Citat:
Ursprungligen postat av Mannock
Poängen med skotten är att första skottet missar helt och hållet, vilket är universellt accepterat av alla sidor (första skottet är det som många trodde var en bil som baktände). Sista skottet träffar huvudet och sålunda bör det räknas som bästa skottet, när man försöker döda någon.
Jaha, så visade sig även det resonemanget vara baserat endast på okunskap. Inget av dina argument verkar hålla för en prövning med sunt förnuft.
Det enda rimliga sättet att bedöma hur bra ett skott är, är att utgå från var skytten FÖRSÖKER träffa. Om jag skjuter på en tavla och skjuter ett skott som ger en sjua och ett skott som ger en tia, fast på en tavla bredvid den jag siktade på, är det sjuan som är det bästa skottet. Det håller du väl med om?
Det finns ingen anledning att anta annat än att LHO siktade på JFK:s överkropp, inte hans huvud. Det gör varje människa som har fått militär träning och dessutom är det vanligt sunt förnuft (det är helt enkelt MYCKET lättare att träffa kroppen än att träffa huvudet). Således var det det andra skottet, det som träffade just överkroppen, som var det bästa. Nu spelar detta mindre roll i sak, eftersom din poäng var att det första skottet inte var bäst, men det belyser på ett bra sätt hur alla dina påstående faller för en närmare granskning och lite sunt förnuft.
[quote=Mannock]Jag har själv varit i Dallas, vid Dealy Plaza. Att klara av den uppgiften som LHO hade anser jag inte vara lätt. Jag skulle själv inte klara av det och jag var medelduktig skytt under min tid i lumpen. Det behöver förvisso inte säga så mycket men att tala om händelsen som en lätt uppgift är en grov överdrift vilket man inser när man står på platsen där det hände.
Nu får du ursäkta, men jag anser att din bedömning är helt värdelös i sammanhanget. En krigsveteran som var på plats bedömer skottet som enkelt. Fyra experter som utredde fallet bedömer skottet som enkelt (bra grävt Snusmumriken!). Dessutom överensstämmer det med mina egna (ej alldeles obetydliga) erfarenheter av prickskytte. Det ska alltså ställas mot utsagan från dig, som visat dig fullständigt oförmögen att dra logiska och förnuftiga slutsatser i denna fråga (snacket om att tredje skottet skulle vara det bästa, sättet att behandla det som sägs i en spelfilm som fakta o s v). Ganska lätt att avgöra vilken utsaga som är mest trovärdig..
Citat:
Vad gäller krigsveteranen så läste jag också det. De lustiga är att sidan bashar Oliver Stones film för att välja ut få (tror han skriver att det är fyra stycken) som talar för multipla skott från multipla riktningar. Vad gör hemsidan? Jo, plockar ut ett vittne använder det vittnet som absolut sanning för vad som hände. Tydligen beroende på att han var krigsveteran. Det kan man ju göra om man vill, men det är ju precis lika intetsägande som Oliver Stone tycktes göra när han i sin film baserade argument på ett fåtal vittnen.
Påstår sidan att krigsveteranens uppfattning är absolut sanning? Det missade jag. Sedan handlar det också om HUR man väljer ut sina vittnen. Den killen var på plats och har relevant erfarenhet. Relevant erfarenhet har också de fyra experterna i Snusmumrikens inlägg. Var finns EXPERTERNA som påstår att skottet var svårt? Men ska vi snacka kvantitet så hävdar sidan att 90 % av vittna hörde tre eller färre skott, vilket ju omöjliggör Stones teori.
Citat:
Som sidan själv påpekar så skapas det lätt ekon på Dealy Plaza och jag väljer därför att inte ta så stor hänsyn till vad någon tyckte sig höra.
Klart att du gör. Du väljer ju att bortse från ALLT som inte ger stöd åt din egen uppfattning.
Citat:
Vad jag vill få fram, i alla virrvarr av påstådda fakta och halvsanningar är att där finns en central punkt kring hela mordet som gör att jag tvivlar på LHO skuld och det är själva placeringen av LHO samt själva "skjutningen".
Du är ganska självgod som anser att din egen åsikt är mer värd än experternas, trots att du själv inte har ett spår av sakkunskap på området. Jag förstår fortfarande inte vad problemet med själva "skjutningen" är.
Citat:
Det tillsammans med LHO resor fram och tillbaka från Sovjetunionen utan större problem får mig att tro att det fanns fler involverade i mordet av JFK.
Har ingen aning om vad du pratat om för resor, men eftersom uppgifterna kommer från dig kan de, såvitt jag vet lika gärna vara tagna ut någon film eller bara något du själv har inbillat dig.
Du verkar inte vara någon förvirrad paranoid galning som andra konspirationsteoretikerna på forumet, vilket gör mig lite förvånad över att du resonerar som du gör. Om du sätter dig och läser igenom vad som skrivits i denna tråd, kommer du upptäcka att nästan allt du tror visar sig vara felaktigt vid en närmare granskning. Är det då inte dags att börja fundera på om hela din uppfattning kanske inte är så väl underbyggd?