• 8
  • 9
2014-03-28, 22:54
Medlem
Raptorexs avatar
Djur på cirkus - NEJ

Djur på Zoo - Ja, i vissa fall

Djur på cirkus är enbart för underhållning och pengar och det tycker jag är fel.

När det gäller zoo tycker jag att det är bra om dom ägnar sig åt utbildning, uppfödning och utsläpp av vissa djurarter som exempelvis är utrotningshotade.

(Jag vet att frågan inte gällde zoo men man drar ju lite paralleller mellan cirkus och zoo eftersom båda innebär djur i fångenskap)
Citera
2014-03-29, 00:50
Medlem
S-cups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoktBogIBit
Litar inte på att dom där tattarna tar hand om djuren ordentligt, jag går aldrig på Cirkus, har tom vunnit cirkusbiljetter som jag slängde!
Men pursvensk djurhållning är ok?

Citat:
Ursprungligen postat av Raptorex
När det gäller zoo tycker jag att det är bra om dom ägnar sig åt utbildning, uppfödning och utsläpp av vissa djurarter som exempelvis är utrotningshotade.
Försvinnande liten mängd som gör detta. Förutom utbildningen kanske, men man kan fråga sig om det verkligen är värt att studera djur på djurparker.
Citera
2014-03-29, 01:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av S-cup
Men pursvensk djurhållning är ok?

Vad har det med Cirkus att göra?
Citera
2014-03-29, 12:25
Medlem
S-cups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoktBogIBit
Vad har det med Cirkus att göra?
Du skrev det som att du inte kunde lita på tattare som tar hand om djur därför undrar jag om du har samma åsikt om svenskar som tar hand om djur (vilket är en majoritet i sverige). Det har ingen direkt anknytning till cirkus utan det var bara en följdfråga...
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in