Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-04, 19:48
  #145
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svärje
Jag låter kyrkan bestämma vad de vill i sitt hus. Men homosexuella par ska ha samma juridiska rättigheter som andra. Man väljer inte sexualitet och ska inte straffas för det.

De hade samma rättigheter i och med registrerat partnerskap. Men det räckte inte. De var så irrationella att denna symbolfråga drevs.
Citera
2015-04-08, 17:15
  #146
Medlem
Avsiktarens avatar
Beklagligt att partiet skall stödja Israel.

Är det ett medvetet val att försöka skrämma bort alla som inte är välbärgade pingstvänner?

Kristna värdepartiet är ändå det enda rätta partiet att rösta på eftersom det är det enda partiet som vill stoppa det pågående massmordet.
Jag anser till och med att man borde göra ett undantag till 4 % spärren och ge Kristna värdepartiet riksdagsmandat och hålla en omröstning i riksdagen om en ny abortlag där bara Kristna värdepartiet skall ha rätt att delta.
Citera
2015-04-08, 20:53
  #147
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Beklagligt att partiet skall stödja Israel.

Är det ett medvetet val att försöka skrämma bort alla som inte är välbärgade pingstvänner?

Kristna värdepartiet är ändå det enda rätta partiet att rösta på eftersom det är det enda partiet som vill stoppa det pågående massmordet.
Jag anser till och med att man borde göra ett undantag till 4 % spärren och ge Kristna värdepartiet riksdagsmandat och hålla en omröstning i riksdagen om en ny abortlag där bara Kristna värdepartiet skall ha rätt att delta.

Plus att män inte skall få raka eller klippa sig samt äta skaldjur då de sakerna går emot bibeln.

Kyrka och statt skall vara så långt ifrån varandra som möjligt då majoriteten av det svenska folket är agnostiker eller ateister, minoriteten skall inte få bestämma över majoriteten, vill du leva i ett land där religion bestämmer över folket så är det bara att flytta till Iran, Saudiarabien eller Afrikanska Centralrepubliken.
Citera
2015-10-26, 13:54
  #148
Avstängd
MySpaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Beklagligt att partiet skall stödja Israel.

Är det ett medvetet val att försöka skrämma bort alla som inte är välbärgade pingstvänner?

Kristna värdepartiet är ändå det enda rätta partiet att rösta på eftersom det är det enda partiet som vill stoppa det pågående massmordet.
Jag anser till och med att man borde göra ett undantag till 4 % spärren och ge Kristna värdepartiet riksdagsmandat och hålla en omröstning i riksdagen om en ny abortlag där bara Kristna värdepartiet skall ha rätt att delta.
Visst är det fasen så mycket bättre att stödja terroristerna på andra sida som ni väster tokar gör...
Citera
2015-10-26, 22:57
  #149
Medlem
goran744s avatar
Jag tycker personligen inte att religion har med politik att göra.
Tänk om det blir ett muslimskt parti i framtiden?
Vill vi ha det?
Religion och politik ska vara starkt åtskilda.
Citera
2016-08-04, 21:56
  #150
Avstängd
karlduschs avatar
Expo kopplar ihop partiet med invandringsmotstånd, islamkritik och utmanande av gaylobbyn.

Är det en rättvis bild?
Hur ser frikyrkosverige, som vanligtvis är extremistiska antirasister och flyktingvänliga, på det?
Citat:
Mats Selander, som är talesperson MRO, tog över Kristna värdepartiet efter Sjögren. Inför valet 2014 granskade Expo partiets vallista till riksdagen. Granskningen visade på personer som spred antimuslimska konspirationsteorier, men även personer som delade material på sociala medier från högerextrema sajter.
http://www.expo.se/2016/anti-abort-k...tiet_7144.html
Citera
2016-08-09, 10:45
  #151
Medlem
Returpappers avatar
Nu när Kd medlemmar flyr efter pride så kanske värdepartiet kan fånga upp några.
http://www.svd.se/kd-kritik-medlemma...ide/om/sverige

Men det verkar trögt de går heller till moderaterna verka det som Anneli Enochson pratar lite löst om moderaterna deras flyktingpolitik är bättre.
http://www.svd.se/kd-profil-overvage...ande/i/senaste
Citera
2018-04-20, 11:20
  #152
Medlem
OliverCromwells avatar
I somras var de väldigt aktiva i Almedalen. Och i höstas talade de om att utmana KD. De släppte tom en valfilm om aborter då.

Men sedan vintern kom så har det varit väldigt tyst hos KvP.

Någon som fått in mer info?

KvP är mitt andrahandsalternativ ifall SD eventuellt skulle svika.
Citera
2018-04-26, 02:21
  #153
Medlem
OliverCromwells avatar
Ser att de lämnat in en valsedel, även om den inte är helt klar än, då fyra namn fortfarande inte tackat ja ännu. Men man ser att de i alla fall finns med.

Blir intressant att se om de kan sänka KD så pass att inte ens stödröster kan rädda dem.

KvP är mitt andrahandsalternativ efter SD. Så jag ser det som något bra att partiet deltar i det här valet också.
Citera
2018-05-17, 13:11
  #154
Medlem
Knullkungens avatar
http://www.varldenidag.se/nyheter/kr...cQn4vlC0kATEg/

"Kristna värdepartiet är kritiskt till ”utomeuropeisk och i synnerhet muslimsk invandring”. Världen idag frågar varför partiet är kritiskt till just dessa.

– Vår uppfattning är att man bör införa närhetsprincip när det gäller invandring – inte bara geografisk, utan också värderingsmässig. Religion skapar kultur och värderingar, och dessa kan vara lättare eller svårare att integrera i det svenska samhället, säger Selander.

Han menar att personer från kulturer med värderingar som ligger långt ifrån våra är svårare att integrera, vilket ”kostar mer både ekonomiskt och i andra värden”.

– Detta måste politiker ta hänsyn till."
Citera
2018-05-17, 13:16
  #155
Medlem
Man gifte sig innan kristendomen ”uppfanns”
Citera
2018-05-20, 21:11
  #156
Medlem
troyanhorsefinders avatar
De har massor av kristna grejer som anti-abort politik och emot RFSU i skolorna. Bra parti därför. Inget medverkande i ett pride-tåg av partiledaren som KDs partilerade, Ebba Busch-Thor gjorde.
Därför verkar det vara ett bra parti.
Sankt Erik här i Sverige som levde för längesedan skattade inte ens befolkningen, alltså kristen politik som ger frihet. Verkar vara det Kristna värdepartiet också är ute efter.
__________________
Senast redigerad av troyanhorsefinder 2018-05-20 kl. 21:12. Anledning: Sankt Erik
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback