Citat:
Det är inte de tio skallarna jag vill att du bemöter, men visst, här är källan till de testskjutningar som Szamboti referar till: 1 HSCA 403-404
Citat:
Fast det har ju ingenting att göra med det du envetet efterfrågade,
Detta bemötte jag genom att visa en källa på hur det gick när två människoskallar fyllda med fake-hjärnmassa (gelatin) besköts med samma gevär och ammunition som Oswald använde. (Skallarna trillade mot geväret..)
här: (FB) John F Kennedy - mordet - 22 November 1963
Och det är det här du så envetet efterfrågar:
Varför skulle det inte fungera likadant på ett huvud som på en melon inlindad i fiberglasförstärkt tejp?
Och varför har jag dröjt med svaret:
Citat:
Så, eftersom varken du, Nerdnerd eller någon annan av er vågar bemöta Galanors kritik av Alvarez jet-effekt, så väljer jag till slut att gå vidare och besvara din envetet ställda fråga, med en studie av Toni Szamboti och hans summering: http://jfklancer.com/pdf/Jet_Effect_Rebuttal_II_(4-17-2012).pdf
"While the taping of the melon rind helped mock up the tensile strength of the human cranium, it did not help to replicate the shear strength of the human skull, and it is the shear strength of the human skull which would have been the significant parameter to replicate."Varpå du istället börjar snacka om "källa till 10 mänskliga skallar" som inte visade på någon jet-effekt (källhänvisning ovan). Helt plötsligt är inte Alvarez simulering med glasfibertejpad melon längre viktigt att reda ut.
Varför i hela friden då?
Jag frågar igen: är du nöjd med den förklaring Toni Szamboti redovisar eller känner du att du vill presentera några väl grundade invändningar?
Citat:
Fast det var ju som sagt inte frågeställningen. Den var om glasfibertejpad melon kunde simulera en mänsklig skalle med avseende på en potentiell jet-effekt.
Se ovan (och det svar du tidigare fått) som visar att samma effekt uppnås med människoskallar...
Är du nöjd med svaret?
Citat:
Du håller med om att forskningsbedrägeri är "dumt"? Du kanske känner till att Alvarez artikel kom väldigt lägligt för att stävja den värsta upprördheten efter det att det amerikanska folket fick se en piratkopia av Zapruderfilmen för första gången i TV, 1975? Där JFK's huvud kastas "violently backwards" och inte som nyhetsankaret Dan Rather uttryckte det, "violently forward"?
Japp, det låter dumt -
Dumt?
Citat:
Fast det är en helt annan studie du hoppar till, helt utan relevans för hur Alvarez melonstudier bedrevs.
se ovan dock vad som händer när man använder samma kopparmantlade ammunition som Oswald gjorde.
Vi tar en sak i taget.
Citat:
Hela diskussionen började med att signaturen Nerdnerd ville rekommendera och förklara kollegan och Nobelpristagaren, Luis Alvarez studier om en jet-effekt som förklaring till JFK's huvudrörelser i Zapruderfilmen.
Va? Ingen aning.. men det spelar mindre roll så länge andra gjort det och kommit fram till att den s.k. "Jet effecten" uppstår.. (se ovan)
Är den studien nu helt plötsligt inte relevant för diskussionen om just den studien?
Citat:
Det är han som är författaren till den artikel som du menar ger stöd åt en jet-effekt även på mänskliga skallar (2 stycken).
Kör hårt (vem fan är Lucien Haag och varför tror du jag har en åsikt om honom?)
Vet du inte själv vad det är för personers studier/artiklar det är du refererar till som underlag till dina argument?
Citat:
Det är vad Haag hävdar i sin artikel, ja, men det är (om korrekt) fortfarande inte relevant för frågan om en glasfibertejpad melon kan simulera en mänsklig skalle med avseende på en s.k. jet-effekt.
Du har redan fått en källa, med bildbevis och analys, som visar att jet effect KAN uppstå om man skjuter en människoskalle med samma gevär och ammunition som Oswald använde.
Citat:
Om vi nu är överens om att Alvarez melon-experiment INTE går att applicera på en mänsklig skalle så är jag beredd att gå vidare i diskussionen.
Du kanske skulle försöka koncentrera dig på det istället för att leta bevis på att effekten inte ALLTID uppstår?
Är vi det?
Citat:
Vill du hoppa vidare ännu ett steg till "nervpåverkan" nu?
Allt annat tramsande är oväsentligt.. Och som jag redan skrivit - jag är långt från övertygad om att JFK's huvudrörelse kan tillskrivas "jet effect" (jag själv tror denna jet effect är svagare och att JFK's rörelse uppstod till följd av nervpåverkan), men jag är fullständigt övertygad om att en viss "jet effect" kan uppkomma till följd av ett skott genom skallen..
Är det inte bättre att först reda ut glasfibertejpad melon vs. mänsklig skalle? Det som du i så många inlägg envetet ville ha svar på?