• 4
  • 5
2005-08-01, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m68
Då ska du se vad dom får för mat på flyktingförläggningar det är rena lyxmaten där serveras inte några potatisbullar. Sen har dom ett förråd med mat som räcker i 3 månader ifall det skulle bli krig. Jag baxnade när kocken sa det till mig.

Jo jag vet har flera släktingar som jobbar inom migrationsverket och det är helt sjukt hur jävla bra dom har det, säger inte att dom bara ska få vatten och bröd men lite fason på det räcker!
Citera
2005-08-01, 23:18
Medlem
fulltexts avatar
Gröna leverbiffar som varmhållits i tre timmar, MUMMA!
Citera
2005-08-02, 22:09
Medlem
Targenors avatar
Makaroner överhuvudtaget måste vara den värsta skolmaten , iaf då man fick äta bland dom sista
ja har aldrig gillat kalla makaroner
däremot så var spagethi och köttfärsåsen en höjdare , pizzan likaså , hamburgarna (fiskburgare) kebabspetten , korvstroganoffen och tonfisksåsen (tror det hette så)
Citera
2005-08-03, 00:33
Medlem
GlittrigaGullans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jena
Just det riven vitkål med lingonsylt... Vete fan om inte det slår morötterna, serverades till leverbiff....

Jag kommer nog inte att kunna äta i morgon....
Vad är det för dumheter? Vitkål med lingonsylt är jättegott!

Mitt bidrag är chokladsoppa med skinn serverades någon dag innan jul då det var slut på rester. Jag ryser än idag av bara tanken. Tänk er, tjock blaskig oboj... Jag har för mig att man fick en torr limpmacka med nåt som skulle likna skinka till, det var nog saltrulle eller nåt annat lika segt.
Citera
2005-08-03, 01:06
Medlem
MrOranges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mocken
Snorvalp. Potatisbullar är jättegott! Och fiskbullar också, så det så.

Knappast de som serverades i skolan...

Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Makaroner överhuvudtaget måste vara den värsta skolmaten , iaf då man fick äta bland dom sista
däremot så var spagethi och köttfärsåsen en höjdare , pizzan likaså , hamburgarna (fiskburgare) kebabspetten , korvstroganoffen och tonfisksåsen (tror det hette så)

Pizza? Hamburgare (fiskburgare?) Kebabspetten?
När och var fasen gick du i skolan? Jag slutade gymnasiet för något år sedan, och under min skoltid skulle jag aldrig drömt om att de skulle servera nåt sånt.
Citera
2005-08-03, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor

Det skolor oftast kallas köttfärssås är inte köttfärssås. Det är finmald köttfärs, ketchup o vatten. Smakar nada. Ätbart, visst. Gott, icke.
Pizzan? Om det är panpizzan så är du konstig. Den blev aldrig riktigt tillagad, i mitten för ogjord o de pizzorna som låg i kanterna på plåten var alltid stenhårda.
Kebabspett fick vi aldrig. Korv stroganoffen är okej, men precis som med köttfärssåsen totalt smaklös. Skolor borde lära sig att använda lök i sin mat samt kryddor.
Citera
2005-08-03, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrange
Knappast de som serverades i skolan...

Jag tycker också potatisbullarna i skolan var helt okej. Samma sort som man köper i sin vanliga mataffär tippar jag på. Hemgjorda potatisbullar har jag aldrig ätit, de färdigköpa smakar tillräckligt gott
Citera
2005-08-03, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
På min tid fanns det INGET alternativ rätt ,Veganer ,"Ej griskött" ,koscher ,"höna slaktad då den är vänd mot mecka " och andra av dagens påfynd existerade inte ,utan antingen åt man eller så blev det korva boden om man hade råd.

Så bra. Jag tycker man ska slopa alternativa rätter annat än möjligtvis för allergiker. Vegetarianer o muslimer o annat sånt folk kan antingen äta vad som bjuds eller hålla käften o gå därifrån. De har själva valt sina problem.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in