2014-02-19, 19:16
Medlem
S-cups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MLE
Varför ska just mina erfarenheter av djurskötsel redogöras för? Jag har långt ifrån använt så stora ord som andra här.
Eftersom du tvivlar på att videoklippens legitimitet är det intressant att veta varför. Anledningen du redan sagt är för att du har erfarenheter från djurskötsel i andra sammanhang.
Om vi bortser från att jag tycker det är ett urkasst argument oavsett dina erfarenheter är det intressant att veta om du t.ex. menar att du ägde ett marsvin när du var ett barn, eller om du sommarjobbade på cirkus ett år. Som du förstår väger det senare tyngre än det tidigare.

Citat:
Det spelar ingen roll om jag ser filmerna eller ej. Det gör varken till eller från oavsett deras innehåll så därför väljer jag att inte se dom.
Nu lägger jag orden i din mun, rätta mig hemskt gärna om jag har fel men kom då även med någon anledning till att jag har fel.

MLE: Jag har en åsikt som jag tänker försvara. Jag tänker även likt en teflonpanna avfärda de flesta påståenden/argumenten jag får emot mig. Jag tänker, oavsett vad som sker, inte ändra min åsikt.

Citat:
Inte har jag tänkt gå i krig för cirkusen, det får väl ägarna göra själva, eller så får dom väl anställa mig.
Tror du måste fila på dina argumentfärdigheter innan de anställer dig. Att börja prata om helt ovidkommande saker på frågor/påståenden är inte passande för en talesperson hos en cirkus. Det är mer passande för en politiker.

Citat:
Jag har inte varit på cirkus sedan dom hade tagit in cirkusprinsessan, för det var så dåligt så det gick inte att vara där överhuvudtaget, och det är väl flera år sedan.
Så en negativ upplevelse gör att all modern cirkus (utan djur) är dålig, trots att du tidigare gillade att gå på cirkus. Jadu...

Verkar som att du inte ens processar det vi skriver? Säg inte att jag fallit offer för ett troll...
Citera
2014-02-19, 20:47
Medlem
Ålens avatar
Tjyst och veta att så många fördömer djur på cirkus här. Tycker det är vedervärdigt. Vedervärdigt också att folk tar sina barn ditt och visar en skev bild av hur man ska förhålla sig till andra levande varelser. Tycker själv det är fullt jämförbart med slaveri att ha djur på cirkus. De är inte mindre medvetna än människor när det gäller att känna glädje, njutning, sorg eller smärta. Djur är också livssubjekt med förhoppningar och önskningar.

Ni som säger det är tuffare i det vilda vet inte vad ni pratar om. Även om naturen är hård så är djur ändå skapta för att leva i sitt vilda tillstånd, både för sin egen skull men också i en holistisk mening. Tror ni elefanter är mesar som inte vill sköta sig själva i sin naturliga miljö och i frihet? Naturen är hård men också givmild och underbar. Ett liv på en cirkus för en elefant är bara skit!

Med djur menar jag här icke domesticerade. Och ja, elefanter är vilda, indiska som afrikanska. Det krävs våld för att få dem medgörliga.
Senast redigerad av Ålen 2014-02-19 kl. 20:58.
Citera
2014-02-20, 06:01
Medlem
MLEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-cup
Eftersom du tvivlar på att videoklippens legitimitet är det intressant att veta varför. Anledningen du redan sagt är för att du har erfarenheter från djurskötsel i andra sammanhang.
Om vi bortser från att jag tycker det är ett urkasst argument oavsett dina erfarenheter är det intressant att veta om du t.ex. menar att du ägde ett marsvin när du var ett barn, eller om du sommarjobbade på cirkus ett år. Som du förstår väger det senare tyngre än det tidigare.

Nu lägger jag orden i din mun, rätta mig hemskt gärna om jag har fel men kom då även med någon anledning till att jag har fel.

MLE: Jag har en åsikt som jag tänker försvara. Jag tänker även likt en teflonpanna avfärda de flesta påståenden/argumenten jag får emot mig. Jag tänker, oavsett vad som sker, inte ändra min åsikt.

Tror du måste fila på dina argumentfärdigheter innan de anställer dig. Att börja prata om helt ovidkommande saker på frågor/påståenden är inte passande för en talesperson hos en cirkus. Det är mer passande för en politiker.

Så en negativ upplevelse gör att all modern cirkus (utan djur) är dålig, trots att du tidigare gillade att gå på cirkus. Jadu...

Verkar som att du inte ens processar det vi skriver? Säg inte att jag fallit offer för ett troll...

Jag tror att jag har bättre förutsättningar att bli clown än politiker.
Citera
2014-02-20, 09:31
Medlem
challies avatar
Citat:
Jag tror att jag har bättre förutsättningar att bli clown än politiker.

Oavsett hade du blivit utskrattad med dessa argument
Citera
2014-02-20, 11:30
Medlem
Fiaskruttans avatar
Jag avskyr djurcirkus. Deras levnadsförhållanden är förfärliga med alla transporter och annat dom får utstå. Skulle inte betala en krona för att hjälpa till att vanvårda dessa stackars djur.
Zoo är iaf lite bättre....men det gillar jag inte heller särskilt.
Citera
2014-02-20, 13:06
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiaskruttan
Jag avskyr djurcirkus. Deras levnadsförhållanden är förfärliga med alla transporter och annat dom får utstå. Skulle inte betala en krona för att hjälpa till att vanvårda dessa stackars djur.
Zoo är iaf lite bättre....men det gillar jag inte heller särskilt.
Mina katter gillar inte heller cirkus. Ene katten var lite mer benägen.. men efter ett par år visar det sig att han inte alls gillar att ens bli klappad på, han tänker mycket och förstår att flyktvägarna är spärrade, den lilla samma... men.. förstår att vad som återstår är att äta gott, skulle de inte ha varandra skulle deras liv vara värt en snabb färd mot himlen.

då tänker jag på de större katterna som självklart inte tänker mer el. bättre för att huvudena är större, dock tror jag tyvärr att de inte kommer att inte dra med sig sina erfarenheter när det är dags för långresan - ibland blir det lite märkligt med katterna inpå sig då vissa katter är lite väl medgörliga och liksom kommunicerar på det magiska viset. Väldigt intressant.

Det hette ju i sagovärlden, mästerkatten med stövlar, vill säga att det stämmer nog på många katter. Vissa får ellr föds med förmågan att kommunicera på människospråket, vilket är gripande och öppnar en helt annan dimension. så det är obehagligt med de större djurens potentiella förmågor, man kan antagligen inte veta, vad som orsakats av deras viljor, om du förstår...
Citera
2014-02-23, 21:44
Medlem
Citat:
Nja, då har du antingen inte varit på ett zoo eller så har du en skev syn på djurs naturliga habitat.
Citat:
Ursprungligen postat av Durst
Djur på zoo känns mer okej än på cirkus. På ett zoo kan de fortfarande leva ett någorlunda normalt djurliv. Cirkus däremot är ett helvete för djuren som måste åka lastbil mestadels av tiden.
Got it??
Citera
2014-02-23, 22:37
Medlem
S-cups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durst
Got it??
Det jag motsatte var ditt påstående att djur på zoo har ett "någorlunda normalt djurliv", alltså att djur har ett ganska normalt liv på ett zoo.

Du har rätt i ett det är bättre än cirkus (oftast), men du har fel i att de lever ett någorlunda normalt liv.

Got it?
Citera
2014-02-24, 12:50
Medlem
Citat:
Det jag motsatte var ditt påstående att djur på zoo har ett "någorlunda normalt djurliv", alltså att djur har ett ganska normalt liv på ett zoo.

Du har rätt i ett det är bättre än cirkus (oftast), men du har fel i att de lever ett någorlunda normalt liv.

Got it?
Okej då, men vissa djur har ett ganska så normalt liv på zoo, faktiskt. Tex reptiler, de har det nästan bättre än de fria. Mycket mat, inga fiender, mycket fritid helt enkelt
Citera
2014-03-05, 20:19
Bannlyst
Tycker Zoo och cirkus är som fängelse för djur cirkus är mer som ett arbetsläger.
Nej de borde sluta med det tycker jag iaf.
Djurvännen i mig
Citera
2014-03-10, 01:49
Medlem
Woffeltoffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9999
Tycker Zoo och cirkus är som fängelse för djur cirkus är mer som ett arbetsläger.
Nej de borde sluta med det tycker jag iaf.
Djurvännen i mig
Men med den logiken måste ju även kaninhoppning vara "arbetsläger", eller hundhoppning eller vad det nu heter, samt även jakthundar? Trots att djuren i de exempel jag radade upp tycker det är skitkul.
Citera
2014-03-28, 18:04
Bannlyst
Litar inte på att dom där tattarna tar hand om djuren ordentligt, jag går aldrig på Cirkus, har tom vunnit cirkusbiljetter som jag slängde!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in