2004-12-02, 12:16
Medlem
Mannocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John_F
Varför sköt Jack Ruby LHO? blev han dömd? lever han än?

Enligt Jack Ruby själv så sköt han LHO p.g.a. att han ville bespara Jackie Kennedy lidandet av en rättegång.

Eftersom mordet utfördes på en polisstation framför tvkamerorna; så ja, han blev dömd.

Jack Ruby är död. Han dog i cancer 66 eller 67, om jag minns rätt. Men det är jag inte helt säker på. Att han dog i fängelset är jag dock säker på.
Citera
2004-12-03, 17:50
Medlem
Damortes avatar
Det var iallafall inte jag... tror jag iallafall, kan ju ha varit så att marsianer tog kontrollen över min hjärna eller något liknande. Man vet ju aldrig
Citera
2005-08-02, 21:46
Medlem
Targenors avatar
John F Kennedy

John F Kennedy blev skjuten i Dallas Tx den 22 november 1963
men av vem och varför?
Citera
2005-08-02, 21:49
Medlem
Ja du, detta borde du kanske lagt i konspirationsforumet i stället..
Den officiella versionen säger dock att det var Lee Harvey Oswald som sköt honom.
Motivet sades väl vara att Oswald var kommunist och därav inte särskilt fäst vid Kennedy (om jag inte missminner mig helt).

Eller var du ute efter en konspirativ debatt?
Citera
2005-08-02, 22:01
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dyslektiker
Ja du, detta borde du kanske lagt i konspirationsforumet i stället..
Den officiella versionen säger dock att det var Lee Harvey Oswald som sköt honom.
Motivet sades väl vara att Oswald var kommunist och därav inte särskilt fäst vid Kennedy (om jag inte missminner mig helt).

Eller var du ute efter en konspirativ debatt?

Jag var ute efter en debatt om mordet , varför , vilka vann på de politiskt , vilka följder mordet fick, va hände politiskt och vem/vilka som kunnat varit inblandade osv
Citera
2005-08-02, 22:07
Medlem
ok, då är det alltså konspirationsteorier du är ute efter, då Oswald framställdes som en ensam galning.
Jag kommer inte i håg alla svängarna kring det där, så jag tänker nog inte skriva något mer i ämnet.
Boken 'JFK' av Oliver Stone (och likväl filmen med samma namn) fann jag underhållande och intressant. Sen om det är hållbara teorier som förs fram tänker jag inte avgöra.
Citera
2005-08-03, 02:46
Medlem
Oswald mulade Kennedy för att han ville bli berömd.
Citera
2005-08-03, 03:28
Medlem
Siddhartas avatar
Tack vare mordet och hans ungdom (som president) har JFK blivit så historisk att väldigt många menat att han även var en bra president.
Bättre presidenter har kommit i skuggan av JFK: t.ex. hans mycket mera kompetente vice-president och, efter mordet, president Johnson. Även Nixon var en mycket mer kompetent president.
Citera
2005-08-03, 19:08
Medlem
zizacons avatar
Illustrerad vetenskap bedömde det som 50% sannolikhet att Oswald sköt Kennedy och således 50% att någon, några andra gjorde det. (CIA eller Maffian). Vilket bl.a styrks genom ljudupptagningar (antagligen från den kända amatörfilmen som du säkert sett) från dödsskjutningen där någon ljudexpert påstår att det med 90% säkerhet är mer än en skytt.

Om jag inte missminner mig så påstods det också vara lite tekniskt problematiskt att skjuta skotten från vapnet som Oswald påstods använt under det korta intervall från första till sista skottet.

Dessutom har du säkert hört om (the magic bullet). Alltså för att orsaka alla kulhålen i Kennedys kropp med så få kulor som Oswald skulle skjutit krävdes att en kula skulle studsat fram och tillbaka genom hans kropp, vilket förmodligen är möjligt, men en smula osannolikt.

Sen kastas Kennedys huvud bakåt i videosekvensen när Oswald ligger bakom bilen och skjuter. Om det skulle varit fler skyttar påstods de gömma sig vid ett plank framför bilen.

Tyvärr kommer jag inte ihåg argumenten för att Oswald skulle varit ensam gärningsman, men det fanns antagligen en del av dessa också. Det är ju trots allt den traditionella berättelsen.

Historien luktar lite skumt i allafall. Har för mig att obduktionsrapporten "kom bort" Och även kroppen eller hjärnan eller hur det nu var. En presidents obduktionsrapport och kroppsdelar borde man ju kunna hålla reda på
Citera
2005-08-03, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Historien luktar lite skumt i allafall. Har för mig att obduktionsrapporten "kom bort" Och även kroppen eller hjärnan eller hur det nu var. En presidents obduktionsrapport och kroppsdelar borde man ju kunna hålla reda på
Hjärnan försvann...

En annan sak som talar för att det var fler skyttar är att Jack Ruby (som senare sköt Oswald i direktsänd Tv) sågs med ett gevär i näven, kring tidpunkten för mordet.
Citera
2005-08-04, 18:30
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dyslektiker
Hjärnan försvann...

En annan sak som talar för att det var fler skyttar är att Jack Ruby (som senare sköt Oswald i direktsänd Tv) sågs med ett gevär i näven, kring tidpunkten för mordet.

Lite skumt att nån slarvar bort presidentens hjärna, Einsteins är också på vift va? Verkar som hjärnkonservatörerna inte riktigt gör sitt jobb.

Var inte Jack Ruby involverad i maffian föresten?
Citera
2005-08-05, 05:04
Medlem
Siddhartas avatar
Jag hittade hans hjärna bland många andras när jag öppnade en burk ärtor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in