2012-11-21, 21:40
Medlem
AmadeusKriegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Bombadill
jag tror absolut att en ung människa utvecklas på exempelvis donken. Oavsett jobb så lär man sig om ansvar, agera rätt osv.

Jo det har du helt rätt i,
tänkte mer ett långsiktigt arbete, tror inte du utvecklas så pass mycket mer om du är 15 år på donken eller 2 till exempel
Kurvan är säkert brantare på mer "tillfredsställande" yrken,...om det finns några :P
Citera
2012-11-21, 22:26
Medlem
Jafan89s avatar
Håller med TS faktiskt till viss del, för som jag tolkar det så kritiserar han inte folk som bara arbetar temporärt med detta, utan folk som helt saknar några som hellst ambitioner i livet och inte ens försöker "ta sig uppåt", dvs en person som arbetar länge på den typen utav arbetsplats och inte ens försöker försöker nå en chefsposition ens, och ännu mindre planer på att vidareutbilda sig.

Exempel på detta skulle kunna vara 50 åriga "Berta" som arbetar som städare, och har gjort detta i 35 år.
Citera
2012-11-21, 22:34
Medlem
fraKturs avatar
Tvivlar på att du, TS, får jobb någon annanstans än på Donken - med tanke på stavningen. Istället för att se ner på andra borde du kanske rannsaka dina egna färdigheter.
Senast redigerad av fraKtur 2012-11-21 kl. 22:38.
Citera
2012-11-21, 23:03
Medlem
rollNsmokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Jag är just nu arbetslös, jobbade tidigare som maskinoperatör inom livsmedelsindustrin.
En jävla skit arbetsplats, men jag stod hellre ut där än att pluggade i x år och drog på mig lån.
Jobbade skift, emellanåt röda dagar samt diverse övertid.
Lönen var väl inget att skryta om, men samtidigt fick jag ut så det täckte mina utgifter samt att jag kunde spara undan en vettig summa varje månad.

Skulle lätt kunna tänka mig att jobba inom idustri / lager igen.

Plugga i x antal år.. tja.. som sagt man får ta lån.. tjänar väl inga pengar utan som sagt måste låna istället. men vafan. Du får ett BRA job i resten av ditt liv. Du kommer förmodligen ha en lön att skryta om och du kommer skratta åt ditt studielån.
Citera
2012-11-21, 23:08
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av l.lighty
Något man gör kanske en sommar eller något år efter skolan, men vafan år efter år efter år? Man mer eller mindre stänger ju av hjärnan 9-5 är inte det förnedrande att inte få använda sin maximala kapacitet i hjärnan? Som att köpa en sportbil, men den kan bara åka i 30km/h

Och detta har du fakta på då att det är exakt som du beskriver..??

Det är väl ingen nyhet att de flesta på donken är unga.. för att de just pluggar.
Citera
2012-11-22, 00:43
Medlem
dovAkins avatar
Jag jobbar inom vården som Undersköterska på ett av Sveriges största sjukhus, ska plugga vidare till SSK ser inget fel med det? Jag kan göra ett skit göra om jag vet att jag gör nytta för samhället och känner mig lite stolt i mitt yrke i alla fall. Pengar är inte allt grabben...
Citera
2012-11-22, 02:29
Medlem
Hur försörjer du dig då mister världsmästare?

Du framstår inte bara som korkad utan även lat.
Citera
2012-11-22, 04:45
Medlem
Va fan vet du (TS) om att jobba, låter som du precis har slutat gymnasiet. Du lever i en bubbla nu eftersom du bara har gått i skola och enbart varit på ett riktigt jobb under några praktikveckor. Men den kommer att spricka förr eller senare, och som det låter på dig så kommer denna uppenbarelse att ta mycket hårt på dig.

Skitjobb finns i alla genrer av arbete, att ha en utbildning går inte hand i hand att ha ett "bra jobb". Det är mer individens förutsättningar som är det relevanta samt arbetskamrater osv.

I övrigt så finns det jobb med variation och som är intellektuellt stimulerande i dom yrkeskategorier du radar upp, det enda du verkar prioritera är att ha ett högavlönat jobb. Vilket säger jävligt mycket om din personlighet.

Var detta en tråd för att enbart provocera så lyckades du iallafall.
Citera
2012-11-22, 04:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jafan89
Håller med TS faktiskt till viss del, för som jag tolkar det så kritiserar han inte folk som bara arbetar temporärt med detta, utan folk som helt saknar några som hellst ambitioner i livet och inte ens försöker "ta sig uppåt", dvs en person som arbetar länge på den typen utav arbetsplats och inte ens försöker försöker nå en chefsposition ens, och ännu mindre planer på att vidareutbilda sig.

Exempel på detta skulle kunna vara 50 åriga "Berta" som arbetar som städare, och har gjort detta i 35 år.

Det kanske finns folk som prioriterar annat i livet än att jobba sig uppåt. Som familj, vänner och sådana där oviktiga saker. En karriärmänniska brukar ofta låta andra saker än karriären gå i andra hand, känns som ett jävligt osunt beteende om jag ska vara ärlig.
Citera
2012-11-22, 06:54
Medlem
pramuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av l.lighty
Bor i farsans "gästlägenhet" eller vad man ska kalla det och funderar vad jag ska studera och bli i framtiden. Vill inte sluta upp i något jävla lager

Här fick vi det svart på vitt. TS är en bortskämd snorunge som dessutom sitter och skryter om hur han är en bidragssnyltande pajas. Så har han samtidigt mage att klaga på andra som går till jobbet varje dag.

"Sitter och funderar på vad jag ska studera och bli i framtiden" Hur vore det om du faktiskt gjorde något?
Citera
2012-11-22, 07:44
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SleePy1
Det kanske finns folk som prioriterar annat i livet än att jobba sig uppåt. Som familj, vänner och sådana där oviktiga saker. En karriärmänniska brukar ofta låta andra saker än karriären gå i andra hand, känns som ett jävligt osunt beteende om jag ska vara ärlig.

Absolut finns det mycket annat i livet som är viktigt, men att lägga högsta nådda gränsen vid ett helt okvalificerat arbete som ungdomar tar för att arbeta med under sommaren, eller när de studerar, det är fan pågränsen till försumelse utav sitt eget liv.
Citera
2012-11-22, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jafan89
Absolut finns det mycket annat i livet som är viktigt, men att lägga högsta nådda gränsen vid ett helt okvalificerat arbete som ungdomar tar för att arbeta med under sommaren, eller när de studerar, det är fan pågränsen till försumelse utav sitt eget liv.
Exakt, deal with it
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in