2015-07-05, 10:02
Medlem
lousys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunny
Vad arbetsgivarintyg är, var det regleras i ALF m.m. känner jag till men lousy skrev arbetsintyg, därav min fråga.

Din fråga besvarades av Lava. Sluta spela dum nu.
Citera
2015-07-06, 02:45
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lousy
Din fråga besvarades av Lava. Sluta spela dum nu.

Vad menar du? Jag frågade efter källa till ditt påstående eftersom, precis som jag skrev tidigare i svar till dig gällande begreppet arbetsintyg "I min värld används begreppet för lite av varje", till skillnad från arbetsgivarintyg som finns som standardiserad mall.
Citera
2015-08-28, 12:10
Medlem
Kan ej boka in intervju på donken, PANIK

Hej. Sökte ett jobb på donken för 3 dagar sen och fick svar direkt om att jag ska boka in en gruppintervju. Tänkte gå in o boka tid nu men när jag loggar in på mitt konto så står det ingenting om något möte.. Bara lite info om mig samt min jobbansökan.

Någon som har erfarenhet av detta och vet om jag gör något fel eller om de redan bara har sållat bort mig
Citera
2015-08-28, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virvelblad
Hej. Sökte ett jobb på donken för 3 dagar sen och fick svar direkt om att jag ska boka in en gruppintervju. Tänkte gå in o boka tid nu men när jag loggar in på mitt konto så står det ingenting om något möte.. Bara lite info om mig samt min jobbansökan.

Någon som har erfarenhet av detta och vet om jag gör något fel eller om de redan bara har sållat bort mig

Det är nog inga problem. Kontakta de som har meddelat att du ska boka in en gruppintervju så hjälper de dig säkert. McDonalds har rätt så hög personalomsättning så de vill nog ha in så många som möjlig på dessa gruppintervjuer :-)
Citera
2015-08-28, 13:12
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelblad

Jag vill passa på att ge dig tipset om telefoner. Dom uppfanns för länge sedan men fungerar fortfarande idag. Man kan till och med ta med sig dom i fickan.

Testa det!
Citera
2016-01-08, 00:08
Medlem
sykesfans avatar
Hur lämna CV/söka jobb på McDonalds?

Jag har tänkt att söka jobb på McDonalds, och skulle jätte gärna uppskatta andras erfarenheter från snabbmatsställen och speciellt hur ni gick till väga för att få jobbet!

Jag har skickat in en intresseanmälan på deras hemsida. Men jag överväger starkt att antingen ringa eller gå in på restaurangen och lämna CV/PB. Är det något man kan göra? Till exempel att gå in på respektive restaurang och fråga om någon typ av personalansvarig? För att sedan lämna sina uppgifter?

Alla svar uppskattas!!
Citera
2016-01-08, 00:14
Medlem
När jag sökte på BK bad jag att få prata med chefen, vilket visade sig vara hon som stod i kassan. Frågade om jag kunde lämna mitt CV till henne och dagen efter ringde hon och ville anställa mig.
Citera
2016-01-08, 00:52
Medlem
James91s avatar
Gå till restaurangen och be om att få prata med personalansvarige och ta det sedan därifrån.
Citera
2016-01-08, 01:05
Medlem
Edsvikens avatar
Beroende på storlek av ort och hur många restauranger som drivs, finns det antingen rekryteringsomgångar när man kan bli kallad till intervju eller så sköts det lokalt på restaurangen. Så antingen ber du att få tala med den personalansvarige (som tidigare sagts), eller fråga efter RC (Restaurangchefen).
Citera
2016-01-08, 01:07
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James91
Gå till restaurangen och be om att få prata med personalansvarige och ta det sedan därifrån.
Och helst inte under lunchrusningen eller middagstid.
Citera
2016-01-08, 01:14
Medlem
James91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Och helst inte under lunchrusningen eller middagstid.
Det antog jag att TS själv förstod. Hur som helst, lycka till och flippa burgarna lugnt.
Citera
2016-01-08, 03:51
Medlem
Applequeen-mss avatar
Nu är ju alla mcdonalds ägda av olika här i sverige så det funkar väl lite olika. men det jag sökte till och jobbar på så lämnade jag ett cv till en arbetsledare- ett par dagar därefter ringde chefen och ville ha mig på intervju och redan på intervjuen klickade allt så var säker på en plats.

Kul att du vill söka, det är roligare än man tror och folk säger att alla som jobbar på donken är efterblivna o allt dedär.. Men försök hålla koll på 4 menyer att lägga fram på en bricka till en stökig familj, pommesen i fritösen piper när det är dags att skaka, du har 2 packordrar att packa klart och även 3 bic macs att ge ut till gäster som kommer fram om ca 2 minuter. Och kön växer. Det är rätt mycket att tänka på och trotts stressen klara av att vara trevlig.
Hoppas du får jobbet, vet inte hur personalen är i din stad men i min stad, ja vi alla e sjukt nära, festar tillsammans, och bara umgås. En liten donkenfamilj.

Dessutom kommer du få sjukt roliga upplevelser du aldrig trodde va möjliga.. Bara slänga iväg ett PM om du är intresserad av att höra det sjukaste.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in