Sen blev jag alltid lack, att vi fick ostkaka och saftsås som lite belöning eller vad man ska säga vi brukade få det på fredagar men en annan som inte gillade det fick sitta där medans resten av skolan svullade....
Gammal skolmat: I högstadiet serverade man "rester" en gång i veckan.. med andra ord man rörde ihop något av gammal mat som lämnat under veckan som gick..
dillkött va fan inte gott.
hmmm... i lågstadiet tyckte ja inte om nån skolmat, eller om nån mat över huvudtaget. Ett under att jag inte svalt ihjäl under ett par år av mitt liv.
Bara jag som verkligen älskar skolmat? Det är ju minst sagt underbart, varierande kost och någon som diskar tallriken. Där jag växte upp var den värd drygt 4 kronor per portition och jag upphörde aldrig att förvånas över hur god mat det gick att tillaga med den budgeten. Man inser nog inte hur bra man har det förrens det är för sent.
att vi får gratis skolmat i sverige är jäkligt bra och vi ska va tacksamma över det. Då det evrkar som de allra flesta får ta med sig. norge, england och USA.
Eller så får dom köpa, vilket gör att många inte har råpd utan får hålla sig till något billigt och flottigt...eller kanske bara godis
Jag tyckte heller inte det var något fel på skolmaten, oftast betydligt bättre än vad man fick hemma.
Gränsen gick dock när dom införde något som dom kallade *Våran rektors namn* special, som praktiskt taget var ett ihopkok av några dagars rester, det var riktigt ofräscht, men det fanns ju alltid knäckebröd.
Maten var långtfrån det jag reagerade starkast mot.
Även om den många gånger var under all kritik är mitt starkaste äckelminne den förbannade vattniga lättmjölken som serverades ur gigantiska bag-in-box liknande pappkartonger med tillhörande tappkran. Det måste gått åt minst 5 liter vatten för att späda ut 1 liter lättjölk och detta mina vänner var den enda måltidsdryck som erbjöds...
Ryser vid minnet. Sedan dess har jag aldrig druckit lättmjölk och de sentida uppfinningarna som minijölk har jag aldrig ens smakat och så lär det förbli tills jag ligger under granris!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!