2016-01-09, 15:44
Medlem
sykesfans avatar
TAACK för alla svar!! Vet vad som ska göras nu
Citera
2016-01-09, 16:04
Medlem
Jag sökte jobb på donken via deras hemsida och gick sedan igenom rekryteringsprocessen där de sållade bort folk genom flera intervjuer. Hur som helst så måste jag säga att du har en rolig tid framför dig om du får jobbet! Jobbet i sig är väl inte så spännande, men det är ofta stor sammanhållning och roliga kollegor på donken, se bara till att du inte blir den som fastnar
Citera
2016-01-10, 00:00
Medlem
hur gammal är du ts?
har själv kallad på "gruppintervju" kring jobb hos dom. någon som har erfarenhet/vet om man får jobbet där på intervjun eller om det blir fortsättnings intervjuer osv?
Citera
2016-01-11, 04:41
Medlem
Hur ser läget ut nu för dig TS?
jobbar du kvar/bytt, eller har du fått befodran och ligger på högre lön nu på mcdonalds?
Citera
2016-01-11, 05:34
Bannlyst
Tråkigt jobb, speciellt om umgänget i jobb gruppen är skitig. Annars är det väl en plus.
Stressigt, visst kan man tåla lite stress men vem orkar höra på griniga kunder som klagar på att det tar för lång tid, eller att hamburgaren kunde varit godare. Har en nära bekant som jobbar på Mcdonalds och den är långt ifrån 5/5 pungkulor det jobbet kan jag säga.

Byt jobb, leta gärna medans du har kvar anställningen på Mcdonalds om du är i behov av pengar, sedan när du fått en ny anställning, börja där.
Citera
2016-01-11, 06:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Styggkisse
Härda ut så du får schyssta referenser.
Donken är en skitbra merit.
Du ska jobba på kundtjänst/supporttrams/ej sälj på ja som du skrev, go excellent.
Det är ashärligt, rik blir man väl inte (samma lön som du har nu kanske något lägre) men det är grymt skönt jobb. Bra merit det med. Du fixar det här! Ge för fan inte upp. Arbetslösa ungdomar är bara en börda och fanskap på detta samhälle. Tänk på det. Finns folk som drömmer om att ens ha ett jobb som du har. (Ja, jag överdriver inte jag arbetar med arb lösa och jag vet)!

"Donken är en skitbra merit". Jo det är en riktigt bra referens att kunna steka hamburgare åt andra människor.
Citera
2016-01-11, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mommy123
"Donken är en skitbra merit". Jo det är en riktigt bra referens att kunna steka hamburgare åt andra människor.

Det är inte att steka hamburgare åt andra människor som är referensen, utan att som påpekas i TS stresstålighet och liknande... Men du svarar på en två år gammal tråd.
Citera
2016-01-11, 16:13
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:

Meriten är att man visar att man klarar av att sköta ett jobb. Det ska gudarna veta att inte alla gör.
Citera
2016-01-12, 15:39
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:

På vilket sätt är det inte en merit? Menar du att det är en skitbra merit att vara arbetslös istället, eller?

Grejen med McDonalds som merit är inte att man steker burgare åt andra. Många som jobbar på McDonalds kan lära sig allt från att bli stresståliga och att jobba i högt tempo, att bli serviceinriktad, ta ansvar, få ordningssinne och lära sig ledarskap. Det finns ju folk som får möjligheten att klättra på karriärsstegen och utvecklas inom McDonalds, och det är ju ett plus i kanten typ. Att kunna skriva upp ett jobb på sitt cv och ange en referens är ju garanterat bättre än att vara arbetslös istället.

Så varför är McDonalds inte en bra merit?
Citera
2016-01-12, 15:44
Medlem
KonungHonungs avatar
Säg upp dig och engagera dig för medborgarlön. Dels för att det är intellektuellt stimulerande, men också för att du, som en medborgare med självrespekt, är värd det.

Citat:
Ursprungligen postat av Spyrran
Så varför är McDonalds inte en bra merit?
McDonalds är ungefär en lika bra merit som Fas 3. Man visar att man klarar av daglig förnedring utan att begå självmord.
Senast redigerad av KonungHonung 2016-01-12 kl. 15:48.
Citera
2016-01-13, 14:24
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonungHonung
Säg upp dig och engagera dig för medborgarlön. Dels för att det är intellektuellt stimulerande, men också för att du, som en medborgare med självrespekt, är värd det.

McDonalds är ungefär en lika bra merit som Fas 3. Man visar att man klarar av daglig förnedring utan att begå självmord.

Jag skulle inte göra den jämförelsen. "Alla" säger att McDonalds är ett enkelt skitjobb som varenda idiot klarar av. Men alla klarar inte av jobbet, och blir alltså inte särskilt långlivade på McDonalds. Sedan brukar många andra arbetsgivare klassa McDonalds som en merit när de ska anställa folk. I olika undersökningar alltså. Det kan man knappast säga om Fas 3. Långtidsarbetslösa är knappast någonsin eftertraktade hos arbetsgivare.
Senast redigerad av Spyrran 2016-01-13 kl. 14:38.
Citera
2016-01-13, 17:00
Medlem
KonungHonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spyrran
Jag skulle inte göra den jämförelsen. "Alla" säger att McDonalds är ett enkelt skitjobb som varenda idiot klarar av. Men alla klarar inte av jobbet, och blir alltså inte särskilt långlivade på McDonalds. Sedan brukar många andra arbetsgivare klassa McDonalds som en merit när de ska anställa folk. I olika undersökningar alltså. Det kan man knappast säga om Fas 3. Långtidsarbetslösa är knappast någonsin eftertraktade hos arbetsgivare.
Det är möjligt att arbetsgivaren gör en annan bedömning än jag. Självrespekt står inte högt i kurs hos vissa.

Hursomhelst så kommer ändå McDonaldsjobben försvinna snart.

http://newsexaminer.net/food/mcdonal...run-by-robots/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in