2022-03-05, 16:44
Medlem
Melmiums avatar
Ett foster är inget liv. Det tar många månader, mer än halva graviditeten innan fostret är så utvecklat att det skulle kunna anses som mänskligt, innan dess är det typ bara organ, blod, brosk osv, det vill säga inget liv. Om människan har en själ så får man den inte så tidigt ändå heller, inte en chans att Gud skulle vara så brutal att han ger en en själ i det stadie där man inte ens vet om det blir något eller ett missfall.

Och har ett foster en själ, så har en spermie en själ, och då blir det helvetet för alla män, för vi är massmördare då varenda en av oss. Även om du lever i celibat och aldrig har sex eller runkar, så kommer alla förr eller senare lite i brallan ändå, det funkar så.

Så att vara emot abort är bara skitsnack, det är extremistfasoner.

Och jag är också kristen, detta är inga normala kristna värderingar.
Citera
2022-03-09, 23:27
Medlem
Norma.30-06s avatar
Vad tycker KvP om diabetes?

Vad tycker KvP om att en person som är utvecklingsstörd har dekaler på sin permobil där det står "satan är bra"?

Vad tycker KvD om skinnjackor?

Det är liknande saker jag funderar på när jag ska välja vem som får min röst.
Citera
2022-05-27, 19:01
Avstängd
Kristna Värdepartiet verkar vara bäst konservativa parti att rösta på i valet 2022-09-11! Fast tyvärr har jag som medlem och röstare inte lyckats få partiet att migrera från judiska Facebook till ett mer patriotiskt alternativ. Det är svåra tider när vänster har massa lyx och glorifierar fiender et.c. och det har varit mycket muslimsk terror i världen. Seriöst, det är frestande att använda judiska Meta Platforms Inc gratis-tjänster fast kan man med handen på hjärtat fortsätta när man vet hur tokrött Sverige är och det är årtionden som det varit så. En minaret har t.om. byggts på Södermalm. Jag maxar redan 5 kaffekoppar per dag, mer vågar jag inte för att behålla bra hälsa. Fast det är som att dom har cementerat sin röda politik med stora islaminslag. Kämpa den goda kampen alla konservativa kristna. Ni kan gå med i Kristna Värdepartiet exakt som jag och påverka, Mats Selander, partiledaren för KVP, är ju konservativ. Har träffat han och han är schysst.
Citera
2022-05-30, 13:27
Medlem
De vill alltså sträva efter att inga aborter görs och hävdar samtidigt att de vill se att män ska ta mer ansvar (gentemot kvinnan och barnet?) genom att betala för aborterna?

Män ska i slutändan inte ha något ansvar med deras politik?

Eller hoppas de på mindre aborter om män ska stå för kostnaden?
Senast redigerad av Statistenidittliv 2022-05-30 kl. 13:30.
Citera
2022-05-30, 13:51
Medlem
neuron-drones avatar
Känns lite sådär när någon aspigt snöar in på en grej och bygger hela livet efter den. Hur kan man bygga hela livet på att vara mot abort? Ordföranden och jag pluggade tillsammans på 90-talet och redan då var han helt fixerad vid aborter.

Sedan tycker jag inte man ska blanda in religion i politik. De hör inte ihop. Säg att detta parti fick knapp majoritet, då skulle jag tvingas leva efter kristna värdegrunder, vad det nu betyder.
Citera
2022-06-12, 13:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Känns lite sådär när någon aspigt snöar in på en grej och bygger hela livet efter den. Hur kan man bygga hela livet på att vara mot abort? Ordföranden och jag pluggade tillsammans på 90-talet och redan då var han helt fixerad vid aborter.

Sedan tycker jag inte man ska blanda in religion i politik. De hör inte ihop. Säg att detta parti fick knapp majoritet, då skulle jag tvingas leva efter kristna värdegrunder, vad det nu betyder.
Det är ju det gamla vanliga i Europa att det finns kyrkor och kristna värderingar. Man kan ju inte bara flippa ut totalt typ och försöka rensa sitt beteende på allt kristet. Det kristna i samhället i Sverige är väl att ta hand om sina egna samt att ha en viss respekt för kristen tro och låta den finnas tillsammans med kapitalismen och lagar (lagarna liknar tio Guds budord lite, särskilt: du ska inte döda, du ska inte stjäla och du ska inte ljuga).
Citera
2022-06-12, 17:41
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shadowk102
Det är ju det gamla vanliga i Europa att det finns kyrkor och kristna värderingar. Man kan ju inte bara flippa ut totalt typ och försöka rensa sitt beteende på allt kristet. Det kristna i samhället i Sverige är väl att ta hand om sina egna samt att ha en viss respekt för kristen tro och låta den finnas tillsammans med kapitalismen och lagar (lagarna liknar tio Guds budord lite, särskilt: du ska inte döda, du ska inte stjäla och du ska inte ljuga).

Många moraler överlappar. Det betyder inte att vi ska leva efter en vidrig religion från mellanöstern.
Citera
2022-08-06, 14:53
Medlem
OliverCromwells avatar
Hon läraren som fick sparken för att hon vägrade säga "hen" ställer väl upp för KVp.

Har så klart KVp som mitt andrahandsalternativ efter SD.

Har de börjat någon valkampanj förresten?
Citera
2022-08-20, 15:21
Medlem
OliverCromwells avatar
KVp slår nytt rekord för antalet medlemmar efter Ebba Busch utspel om att blidka vänstern i abortfrågan.

Kristna värdepartiets rekordstora tillväxt fortsätter
https://www.varldenidag.se/nyheter/k...WZfR@17jyVXMw/

Citat:
Det rekordstora inflödet av nya medlemmar i Kristna värdepartiet (KVp), som började efter KD-ledaren Ebba Buschs utspel om ett ”abortkontrakt”, har fortsatt under sommaren.

– Vi har verkligen vind i seglen nu, säger partiledaren Mats Selander.
Citera
2022-09-15, 19:07
Medlem
De ser ut att göra ett betydligt bättre val i år jämfört med tidigare val. Märkligt då man inte har sett någon propaganda. https://resultat.val.se/val2022/slutlig/RD/rike

Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone

Det handlar väl för i helsike inte bara om abort? Varför skulle "Fader Sargon" i Södertälje som predikar kärnfamiljsideal och pysslar med skumraskaffärer stödja en schlagerdiva som går i Pride-tåg och vill förvandla Sverige till Östtyskland?
Senast redigerad av oshin.cantwell 2022-09-15 kl. 19:18.
Citera
2023-11-09, 02:42
Medlem
Black.Panthers avatar
Hur många medlemmar har KvP?
Citera
2023-12-03, 19:29
Medlem
Black.Panthers avatar
Vågar man engagera sig i kvp om man har ett jobb med säkerhetsklassning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in