• 1
  • 2
2005-07-31, 20:54
Medlem
Truxas avatar
Vilken är/var den äckligaste skolmaten? Själv vill jag slå ett slag för POTATISBULLARNA!
Citera
2005-07-31, 20:58
Medlem
Worships avatar
Kalvsylta var det äckligaste som serverades i skolan på den tiden jag gick. Fick mig en gång att spy i ett mjölkglas. Lite lagom fräsht så där.
Citera
2005-07-31, 21:19
Medlem
Ärtsoppa....

Sen blev jag alltid lack, att vi fick ostkaka och saftsås som lite belöning eller vad man ska säga vi brukade få det på fredagar men en annan som inte gillade det fick sitta där medans resten av skolan svullade....
Citera
2005-07-31, 21:22
Medlem
Siden-Carlssons avatar
Leverbiffarna med den vidriga såsen. Urr. Oätligt.
Minestronesoppan var mest menlös.
Lappskojs och fläskpankakan däremot ...
Citera
2005-07-31, 21:26
Medlem
LillBenets avatar
Skolans spaghetti och köttfärssås ogillade jag starkt. Mer intetsägande smak på en maträtt får man ju leta efter.
Citera
2005-07-31, 21:30
Moderator
tobess avatar
Färsk skolmat: Leverlåda

Gammal skolmat: I högstadiet serverade man "rester" en gång i veckan.. med andra ord man rörde ihop något av gammal mat som lämnat under veckan som gick..
Citera
2005-07-31, 21:41
Medlem
dillkött va fan inte gott.
hmmm... i lågstadiet tyckte ja inte om nån skolmat, eller om nån mat över huvudtaget. Ett under att jag inte svalt ihjäl under ett par år av mitt liv.
Citera
2005-07-31, 21:42
Medlem
phreakdentas avatar
Bara jag som verkligen älskar skolmat? Det är ju minst sagt underbart, varierande kost och någon som diskar tallriken. Där jag växte upp var den värd drygt 4 kronor per portition och jag upphörde aldrig att förvånas över hur god mat det gick att tillaga med den budgeten. Man inser nog inte hur bra man har det förrens det är för sent.

Finns en annan trevlig tråd om skolmat i det här forumet också;
Skolmatens hög- och lågvattenmärken
Citera
2005-07-31, 21:47
Medlem
cosmic_dancers avatar
att vi får gratis skolmat i sverige är jäkligt bra och vi ska va tacksamma över det. Då det evrkar som de allra flesta får ta med sig. norge, england och USA.

Eller så får dom köpa, vilket gör att många inte har råpd utan får hålla sig till något billigt och flottigt...eller kanske bara godis
Citera
2005-07-31, 21:48
Medlem
a4swes avatar
Jag tyckte heller inte det var något fel på skolmaten, oftast betydligt bättre än vad man fick hemma.
Gränsen gick dock när dom införde något som dom kallade *Våran rektors namn* special, som praktiskt taget var ett ihopkok av några dagars rester, det var riktigt ofräscht, men det fanns ju alltid knäckebröd.
Citera
2005-07-31, 21:54
Medlem
Chigarans avatar
Alla kalla jävla sallader som bestod av rester samt olika former av pasta! Fy fan vad äckligt det var
Citera
2005-07-31, 21:56
Medlem
Mysonoxens avatar
Maten var långtfrån det jag reagerade starkast mot.

Även om den många gånger var under all kritik är mitt starkaste äckelminne den förbannade vattniga lättmjölken som serverades ur gigantiska bag-in-box liknande pappkartonger med tillhörande tappkran. Det måste gått åt minst 5 liter vatten för att späda ut 1 liter lättjölk och detta mina vänner var den enda måltidsdryck som erbjöds...

Ryser vid minnet. Sedan dess har jag aldrig druckit lättmjölk och de sentida uppfinningarna som minijölk har jag aldrig ens smakat och så lär det förbli tills jag ligger under granris!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in