2005-08-01, 18:45
Medlem
m68s avatar
Spenatsoppa med ägghalvor i eller ängamat och givetvis levern *yak*.
Sen hade jag turen att bo på landet i Skåne där det bara var 6 klasser där fick vi alltid varmrätt och dessert. Det var rena lyxmaten som serverades av frodiga skånska damer.
Citera
2005-08-01, 18:48
Medlem
Svensken Von Svenskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chigaran
Vad fan är mexikansk pannkaka? En vanlig pannkaka med en sombrero?
Jo du det var köttfärsfylld pannkaka.
Citera
2005-08-01, 18:56
Medlem
Mockens avatar
Jag tyckte den mesta av bambamaten var god när jag gick i skolan, förutom en gång var fjortonde dag då det serverades lunchlåda. Den var gjord på allsköns rester och äggstanning.
Citera
2005-08-01, 19:09
Medlem
hazard simpsons avatar
Ärtsoppa Vidrigaste utav alla vidriga maträtter. Grisföda

Fisk med mandel.

Fy fan, nu mår jag illa
Citera
2005-08-01, 19:10
insomnias avatar
Fiskbullar och potatisbullar.
Citera
2005-08-01, 19:28
Medlem
Mockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insomnia
Fiskbullar och potatisbullar.
Snorvalp. Potatisbullar är jättegott! Och fiskbullar också, så det så.
Citera
2005-08-01, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a4swe
Jag tyckte heller inte det var något fel på skolmaten, oftast betydligt bättre än vad man fick hemma.
Gränsen gick dock när dom införde något som dom kallade *Våran rektors namn* special, som praktiskt taget var ett ihopkok av några dagars rester, det var riktigt ofräscht, men det fanns ju alltid knäckebröd.

Jag är väldigt tacksam för den skolmaten jag fick i låg/mellan/högstadiet den va riktigt fin, men när jag började gymnasiet i FLEN!!!! så blev maten skit!!!

Tex vid Jul när man skulle få Julmat i skolan så fick vi kalkonköttbullar och kalkonprinskorvar istället för vanligt kött bara för att det gick ungefär 20-30 muslimer på skolan men alla hundra svenska barn då?
Blir alltid lika lack när jag tänker på det, va samma sak när vi fick tex köttbullar och makaroner eller korv och potatismos.

Det är väl dom som får anpassa sig till våran kultur!
Citera
2005-08-01, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mocken

Håller med dig till 100%!
Citera
2005-08-01, 19:56
Medlem
m68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porris
Jag är väldigt tacksam för den skolmaten jag fick i låg/mellan/högstadiet den va riktigt fin, men när jag började gymnasiet i FLEN!!!! så blev maten skit!!!

Tex vid Jul när man skulle få Julmat i skolan så fick vi kalkonköttbullar och kalkonprinskorvar istället för vanligt kött bara för att det gick ungefär 20-30 muslimer på skolan men alla hundra svenska barn då?
Blir alltid lika lack när jag tänker på det, va samma sak när vi fick tex köttbullar och makaroner eller korv och potatismos.

Det är väl dom som får anpassa sig till våran kultur!
Då ska du se vad dom får för mat på flyktingförläggningar det är rena lyxmaten där serveras inte några potatisbullar. Sen har dom ett förråd med mat som räcker i 3 månader ifall det skulle bli krig. Jag baxnade när kocken sa det till mig.
Citera
2005-08-01, 20:41
Moderator
Tystnads avatar
Man får hoppas maten är bättre än det var när man själv gick där ,men..

min värsta lista:
fisk med madeltäcke
Kokt Höna
Spenat med potatis och något som jag tack och lov glömt vad det var.

På min tid fanns det INGET alternativ rätt ,Veganer ,"Ej griskött" ,koscher ,"höna slaktad då den är vänd mot mecka " och andra av dagens påfynd existerade inte ,utan antingen åt man eller så blev det korva boden om man hade råd.
Citera
2005-08-01, 21:00
Medlem
volvo 240s avatar
Potatismoset, fy fan
Citera
2005-08-01, 21:08
insomnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mocken

Suck me sideways.

Fiskbullar, jag spyr av bara tanken. Har nog vågat smaka skiten endast en gång.
Potatisbullar är allt annat än gott. Sen att det erbjuds lingon till mat är helt enkelt vridet. Ursch.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in