2010-12-06, 02:00
Bannlyst
du är fan idiot om du ska praktisera... be dem dra åt helvete för i helvete!!

seriöst. om du har dignitet(?) så ska du fan inte jobba gratis!!! du sjunker fan lägre en glocalnet!!

dem kommer behandla dig som en riktigt slav i 2 månader, under julen!! vakna tidigt när det är kallt som faan!!! du kommer få alla skitjobb och inga pengar föutom dem där 1000kr du får varje månad, om du nu får

Citera
2010-12-06, 02:09
Medlem
Lustigt med alla som tror att det "ser bra ut" / "är en bra merit" att ha McDonald's på CV:t!
Citera
2010-12-06, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av techno_the_king
Stackars sate säger jag
skulle aldrig själv ta en praktik på McMögel då går jag hellre hemma utan pengar
visst jag har inget emot hårt arbete men detta tar nog fan priset
se till att fixa en annan praktikplats det är nog inte allt för svårt
väntar själv på en praktikplats som min acoach skall fixa åt mig inom dom närmsta veckorna
& skulle det bli McMögel så kommer jag fan att strejka
ingen normal människa ska behöva praktisera där.

För oss som faktiskt är normala människor så är det en fröjd och se att "gratis pengar" från staten också ibland kommer med en kalldusch som praktikplats på McDonalds.

Sitter man på sin röv och inte gör ett jota för vare sig sin egen eller samhällets utveckling så ska man dessutom ha rätt mycket oförtjänt stolthet för att påstå att "ingen normal människa ska behöva praktisera" på McDonalds.

P.s Citymail brukar söka vikarier nu under julen, testa där om du vill ha lite motion D.s

Citat:
Ursprungligen postat av trollet-
Lustigt med alla som tror att det "ser bra ut" / "är en bra merit" att ha McDonald's på CV:t!

All sorts arbetslivserfarenhet är bra meriter på CV't. Speciellt när många av dagens gymnasieelever går ut med helt blanka CV'n så behövs det inte mycket för att sticka ut. Framförallt handlar det om att få referenser, kan en arbetsgivare ringa till din gamla chef på McDonalds och få höra att du var en "driven kille som det var ordning och reda med" så kommer det landa som ett stort +!
Senast redigerad av Velon 2010-12-06 kl. 09:40.
Citera
2010-12-06, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trollet-

Det är betydligt bättre att ha ett McDonaldsjobb på CV:t än inget alls.
Om jag sitter som arbetsgivare är jag intresserad av att den jag ska anställa är skötsam, kommer i tid, gör det han eller hon ska när han eller hon ska osv. Jag har suttit och anställt folk till hemtjänst och personlig assistans, och om jag har en referens att ringa till som intygar att personen som sökt jobbet är en bra person så är chansen bra mycket större att personen får anställning än om det inte finns en referens eller någon meritförteckning mer än att ha kommit till lvl 1 ziljard i WoW.
Det spelar mindre roll vad man har jobbat med, bara man har skött de arbetsuppgifter man hade. Om man sedan sommarjobbat på parkförvaltningen eller på mcdonalds eller läst sagor för barn på bibloioteket är mindre viktigt.

Får man en praktikplats eller ett vikariat så se för fan till att sköta det och ta det på allvar, det kommer att löna sig i längden.
Citera
2010-12-06, 13:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SpaCC
Det är bland det bästa du kan ha på CV:t.

hahahaha! Då menar du bäst av att städa toaletter, skrapa tuggumi, sitta i tunnelbanespärrarna eller vad?

Jag har merit från Ericsson AB på mitt CV. Tror nog de klingar lite bättre än 2 månader på Mcd.. kanske inte om jag vill börja som servitris eller kock..
Citera
2010-12-06, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junip
Jag skulle personligen bett jobbcoachen att dra åt helvete, sedan gått ur Af.
Men det där är anledningen till varför man inte bör använda sig av en jobbcoach, de är inte mycket bättre själva.. Enda jobbet de kunde få var att coacha andra till jobb.

Nackdelen är ju att det i det moderna Sverige är OMÖJLIGT att få ett arbete om man inte råkar vara son till en VD.
Citera
2010-12-06, 14:38
Medlem
varför tar inte TS tag i det hela o går fram o suger arbetsgivarens kuk 3 gånger i veckan, då är det garanterat att du får ett jobb, sen kan du ju pusha lite o be han ta dig i baken 1 gång i veckan för högre lön..
Citera
2010-12-06, 14:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av grodkungen
Nackdelen är ju att det i det moderna Sverige är OMÖJLIGT att få ett arbete om man inte råkar vara son till en VD.

konstigt att du säger de. Dem senaste 4 jobben jag har haft har dem ringt mig och frågat om ja vill komma på en intervju. Och jag är bara 20 år gammal. Så de stämmer inte att de är omöjligt att få ett jobb.
Citera
2010-12-06, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Gudfadern-
hahahaha! Då menar du bäst av att städa toaletter, skrapa tuggumi, sitta i tunnelbanespärrarna eller vad?

Jag har merit från Ericsson AB på mitt CV. Tror nog de klingar lite bättre än 2 månader på Mcd.. kanske inte om jag vill börja som servitris eller kock..

Att ha en merit från Ericsson AB säger noll och ingenting. Det finns folk som städar toaletter och skrapar tuggummi även där. Överlag så är själva arbetsuppgifterna du utförde underordnade det omdöme din referens kan ge dig från din tidigare arbetsplats. För de flesta okvalificerade arbetsuppgifter är det inte särskilt viktigt exakt vad du gjort tidigare, så länge du har en referens som kan tala gott om dig generellt som person.

@ Grodkungen - Jag hade tre olika jobb innan jag fyllde 20, inget av dom var genom kontakter. Ursäkter är för förlorare.
Citera
2010-12-06, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grodkungen

Visst ligger det logik i detta samspel vi kallar idioti.
Citera
2010-12-06, 17:26
Medlem
rewds avatar
Att ha arbetat på McDonalds är en merit, det tyder på att du klarar av att slita röven av dig, påskynda en hjärtinfarkt, för en kass lön. Har vänner som blivit prioriterade just för att de tidigare jobbat på McD, även i andra branscher än restaurangsvängen. Härda ut! Så jävla många kan det väl inte vara som käkar hamburgare i juletid?
Citera
2010-12-06, 18:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Gudfadern-
konstigt att du säger de. Dem senaste 4 jobben jag har haft har dem ringt mig och frågat om ja vill komma på en intervju. Och jag är bara 20 år gammal. Så de stämmer inte att de är omöjligt att få ett jobb.

Du är en av få, låt det inte få dig att tappa verklighetssynen och gå out of line!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in