2022-10-27, 23:49
Medlem
Nordoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonteboj
Urkundsförfalskning är det inte då ett CV är ingen offentlig handling eller intyg.

Urkundsförfalskning blir det först om TS lägger in förfalskade betyg, förfalskad examen eller förfalskat körkort och allt möjligt vad (som då är en offentlig handling) i sitt CV. Men att ljuga på ett CV att man jobbat på ett visst ställe eller företag är inte olagligt för 5 öre.

Läs på och kommentera inte skit du inte vet jävla HR idiot.

Okej, låt gå att det förmodligen var en överdrift från min sida (min poäng var dock bara att det inte är värt att ljuga på ens CV då det inte är utan risker för inte att tala om det omoraliska i det hela).

Men är det nödvändigt att vara så extremt aggressiv?
Citera
2022-10-28, 00:01
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dragonsneeze
Hipp hipp hurra! Har äntligen fått ett jobb efter 2,5 månads sökande som ett jävla maniac

Korkat nog av mig så ljög jag i CV:t och angav företag och även plats på företaget (dumma mig, jag vet)

Kommer donken göra en bakgrundskontroll nu och ringa dit för o kolla om jag talar sanning eller bryr de sig inte? Nån som vet och kan jag på något sätt gå runt det och säga att jag angav fel plats i CV:t via autocorrection eller nått haha? Vill verkligen inte bli avskedad med omedelbar verkan nu innan jag ens börjat!

Edit: Vet att jag tidigare gjorde tråd då jag inte fick jobb, men detta är en annan donk
Skulle bli förvånad om de gör bakgrundskontroller för donken
Gissningsvis har de tagit den massiva högen med CV, sagt högt för sig själv "nummer 43 får det bli" och du blev den lyckliga vinnaren. Grattis!
Senast redigerad av Out-of-Step 2022-10-28 kl. 00:02. Anledning: stavar som en kråka
Citera
2022-10-28, 00:04
Medlem
dragonsneezes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Skulle bli förvånad om de gör bakgrundskontroller för donken
Gissningsvis har de tagit den massiva högen med CV, sagt högt för sig själv "nummer 43 får det bli" och du blev den lyckliga vinnaren. Grattis!
Det var faktiskt 4st jobb så jag misstänkte att mina chanser att få en anställning där var relativt höga. Ska vila upp mig några dar nu och sen göra mitt allt på måndag och lära mig så mycket som bara går nu under introduktions/träningsveckan.

Några tips?
Citera
2022-10-28, 01:12
Medlem
jontebojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordoxen
Okej, låt gå att det förmodligen var en överdrift från min sida (min poäng var dock bara att det inte är värt att ljuga på ens CV då det inte är utan risker för inte att tala om det omoraliska i det hela).

Men är det nödvändigt att vara så extremt aggressiv?
Nej men HR personer som dig gör mig trött.
Citera
2022-10-28, 15:01
Medlem
Steff83s avatar
Knappast någon fara om du redan fått jobbet. Det skulle dom kollat innan i så fall.

Sen..McDonalds..Jag vet inte. Tror inte dom bryr sig så jävla mycket.
Citera
2022-10-28, 15:53
Medlem
Prodelins avatar
Vem bryr sig, det är ett simpelt McD jobb, till och med en apa skulle klara det jobbet.
Citera
2022-10-29, 13:28
Medlem
Nordoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonteboj
Nej men HR personer som dig gör mig trött.

Jobbar inte inom HR och du känner inte mig.
Citera
2022-10-29, 14:50
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordoxen
Jobbar inte inom HR och du känner inte mig.
Finns ingen anledning att ta åt sig av vad Jonteboj skriver, han är bara arg och bitter för att han inte håller måttet på arbetsmarknaden.
https://www.flashback.org/find_threa...userid=1245739
Citera
2022-10-29, 16:00
Medlem
plsdontbanmeagains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dragonsneeze
Det var faktiskt 4st jobb så jag misstänkte att mina chanser att få en anställning där var relativt höga. Ska vila upp mig några dar nu och sen göra mitt allt på måndag och lära mig så mycket som bara går nu under introduktions/träningsveckan.

Några tips?

Försök att under din tid på McD bygga upp en bra arbetsmoral.
Kom i tid. Gör det dem ber dig att göra. När du har tid över så ta initiativ till att göra andra uppgifter så som att fylla på med kött, städa och liknande.

Håll huvudet kallt när det blir stressigt. För om du stressar så gör du fel vilket leder till att ni utöver den långa kön på väntande kunder även får en rad klagande kunder.

Jag antar att det är ett av dina första jobb. Grattis!
Som sagt bygg där upp en god arbetsmoral som du tar till nästa arbete.

Bli inte en av dem som tar fram luren vid första bästa tillfälle.
Citera
2022-10-29, 16:04
Citat:
Ursprungligen postat av OstgotaHus
Jag vill bestämt hävda att det är lugnt. Skapa nu en LinkedIn-profil och börja registrera allt som du gör i ditt professionella liv, t.ex. arbetar tillfälligt på donken. Använd sedan LinkedIn för att hitta nästa jobb och slipp ljuga i CV och slipp t.o.m. skriva CV.

Varför Linkedin? Riktigt kasst väl? Massa fake konton och meningslöst om man inte har utbildning? Vem gör en Linkedin för att skriva att man jobbar på donken???
Citera
2022-10-29, 16:11
Medlem
Benyameans avatar
Om du redan fått jobbet är det ju ingen fara. Man kollar ju referenser innan man anställer någon om man nu gör det överhuvudtaget.
Grattis till jobbet förresten! Kan du hooka en Quarter Pounder och en mellan pommes?
Citera
2022-11-03, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shishio
Tack för ett riktigt bra svar! Detta ger mig bara ännu mer vatten på kvarn att det är rätt val att bli lastbilschaufför! 100k i Norge säger du? Kör han för svenskt åkeri då eller norskt? Låter ju också galet. Vad jobbar han för timmar då?

Hej, ursäkta för sent svar. Nu är vi väldigt OT här, så jag hoppas inte mod blir alltför grinig. Norskt åkeri, då jobbade han skift och mycket! Har för mig att grundlönen är någon tusing mer än i Sverige, ingen aning om vad obn och traktamente osv ligger på. Kör på det ifall det känns rätt, men det kan vara ett rent helvete beroende på vart du får jobb, och nästan semester åt andra hållet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in