2017-07-24, 04:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Såg ni sista avsnittet på History Idag? Förklarar och testskjuter en docka. Den rör sig exakt som jfk när den blir träffad bakifrån. De förklarar också att många hört skott från kullen med ekoinspelningar.

För att precis som alla vettiga människor på denna planet har sagt från början, JFK blir skjuten bakifrån.
Allt annat är svammel från sinnessjuka individer.
Citera
2017-07-24, 06:30
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Det var du som påstod att JFK's av dig påstådda "avslappning" orsakade hans rörelser vid huvudskottet.

Har du verkligen sett Zapruderfilmen? Huvudet kastas med stor kraft och hastighet snett bakåt millisekunden efter det att kulan träffar. Inte ens en accelererande Lamborghini kan åstadkomma en sådan reaktion. Än mindre om bromsljusen lyser genom hela förloppet.

Att du skriver att det är så gör det inte mer sant. Det vet du. Du måste också visa det på ett hyfsat övertygande sätt.

Gör det, om du tror att du kan det.

Det var ursprungligen signaturen, Nerdnerd, som i egenskap av fysiker ville förklara för oss hur hans kollega, Nobelpristagaren Luis Alvarez's studie om en s.k. jet-effekt, på ett briljant sätt förklarade JFK's häftiga kast snett bakåt trots att han enligt de officiella förklaringarna ska ha träffats enbart av kulor avlossade bakom honom.

Jag har visat hur Stewart Galanor enkelt tillbakavisar Alvarez Studie och vi väntar fortfarande, 9 månader senare, på att signaturen, Nerdnerd, ska presentera sin förklaring.

Något säger mig att det aldrig någonsin kommer att ske. Något säger mig också att, Nerdnerd aldrig någonsin kommer att tillstå att han hoppade i helt galen tunna.

Till sådant krävs åtminstone spårämnen av intellektuell heder.

Bra, då väntar vi bara på att du presenterar det stödet. Börja gärna med det som just DU, kjellkritisk (lol) tycker känns extra övertygande.

Ett stöd i taget (lol).

Jag har längre bak i tråden listat 6 - 7 nationellt och internationellt erkände experter på forensisk blood spatter-analys och Fiester är knappast min enda källa. Hon visar på ett mycket övertygande sätt i sin bok som kryllar med fotnoter till vetenskapliga avhandlingar, att det blodstänk som är synligt i Zapruderfilmen är ett TYPISKT s.k. "back spatter" och att kulan därmed med mycket stor sannolikhet kom framifrån. Det är allt. Inget hundra procent proof, men väl en mycket väl underbyggd teori som så här långt ingen i tråden har lyckats med att tillbakavisa.

Vill nu Du kanske våga dig på ett försök? Be my guest.

Jag har inte gjort mycket annat i tråden. Just nu argumenterar jag för att JFK's häftiga kast snett bakåt precis när kulan träffar huvudet är en mycket god indikation på att han träffades av en kula snett framifrån.

Motargumenten är så här långt:

- Det var en s.k. "jet-effekt" som orsakade rörelsen. Helt fel.

- Det var JFK's "avslappning" som orsakade kastet snett bakåt. Också helt fel.

Så jag frågar dig igen, kjellkritisk: har du något annat du vill presentera? Magi?

Ja var och en kan ju titta på filmen https://m.youtube.com/watch?v=P74Q2NUBmGk och bedöma ditt påstående att "huvudet kastas med en sådan kraft och hastighet". Sedan undrar jag var syns bromsljusen?

Sedan kommer en litania om din och nerdherds diskussion och agg motvarandra, intresserar mig inte och verkar mest vara ett wag the dog argument för att komma bort från svaren du aldrig ger.

Sedan så påstår du att du länkat en massa experter, när jag söker efter dina inlägg hittar jag bara (FB) John F Kennedy - mordet - 22 November 1963 som bara räknar upp namn men inte om de stödjer analysen av just JFK mordet och dess skeende som Sherry Feister påstår.

Så återigen verkar du vara svaret skyldig på vilka experter på området stödjer Sherry Feisters analys?
Citera
2017-07-24, 07:34
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Du håller med Ball om att Markhams vittnesmål inte är tillförlitligt. Något som dessutom blir solklart för var och en som läser igenom det. Nu säger du att det trots allt ÄR tillförlitligt eftersom att det bekräftas av så många andra vittnen.

Gör det?

Så här långt har du nämnt ETT annat vittne som du menar såg Oswald skjuta Tippit. Domingo Benavides. Det här är inte sant. I det vittnesmål du själv länkar till säger Benavides:
Mr. Belin: You used the name Oswald. How did you know this man was Oswald?

Mr. Benavides: From the pictures I had seen. It looked like a guy, resembled the guy. That was the reason I figured it was Oswald.
Är det en tveklös identifiering av Oswald som Tippits mördare, menar du? Har du någon idé om varför Benavides inte kunde identifiera mördaren timmarna efter mordet, att polisen inte ens tog in honom för en vittneskonfrontation i en lineup?

Här lutar du dig hellre mot ett vittnesmål presenterat ett stort antal månader senare och inte ens där identifierar han tveklöst Oswald som skytten?

Förklara gärna lite hur du tänker här. Om du kan.

Jag kan inte uttala mig om Mrs Markhams tillförlitlighet, hon ger i texterna intryck av att ha varit rädd och chockad men det behöver ju inte betyda att hon inte är tillförlitlig - särskilt inte eftersom hon trots allt pekade ut samme man som övriga vittnen.. Benavides anger att han efter skjutningen såg Oswald gå från platsen medan han tömde sitt vapen, vilket stämmer med Barbara och Virginia Davis vittnesmål om hur de hörde skjutningen ich sedan såg Oswald gena över deras tomt medan han tömde ut tomhylsorna ur vapnet (de hittade även fyra hylsor i gräset).

Sammantaget stämmer vittnesuppgifterna alldeles förträffligt och det fanns både många fler vittnen och Oswalds fega beteende när han försökte smita in på en biograf för att undkomma poliserna vilket ledde till att han åkte fast.

Slutligen hade Oswald mordvapnet på sig när han arresterades, ett vapen som också matchades mot de upphittade tomhylsor som Davis's hittade...

Summa sumarum uppenbart skitskyldig...

Åh - det var en sak du glömde, igen...
Varför skulle det inte fungera likadant på ett huvud som på en melon inlindad i fiberglasförstärkt tejp?

https://www.youtube.com/watch?v=wZJkx2YflkI

Exakt vad är det som gör att en simulerad människoskalle rör sig 180° åt andra hållet om den träffas av en kula, än om en människoskalle träffas? Måste vi skjuta en riktig människa i huvudet för att du ska acceptera bevisen?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2017-07-24 kl. 07:39.
Citera
2017-07-24, 13:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Såg ni sista avsnittet på History Idag? Förklarar och testskjuter en docka. Den rör sig exakt som jfk när den blir träffad bakifrån. De förklarar också att många hört skott från kullen med ekoinspelningar.
Det är som vanligt junk science presenterad på ett sätt som varken bevisar det som påstås eller på ett sätt som möjliggör oberoende kontroll av dess utförande och resultat. Det här är således helt vanlig propaganda producerad av CIA för att dupera sina arbetsgivare, det amerikanska folket, för skattepengar inbetalade av det amerikanska folket.

Så här skriver bl.a. Milicent Cranor:
It’s not clear what they’ve dug up to use for the head. The sniper describes it vaguely as a human head filled with ordinance gel, and throughout his little talk, he refers to that gel.

We only get a side view of the action – and are not allowed to see the back or front of the head, not even after the shooting.

The limited view of the head shows no damage whatsoever.

The head moves back, but not to the left. Then it pops right back up to its original position!

Something, possibly vaporized gel, seems to come out of the head (or from a smoke machine behind the head) – but only from the mouth area.

So he looks like a man leaning back with pleasure as he smokes a fine cigar, oblivious to the characters behind him.

The sniper can’t explain what happened, but he seems to think that by naming the field of study concerned with such phenomena, the audience will be fooled.
Et cetera: https://kennedysandking.com/john-f-kennedy-reviews/jfk-declassified-tracking-oswald-part-5

Sekvensen: https://m.youtube.com/watch?v=FepjcZft9DQ&feature=youtu.be

Cranor får en känsla av låg budget satir och Saturday Night Live, en minst sagt träffande iakttagelse. Om det inte hade varit för ämnets allvar.
Citera
2017-07-24, 13:27
Medlem
TheRickiestRicks avatar
Syns det inte rätt tydligt att blod och hjärnsubstans sprutar från huvudet och framåt i bilen?
Citera
2017-07-24, 13:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TheRickiestRick
Syns det inte rätt tydligt att blod och hjärnsubstans sprutar från huvudet och framåt i bilen?
Det mesta av det synliga stänker rakt upp/vid parabol = back spatter = kula träffar framifrån.

Och, det är definitivt inte någon jet-effekt där i princip allt innehåll sprutar snett framåt till höger för att åstadkomma huvudets häftiga rörelse snett bakåt till vänster. JFK's hjärna påstods väga ca 1,5 kg vid obduktionen. En medelstor manshjärna väger ca 1,4 kg, så bara det utesluter att någon substans av tillräcklig mängd kan ha sprutat ut och orsaka effekten i fråga.

Vikten på ca 1,5 kg utesluter i själva verket varje form av förklaring av det som syns i Zapruderfilmen och övrigt fotografiskt material samt beskrivs av obduktionsläkarna och övriga av de ca 50 'expertvittnen' som observerade huvudskadorna på nära håll, men det är en annan frågeställning.

En sak i taget.
Citera
2017-07-24, 14:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Ja var och en kan ju titta på filmen https://m.youtube.com/watch?v=P74Q2NUBmGk och bedöma ditt påstående att "huvudet kastas med en sådan kraft och hastighet". Sedan undrar jag var syns bromsljusen?
I Muchmore-filmen: https://m.youtube.com/watch?v=hrX8lsb2WTk

Citat:
Sedan kommer en litania om din och nerdherds diskussion och agg motvarandra, intresserar mig inte och verkar mest vara ett wag the dog argument för att komma bort från svaren du aldrig ger.
Som sagt, det var signaturen Nerdnerd som lovade att med hjälp av sin idol, Nobelpristagaren Luis Alvaraz, förklara för oss hur JFK's huvudrörelser kunde förklaras med den sedan länge totalsågade av Alvarez lanserade s.k. jet-effekten.

Det kan du knappast skylla på mig.

Citat:
Sedan så påstår du att du länkat en massa experter, när jag söker efter dina inlägg hittar jag bara (FB) John F Kennedy - mordet - 22 November 1963 som bara räknar upp namn men inte om de stödjer analysen av just JFK mordet och dess skeende som Sherry Feister påstår.
Jag citerar både erkänd expertis som lovordar Fiesters studie/bok, men också den expertis vars avhandlingar Fiester refererar flitigt till i sin studie.

Det ska jämföras med dina videosnuttar utan citat eller hänvisning till bakomliggande studier eller beräkningar. Fjant.

Citat:
Så återigen verkar du vara svaret skyldig på vilka experter på området stödjer Sherry Feisters analys?
Fel. Expertisen är citerad och länkad till i min redogörelse av Fiesters studie med slutsater.

Var det något annat du hade på hjärtat, vännen min?
Citera
2017-07-24, 16:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag tror det var LHO ensam som sköt (både JFK och Tippit). Men detta har jag varken påstått eller argumenterat för tidigare. Skälet att jag inte gjort det är helt enkelt att jag anser att jag inte är tillräckligt inläst på fallet för att argumentera för en sådan ståndpunkt.
Jag har inte ens hunnit läsa hela Warren report än.
Bra, då ser vi fram emot hur du framöver kommer att lägga fram de du menar är de bästa, mest vattentäta bevisen för hans skuld.

Ett i taget.

Citat:
Däremot är det ju enkelt att se när rättshaverister
Det är ditt nya favorittillmäle, som du har börjat använda eftersom "konspirationsteoretiker" och "foliehatt" sedan länge är förbrukade.

Vi får se hur länge det här tillmälet håller, om det alls håller.

Citat:
som onopono spårar ur fullständigt och påstår saker han uppenbarligen varken kan belägga eller ens är beredd att argumentera vidare för.
Bra, då har du säkert ett exempel på en sådan "urspårning" där jag "påstår saker" som jag "uppenbarligen varken kan belägga eller ens är beredd att argumentera vidare för".

Om det är "glasfibertejpad melon vs. mänsklig skalle" du väntar på så upprepar jag för femtioelfte gången att jag gärna presenterar mina väl grundade invändningar mot just den här frågeställningen efter det att Nerdnerd (eller någon annan slemkeps) bemöter Stewart Galanors totalsågning av Alvarez bevisade forskningsfusk.

Lägg därtill det faktum att JFK's hjärna vid obduktionen vägde MER än en normalstor hjärna och hur det går att få ihop med en jet-effekt där merparten av samma hjärna blåses ut i samma jet-effekt, så gör du min dag.

Spännande.
Senast redigerad av onopono 2017-07-24 kl. 16:45.
Citera
2017-07-24, 17:26
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Bra, då ser vi fram emot hur du framöver kommer att lägga fram de du menar är de bästa, mest vattentäta bevisen för hans skuld.
Ett i taget.
Angående Tippit så fick du dem här ovan..

Citat:
Det är ditt nya favorittillmäle, som du har börjat använda eftersom "konspirationsteoretiker" och "foliehatt" sedan länge är förbrukade.
Jag tror jag använt det två eller tre gånger i år - alla har varit om dig. Det är ingen som helst ersättning för konspirationsteoretiker eller foliehatt, rättshaverist är ett mycket värre beteende som yttrar sig i att du exempelvis aldrig lyssnar på andra, kräver andra på bevis men inte kan lämna egna och är konstant otrevlig mot i stort sett alla som inte håller med dig - men vad gör väl det, vi är ju bara "slemkepsar" ändå..

Citat:
Bra, då har du säkert ett exempel på en sådan "urspårning" där jag "påstår saker" som jag "uppenbarligen varken kan belägga eller ens är beredd att argumentera vidare för".

Visst:
Citat:
Nej, Oswald sköt inte polisman, J.D. Tippit.

Citat:
Om det är "glasfibertejpad melon vs. mänsklig skalle" du väntar på så upprepar jag för femtioelfte gången att jag gärna presenterar mina väl grundade invändningar mot just den här frågeställningen efter det att Nerdnerd (eller någon annan slemkeps) bemöter Stewart Galanors totalsågning av Alvarez bevisade forskningsfusk.
Fast jag vill inte vänta på dina diskussioner med andra - jag frågade DIG:
Varför skulle det inte fungera likadant på ett huvud som på en melon inlindad i fiberglasförstärkt tejp?

https://www.youtube.com/watch?v=wZJkx2YflkI

Exakt vad är det som gör att en simulerad människoskalle rör sig 180° åt andra hållet om den träffas av en kula, än om en människoskalle träffas? Måste vi skjuta en riktig människa i huvudet för att du ska acceptera bevisen?

Citat:
Lägg därtill det faktum att JFK's hjärna vid obduktionen vägde MER än en normalstor hjärna och hur det går att få ihop med en jet-effekt där merparten av samma hjärna blåses ut i samma jet-effekt, så gör du min dag.
Exempelvis kan han ha haft en större hjärna än genomsnittet (det finns exempel på människohjärnor på över 2 kg), eller så kan huvudrörelsen berott på nervpåverkan av kulan.. Finns säkert flera andra förklaringar också som inte baseras teorier om en kula framifrån.
Citera
2017-07-24, 17:51
Avstängd
Nyhetsankaret Dan Rathers karriär tog ett jättekliv när han som lokalreporter ljög för det amerikanska folket om hur JFK's huvud ...
"... can be seen to move violently forward."

Det är så propaganda fungerar. Zapruderfilmen auktionerades samma dag som mordet ut till högstbjudande, TIME LIFE, som låste in den utan att visa den för någon under 12 år.

Det var tack vare Jim Garrisons rättegång mot CIA's Clay Shaw (a.k.a. Clem Bertrand) som en piratkopia tillslut kunde sändas av Geraldo Rivera i hans TV-show, Good Night America, 1975.

Det i sin tur orsakade en folkstorm som ledde till att de folkvalda i Kongressen såg sig tvungna att starta en ny undersökning av mordet, i form av HSCA.

HSCA fick en lovande start med den luttrade brottsåklagaren Richard Sprauge som omutbar chef. Men när det visade sig att han inte tvekade att utmana självaste CIA blev han utsatt för en smear-kampanj från Main Stream Media, liknande den Jim Garrison fick utstå när han åtalade CIA's Clay Shaw, varpå han tvingades att avgå.

Istället blev en annan jurist, Robert Blakey, chef för utredningen som nu vek sig helt inför CIA's krav på att diktera villkoren för sitt deltagande. Trots det fastslog Blakey att JFK med 95% sannolikhet hade mördats av en konspiration, men att Kommissionen inte hade "tid" att ta reda på vem som ingick.

Osv ...

Dan Rather ljuger och niger fint för pengar och framgång: https://m.youtube.com/watch?v=PCyjqLM0Ycs
Citera
2017-07-24, 18:09
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Nyhetsankaret Dan Rathers karriär tog ett jättekliv när han som lokalreporter ljög för det amerikanska folket om hur JFK's huvud ...
"... can be seen to move violently forward."

Det är så propaganda fungerar. Zapruderfilmen auktionerades samma dag som mordet ut till högstbjudande, TIME LIFE, som låste in den utan att visa den för någon under 12 år.

Det var tack vare Jim Garrisons rättegång mot CIA's Clay Shaw (a.k.a. Clem Bertrand) som en piratkopia tillslut kunde sändas av Geraldo Rivera i hans TV-show, Good Night America, 1975.

Det i sin tur orsakade en folkstorm som ledde till att de folkvalda i Kongressen såg sig tvungna att starta en ny undersökning av mordet, i form av HSCA.

HSCA fick en lovande start med den luttrade brottsåklagaren Richard Sprauge som omutbar chef. Men när det visade sig att han inte tvekade att utmana självaste CIA blev han utsatt för en smear-kampanj från Main Stream Media, liknande den Jim Garrison fick utstå när han åtalade CIA's Clay Shaw, varpå han tvingades att avgå.

Istället blev en annan jurist, Robert Blakey, chef för utredningen som nu vek sig helt inför CIA's krav på att diktera villkoren för sitt deltagande. Trots det fastslog Blakey att JFK med 95% sannolikhet hade mördats av en konspiration, men att Kommissionen inte hade "tid" att ta reda på vem som ingick.

Osv ...

Dan Rather ljuger och niger fint för pengar och framgång: https://m.youtube.com/watch?v=PCyjqLM0Ycs
Källa på att hans karriär ton ett jätteskutt och att han tog emot pengar samt medvetet ljög?

(PS: Hans karriär gick redan strålande med befordran bara ett par månader tidigare till chef för först CBS Southwest och därefter i augusti till chef för CBS Syd med ansvar för slira och sydvästra USA samt Mexico och centralamerika.)
Citera
2017-07-24, 18:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Källa på att hans karriär ton ett jätteskutt och att han tog emot pengar samt medvetet ljög?
Han var en av det ytterst begränsade antal som fick titta på Zapruderfilmen innan Time-Life låste in den.

Att han i sitt livs kanske viktigaste referat får "violently backward" till "violently forward" är fullständigt groteskt osannolikt. Han läser dessutom innantill från, får man hoppas, sina egna stolpar från visningen.

Citat:
(PS: Hans karriär gick redan strålande med befordran bara ett par månader tidigare till chef för först CBS Southwest och därefter i augusti till chef för CBS Syd med ansvar för slira och sydvästra USA samt Mexico och centralamerika.)
Fortfarande långt ifrån den ställning han fick på det nationella planet efter sitt ljugande och nigande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in