Först och främst, jag slår ihop båda dina inlägg till mig till ett inlägg. Du citerade mig som var ett svar skrivet av mig till en annan användare, därav blev det två inlägg. Jag slår ihop dem och väljer att fokusera på det väsentliga. Personliga politiska åskådningar hör inte hemma här och det var jag som gick OT och därför ser jag till att avsluta det också. Vem som är röd eller brun är helt irrelevant.
Citat:
Ursprungligen postat av
onopono
Inte enligt någon officiell version, nej. Vilket ju var ditt påstående.
Om alla inblandades vittnesmål, speciellt John och Nellie Connallys samt James Tagues, ska vara faktiska och korrekta så har minst fyra kulor avlossats mot bilen. Det går inte att få ihop endast tre kulor om alla talar sanning. Märkligt att du inte är påläst angående detta.
https://jfkfacts.org/critique-hollands-magic-bullet/
"Tague said he was hit and injured after the first shot. Since he couldn’t have been hit by the two bullets that hit JFK and Connally he must have been hit by another shot. Yet another shot hit President Kennedy in the head. If the Connallys and Tague were right, there were at least four shots, which means there were two gunmen and the president was ambushed by enemies".
Citat:
Vilka då (konstruktioner)?
Trottoarkanter är konstruktioner.
Med betoning på "minst" i mitt inlägg. Eftersom det finns vissa uppgifter på att JFK kan ha träffats i armen (snarare snuddat) av en kula när bilen precis svängt in på Elm Street. En kula som först tog i en skylt/trafiksignal i korsningen och rikoschetterade mot JFK utsträckta vänsterarm. Detta kan ses i Towner-filmen, som för övrigt har bildrutor bortklippta.
https://www.youtube.com/watch?v=CXWC87-WOKU
Ur Connallys vittnesmål :"
We had just made the turn well, when I heard what I thought was a shot. I heard this, noise which I immediately took to be a rifle shot. I instinctively turned to my right because the sound appeared to come from over my right shoulder..."
Citat:
Makarna Connally insisterade livet ut på att Connally och JFK träffades av olika kulor. De insisterade också på att Oswald var den ensamme mördaren, vilket ju i så fall är omöjligt att förena med ytterligare en kula = minst fyra kulor = minst två skyttar = konspiration.
De har INTE förklarat hur de förenar sitt vittnesmål med den officiella versionen.
Exakt och det var det jag ville ha sagt till användaren SadEyes. Att minst tre skott avfyrats betyder givetvis inte att det är exakt tre och allt tyder på att det förmodligen var fyra och då enbart mot bilen. När detta blir mer och mer troligt, och faktiskt mest sannolikt, så betyder det att fler skyttar var inblandande. Varför du då väljer att citera mig angående detta, när du tydligen anser samma sak, är märkligt. Mår du bra?
Citat:
Hur vet du att Oswald var en ”feg person”?
Alla hans eskapader inom US Marine Corps är väl vida kända och hur han blev "discharged" och varför. Det är ju bara det man vet med säkerhet. Har han även försökt skjuta Walker men bangat ut efter ett missat skott så är det ju inte precis smickrande.
Citat:
Jag tror personligen att Walker på något sätt var inblandad i konspirationen bakom mordet på JFK. Glöm ej att Walker fick sparken av JFK från sitt jobb som högt uppsatt general i NATO’s Västtyskland eftersom att han delade ut pamfletter och litteratur från John Birch Society till sitt manskap som obligatorisk läsning.
Att han på JFK’s direkta order greps och låstes in på mentalsjukhus efter det att han deltog som ledare och uppviglare i raskravallerna i Ole Miss 1962.
Ett personligt hat, utöver de milsvida ideologiska skillnaderna.
Problemet med den teorin är att Walker själv, när han fick ta del av WC-rapporten, i september 1964 kallade den för "farcical whitewash". Dock accepterade han WC:s åsikt att det var Oswald som skjutit mot honom men att det då omöjligt kunde vara Oswald som skjutit mot JFK med tanke på utgången av båda händelserna. Som yrkesmilitär fattade han nog ganska snabbt att en usel skytt som Oswald maximalt hade kunnat tillfoga skadan som tillfogades honom själv via splittret i samband med attentatsförsöket.
Citat:
Det går inte att frakta gamla infanterigevär i små matkassar av tunt papper. De går sönder direkt.
Exakt. Men inte för att det förmodligen går sönder utan för att de var för korta för att rymma något som var 36-40 inches långt.
Citat:
Det är Marina som i sitt vittnesmål påstår att Oswald stoppade in ett gevär under rocken samma kväll som mordförsöket på Walker.
Ja, men det är tillsammans med George de Mohrenschildts vittnesmål inför WC som gör det hela till mer än troligt att Oswald försökte skjuta Walker. På Georges fråga till Oswald så log han, "smiled at that". Detta samt fotot med texten på baksidan, "hunter of facists", som kom fram år senare. Du måste förstå att det kan ha varit sådana här händelser som Oswald var inblandad i som sedermera användes mot honom eftersom detta givetvis bara förstärker Oswalds våldskapacitet (om han nu hade någon överhuvudtaget, vill säga).
Citat:
Enligt Oswald så hade han sin lunch i påsen. Frazier går heller inte att lita på eftersom att han under 12 timmar genomgick stenhårda förhör, där han hotades med våld och viktigast, att häktas för medhjälp till mord på landets president.
Frazier är idag övertygad om att Oswald var helt oskyldig.
De två ovanstående styckena blir en oxymoron. Om Frazier inte går att lita på, varför skriver du då att han är övertygad om att Oswald var helt oskyldig? Varför använder du Frazier som ett bevis, enligt dig, av Oswalds oskuld ? Det är sådana här delar av inlägg som säkerligen många i tråden under alla år blir förundrade över.
Frazier vet mer än vad han sagt. Detta är givet eftersom Oswald är Prayer Man. Vi får som sagt hoppas på att han lämnar efter sig en detaljerad skrivelse.
Hur Oswald, om det var han, transporterade geväret på bussen till och från Walkers hus har ingenting att göra med vad han burit på under armen i samband med att Frazier hämtade honom på väg till arbetet dagen för mordet på JFK. Oswald kan ha haft ett gevär i en brun papperssäck den 10 april och han kan ha burit gardinstänger, sin lunch eller vad annat som helst i en brun papperspåse den 22 november. Det ena utesluter inte det andra. Någon, eller några, har dock varit besatta av dessa bruna påsar och/eller säckar och är det än idag.
Citat:
Rena snurren. Du håller med om att försöken att postumt knyta Oswald till mordförsöket på Walker är genomskinligt och om varför de försökte göra det. Samtidigt så hoppas du att det en dag kommer fram bevis för att han faktiskt låg bakom samma mordförsök?
Nej, anser inte att det är genomskinligt att knyta Oswald till mordförsöket på Walker. Jag anser att det är mer än troligt att han utförde det.
Citat:
För att det då skulle framkomma att det fanns två Carcanogevär? Varför i hela friden då?
Vilket gevär ägde Oswald? Det som enligt annons var 36 inches långt eller det som var 40 inches långt? Eller ägde han inget? Hur långt är geväret som hittades i TSBD? Skillnaden på 4 inches är ca 10 cm. Vilket gevär ser man på "backyard photos"? Är det samma gevär som bevisnummer CE 139? Nedmonterat är CE 139 34,8 inches långt (och ca 39 inches ihopsatt). Är detta det som är 36 inches eller 40 inches långt? Faktum är att CE 139 aldrig är varken 36 eller 40 inches långt oavsett om det är ihopsatt eller isärplockat. Hmm...
Citat:
Då håller du alltså med om att din teori om det missade skottet mot Walker inte på något sätt skulle påverka sannolikheten avseende skotten mot JFK?
Nej, jag kommenterade enbart de punkterna som gör det osannolikt (snarare omöjligt) att Oswald skulle ha klarat av att genomföra hela skottsekvensen som den beskrivs. Jag lägger ingen vikt vid något annat men just detta styrker ju teorin om varför han även missat Walker med bättre förutsättningar.
Citat:
Nej, det var oktober 2017 som var datumet för det sista släppet. Här gick Trump in och gav ytterligare dispans.
Dispensen infördes redan under Obama i november 2013 när det passerade 50 år. Det var på Obama som allt föll. Han borde ha gjort allt material offentligt men valde att skjuta på det så att hans efterföljare skulle få ta hand om "problemet".
Citat:
Vad får dig att mot bakgrund av det här, tro att Trump kommer att släppa något av det återstående materialet innan han avgår som president?
Trump kommer att använda det till sin fördel. Eftersom du är övertygad om att hela konspirationen är en intern konflikt inom det demokratiska partiet med LBJ på toppen så borde du ju vara glad om det inträffar. Vi får se.
Citat:
Nej, han jobbade för US Intel och filade på sin ’legend’ som marxist och commie-lover.
Ha, ha. Nej.
Citat:
Jag har nu försökt att bemöta dina stolligheter så snällt jag någonsin kan. Dina kunskaper om mordet på JFK tycks vara mycket begränsade i relation till vad du tror dig veta.
Säg till om du vill ha lite tips om vettig litteratur.
ROTFLMAO! Detta kommer alltså från en användare som titt som tätt blir avstängd på FB för bl a sina vilda teorier om allt mellan himmel och jord.
När det kommer till litteratur så måste man hålla isär begreppen. Allt beror på när vissa böcker skrevs och vad de hjälpt till att förmedla innan de kanske blev irrelevant. Väldigt få har klarat tidens tand men vissa har hjälpt till att andra, bättre och mer exakta, har skrivits. Final Judgment och Prayer Man är två som har överlevt i skrivande stund.