Citat:
Ursprungligen postat av
PekkariP1
Warrenkommissionen anger att skjutningen tar mer än 7,5 s, modernare forskning anger tiden till drygt 8 sekunder. (Jag vet mycket väl varifrån du får 5,6 s ifrån men tänker inte ge mig in i en av dina irrgångar.)
Vad "modernare forskning" kommer fram till är inte intressant eftersom diskussionen handlar om varför Warrenkommissionen säger att det var enkla skott, trots att ingen av elit-skyttarna klarade av det enligt dess egna angivna tidsramar och skottsekvens. Trots en mängd fördelar gentemot en Oswald, listade ovan. Vill du eller någon annan diktera helt andra tidsramar med en helt annan skottsekvens, be my guest, men det blir i så fall en helt annan diskussion.
Citat:
Oswald hade privilegiet att kunna öva med sitt vapen i månader, om han nu kände att han behövde det.
Hade han? I Sovjet sköt han endast med hagelgevär. Tillbaka i USA finns det inga vittnesuppgifter på att han ska ha övningskjutit någonstans förutom hans fru som påstår att han ibland ska ha gått ut med ett gevär under regnrocken och övat prickskytte "på löv i olika närliggande parker". I tätbebyggda storstadsområden? Nja ...
Det finns även vittnesuppgifter som säger att de sett Oswald öva på en skjutbana, men här är problemet att han enligt Warrenkommissionen bevisligen befann sig på annan plats i sällskap med familj och bekanta när det ska ha inträffat.
Så, var och när menar du att Oswald ska ha övat? Glöm ej att han inte kunde köra bil ...
Citat:
Skyttarna som genomförde testerna för Warrenkommissionen hade inte det.
Nej, men de fick å andra sidan försöka TVÅ gånger och då med ett nyrenoverat vapen, hälften av höjden och mot stillastående mål.
Trots det, no show.
Citat:
Ett gevär är konstruerat för att döda/skada rörliga och fasta mål, det finns så att säga inget oväntat eller tursamt när en utbildad skytt använder sig av vapnet. Det ligger i sakens natur.
Ja, frågan är fortfarande under vilka förutsättningar VEM ska träffa VAD med vilket VAPEN och under vilka TIDSRAMAR.
Blir det för många bollar i luften samtidigt för dig?
Citat:
Eftersom du tidigare ansett att armen ingår i konspirationen,
Har jag? Var då? Länk.
Citat:
borde man då inte presenterat bättre resultat? Allt som krävs är något cylindriskt föremål som man kan peta hål i måltavlorna med. Och så kan man intyga att detta gjordes på stipulerade tider.
(Tydligen kan man lita på Warrenkommissionen).
Ah, du har fått för dig att jag menar att hela Förenta staternas armé, varenda en, ingick konspirationen?
Kan du försöka förklara hur du tror att du har hamnat där?