om hon varit Babuska lady.

Hon ska ha ätit middag med Ruby den 21 November, men Ruby åt med några vänner, och ingen av dom nämner ens Oliver i sina vittnesmål.

Jada ska ha varit med om Rubys introduction av LHO och berättat för tidningarna om det, Tidningarna har inte skrivit om det, och Jada själv förnekade att hon ens sett Oswald på klubben.

Kameran hon ska ha filmat med, tilverkades först 1967.....senare släppte hon även det från historia.
Citera
2011-01-13, 20:55
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turgutt
Jo men är det inte lite konstigt att allt är en "slump" Menar det är liute för mycket sammanträffande på detta, och tillvägagångssättet och utgången på allt.

Jag tycker det allafall.

Det sägs ju att Presidenten inte alls är den som styr landet i USA utan det finns folk "bakom stängda dörrar" som ger order och gör vem som blir president detta är ifrösig rätt känt sedan länge.

Håller med dig om att mycket tvivelaktigt pågår i amerikansk politik.
Tycker senaste veckans attentat i Arizona är skumt. Likaså valrörelsen 2000 då mycket tyder på att valfusk gav BUsh segern.
Det är skrämmande att se hur USA:s liberala ledarskap decimerats med våld de senaste 50åren, JFK, RFK , King , Allard Lowenstein, eller med skandalisering som Gary Hart.
Likaså är det bemkymrande att liberala politiker som Jerry Litton, Mel Carnahan, JFK jr, Paul Wellstone , Mickey Leland, John Heinz och Ron Brown dödats i flygolyckor sedan 1977. Här kan jag fundera på mycket på varför just dessa dör.
Däremot tror jag inte mycket på årtals och namn sammanträffanden när det gäller Kennedy/Lincoln. Dessutom blir alla fall med Oswald som mördare konstruktioner då jag tycker bevisen är överväldigande för att han inte var JFK:s mördare.
Citera
2011-01-13, 21:01
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turgutt
Jo men är det inte lite konstigt att allt är en "slump" Menar det är liute för mycket sammanträffande på detta, och tillvägagångssättet och utgången på allt.

Jag tycker det allafall.

Det sägs ju att Presidenten inte alls är den som styr landet i USA utan det finns folk "bakom stängda dörrar" som ger order och gör vem som blir president detta är ifrösig rätt känt sedan länge.

Vilka är dessa personer?
Dom måste isåfall vara rätt unika eftersom dom inte bytts ut på några hundra år, annars kan man ju undra hur dom utser nya personer till sitt "ämbete".

Nej, jag tror inte så mycket på skull&bones, nwo eller liknande faktiskt.
Citera
2011-01-13, 21:48
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Jag tror inte heller på Beverly Oliver

Enligt henne ska Ruby ha presenterat sin vän som "Leon Oswald från CIA", vem berättar att dom är från CIA?
Vidare hävdar hon att hon sett David Ferrie på klubben, något som ingen annan i personalen kan erinra sig (Ferrie hade ett något udda utsende och borde lätt ha kommits ihåg om man setts där).
Hon hävdar att hon gick till jobbet 3 dagar efter mordet så väntade CIA agenter på henne för att beslagta hennes film, väntar man verkligen 3 dagar för att ta en så viktig pusselbit?

Hon hävdar att det var Regis Kennedy som var en av agenterna, problemet var att Regis var i New Orelans den dagen och interjuvade Dean Andrews.

Hon säger sig pratat med Jada som uppträdde på Carrousell Club på morddagen, Jada slutade på klubben den 31 October och var helt enkelt inte där på morddagen.

Hon har också hävdat att forskare fått fram delar av hennes film, men det var från Nix filmen och en helt annan vinkel än vad hon skulle fått om hon varit Babuska lady.

Hon ska ha ätit middag med Ruby den 21 November, men Ruby åt med några vänner, och ingen av dom nämner ens Oliver i sina vittnesmål.

Jada ska ha varit med om Rubys introduction av LHO och berättat för tidningarna om det, Tidningarna har inte skrivit om det, och Jada själv förnekade att hon ens sett Oswald på klubben.

Kameran hon ska ha filmat med, tilverkades först 1967.....senare släppte hon även det från historia.
Har sett Bogus evidencepage och håller med dig om att mycket är virrigt i hennes vittnesmål.
En hel del vittnen blandar och förbättrar och det minskar hennes trovärdghet.
Tycker det intressantaste med henne är att hon kopplar samman Ferrie och Oswald. Amerikanska myndigheter förnekade detta fram till 1993 tills bilden kom fram när dom har barbeque i Civil Air Patrol.
Citera
2011-01-13, 21:56
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Har sett Bogus evidencepage och håller med dig om att mycket är virrigt i hennes vittnesmål.
En hel del vittnen blandar och förbättrar och det minskar hennes trovärdghet.
Tycker det intressantaste med henne är att hon kopplar samman Ferrie och Oswald. Amerikanska myndigheter förnekade detta fram till 1993 tills bilden kom fram när dom har barbeque i Civil Air Patrol.

Ja, men det bevisar tyvärr inte att dom kände varandra, men det är en början åtminstone.
Tycker kortet känns lite som att det skulle komma fram att man gjort lumpen med Christer Petterson, man kanske visste vem personen var då, men det var också bara då man umgicks med och kände till personen.

Vore intressant att veta om dom hittat något mer, borde ju finnas papper på vilka år LHO och Ferrie var med i Civil Air Patrol
Citera
2011-01-13, 22:12
Medlem
Grandiosos avatar
Nej, Beverly Olivier är ett troll större än dom vi har här nära oss på Flashback!
Visst, teoretiskt skulle det kunna vara hon, men som Targenor så tydligt visar fram så har ju
mycket av hennes uppgifter kunnat fastslås som fullständigt oriktiga.

Och sen - Varför i all världen vänta i 25 år med att träda ut i offentligheten med sånt "sprängstoff"
som hon påstod sig vara i besittning av?

Men vem är då kvinnan som efterfrågas, "babuschkaladyn"?
Hon finns ju bevisligen i sinnevärlden eller har funnits.

Jag tror för min del att hon var ytterst noga med att hemlighålla sin identitet i ren rädsla för vad som
skulle kunna hända och förblir med all sannolikhet en olöst gåta.
Antagligen är hon inte i livet heller längre.
Citera
2011-01-13, 22:28
Medlem
iamnotsures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Det klippet visar inte den vanliga "Badge Man". Man kan här få intrycket av att man
verkligen fångat en mördare på bild. Men det här måste väl vara riktigt fejk?

Någon har i samband med visningen av den här figuren talat om David Ferris om jag minns rätt.
Men det här är väl bara bluff. I annat fall råder det ju ingen tvekan; man skulle ju ha Kennedys
mördare på bild och man ser hur han ser ut tydligt. Skumt onekligen.

Jo, Executive Action kan du hitta på you tube i uppdelat skick och sen finns den också
på stagevu. com.

Tyvärr är jag så dum så jag vet inte ännu hur jag ska göra för att foga in länkar när jag sitter och
skriver på det här forumet. I min mailbox fixar jag sånt, men här har jag inte klart för mig hur det
fungerar. Kanske nån kan skicka ett PM så vore jag jättetacksam!

Man känner sig...

Badgeman från fotot av Mary Ann Moorman: ( håll pekaren över fyrkanten på fotot )
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Moorman.jpg
står inte på samma ställe som figuren från Nix film , har ingen aning om figuren är fejk eller ej på Nix film.
http://www.youtube.com/watch?v=cKz3v6bVcO8

Är det nån som vet exakt var James Files påstod var han stod ?
Citera
2011-01-13, 22:42
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iamnotsure
Badgeman från fotot av Mary Ann Moorman: ( håll pekaren över fyrkanten på fotot )
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Moorman.jpg
står inte på samma ställe som figuren från Nix film , har ingen aning om figuren är fejk eller ej på Nix film.
http://www.youtube.com/watch?v=cKz3v6bVcO8

Är det nån som vet exakt var James Files påstod var han stod ?

Jag vet inte om det finns något på jfkmurdersolved.com faktiskt, men hittade denna sida med bilder om Files

http://theconspiracyzone.podcastpeople.com/posts/28145 där Files position pekas ut.

Vad gäller Files/badgeman/blackdogman så finns även denna bilden

http://powerpointparadise.com/blog/wp-content/uploads/2010/03/GrassyKnollFiles.jpg

Medans alla springer mot kullen går denna personen därifrån
Citera
2011-01-13, 22:52
Bannlyst
Citat:
Vilka är dessa personer?
Dom måste isåfall vara rätt unika eftersom dom inte bytts ut på några hundra år, annars kan man ju undra hur dom utser nya personer till sitt "ämbete".

Nej, jag tror inte så mycket på skull&bones, nwo eller liknande faktiskt.
Vilka? Möjligtvis dom maktiga männaen från bildenberg grupp och liknande.

Defintivt inte presidenten själv allafall som röstats fram. allt är ju en slags taktik.

Så du tror inte på skull&bones, men kan du förklara det då? Varför dom luffar runt i skogen och eldar dittan dattan?? Kallar du det ett normalt beteende bland uppsatta folk?
Citera
2011-01-13, 23:28
Medlem
charkovs avatar
Citat:
Vad gäller Files/badgeman/blackdogman så finns även denna bilden

http://powerpointparadise.com/blog/wp-content/uploads/2010/03/GrassyKnollFiles.jpg

Medans alla springer mot kullen går denna personen därifrån
Finns det inte någon hel-hets-bild. Ser för avslappnat ut för att ha blivit tagen efter skotten...
Citera
2011-01-13, 23:43
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkov
Finns det inte någon hel-hets-bild. Ser för avslappnat ut för att ha blivit tagen efter skotten...

Hittade en lite större bild

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/6f/Umbrella_Man.jpg
Citera
2011-01-14, 05:10
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Jag vet inte om det finns något på jfkmurdersolved.com faktiskt, men hittade denna sida med bilder om Files

http://theconspiracyzone.podcastpeople.com/posts/28145 där Files position pekas ut

Åter igen har Targenor bidragit med en intressant länk!
Den har jag missat tidigare konstigt nog. (Vilken dålig spanare man är ändå...)

Jag har läst annat material om Files och på grundval av det som där framkom ställt mig ganska
tvivlande till hans uppgifter.
Man får ju inte förbise den olyckliga benägenheten som faktiskt finns gällande att träda fram och på
ett tvivelaktigt sätt glänsa i den påstådda rollen som hitman i fallet JFK. "Attention Whores" som
vi brukar kalla dem. portnoy - var håller den människan hus förresten - vet hur det ligger till på den
punkten.

Det har uppstått en helt otrolig samling genom åren med möjliga gärningsmän, gärna utplacerade
"behind the hidden fence".
Alla tänkbara suspekta figurer med diverse mer eller mindre verifierade kopplingar till antingen CIA,
maffian, kubanska exilgrupper eller vad det än månde vara, vill så förtvivlat gärna ta på sig den
tvivelaktiga äran av att vara skytten som sköt skallen av den omstridde presidenten.
Det har alltså gått lite av inflation i det här.

Men någon eller några befann sig emellertid på Grassy Knoll och själv lutar jag fortfarande åt Sturgis
och möjligen också den erkänt kriminelle och i CIA-verksamhet djupt insyltade David Morales som
tidigare har dryftats i det här sammanhanget.

Materialet som Targenor länkar öppnar upp en intressant eventualitet och det är att huvudskottet
kan ha kommit ifrån ett annat ställe uppe på kullen, till höger om där "Badge Man" skulle ha stått.
En av bilderna låter ana existensen av något misstänkt likt en mänsklig varelse.
Den positionen kan också tänkas medge en bättre utsikt över Dealey Plaza och förbättra chanserna
till träff på ett rörligt mål.

Vad man bör kunna utesluta nästan helt och hållet är att någon skytt ska ha varit ståendes utanför
mot muren till, i sånt fall är ju riskerna betydande för att bli upptäckt på bar gärning.
Det fanns ju ganska mycket åskådare alldeles i närheten, ja i princip överallt och inte minst
Zapruder hade ju med en snabb snegling åt sidan kunnat märka en sådan person, ty han befann sig
bara ett stenkast därifrån.

Därför ställer jag mig undrande till Nix-filmen och den där uppträdande gevärsmannen.
Det bör helt enkelt vara fejk med den delen av filmklippet, pålagt långt senare i spekulationssyfte.

Kanske man skulle ta och ompröva sin inställning till Files och hans påstådda medverkan i attentatet.
Det kan inte helt uteslutas att han talar sanning, en del pekar onekligen åt det hållet.
hans historia håller i vart fall inte sämre än många andras i den här makalösa soppan.

Nu ska man förstås vara noga med att inte svälja allt med hull och hår som står att finna på ett
sådant här liberalt och "konspirationsbenäget" forum, där man ingalunda ställer sig avvisande till
att upplåta plats åt diverse suspekta företeelser som Illuminati-rörelsen och allt vad det heter.

Det kan onekligen påverka den utställda seriositeten i ett sånt här community i sin helhet.
Senast redigerad av Grandioso 2011-01-14 kl. 05:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in