Illustrerad vetenskap bedömde det som 50% sannolikhet att Oswald sköt Kennedy och således 50% att någon, några andra gjorde det. (CIA eller Maffian). Vilket bl.a styrks genom ljudupptagningar (antagligen från den kända amatörfilmen som du säkert sett) från dödsskjutningen där någon ljudexpert påstår att det med 90% säkerhet är mer än en skytt.
Om jag inte missminner mig så påstods det också vara lite tekniskt problematiskt att skjuta skotten från vapnet som Oswald påstods använt under det korta intervall från första till sista skottet.
Dessutom har du säkert hört om (the magic bullet). Alltså för att orsaka alla kulhålen i Kennedys kropp med så få kulor som Oswald skulle skjutit krävdes att en kula skulle studsat fram och tillbaka genom hans kropp, vilket förmodligen är möjligt, men en smula osannolikt.
Sen kastas Kennedys huvud bakåt i videosekvensen när Oswald ligger bakom bilen och skjuter. Om det skulle varit fler skyttar påstods de gömma sig vid ett plank framför bilen.
Tyvärr kommer jag inte ihåg argumenten för att Oswald skulle varit ensam gärningsman, men det fanns antagligen en del av dessa också. Det är ju trots allt den traditionella berättelsen.
Historien luktar lite skumt i allafall. Har för mig att obduktionsrapporten "kom bort" Och även kroppen eller hjärnan eller hur det nu var. En presidents obduktionsrapport och kroppsdelar borde man ju kunna hålla reda på