2015-03-31, 00:20
Medlem
TruckUrbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmadeusKrieg
Vilka jävla tramsfrågor! Skulle bli förbannad på den som larvade sig med massa fjantiga gåtor istället för att gå på mer centrala frågor av substans.

fråga 1: vete fan...släpper det från 1 mm?
fråga 2: rent matematiskt borde det väl ta 20 timmar? men är säkert något mer lurt med det (typ att 8 män är för många och att de då står och trängs, men det framgår inte hur stor väggen är så, pissfråga)
fråga 3: stora händer?
fråga 4: lunch!

som sagt, störtlöjligt.

till ts:
får du frågor av karaktären som omnämnts så är säkert syfte att visa hur kreativ och out-of-the-boxig du är. Det är ingen seriös intervju så visa dig engagerad och framåt även om du inte har svaren på alla saker.
fjanteri ...
1. Ägget är rått, alltså kommer det inte knäckas utan bara "splasha"
2. Väggen är redan färdigbyggd
3. Rätt
4. Rätt
Citera
2015-03-31, 09:27
Medlem
KnullMarodorens avatar
Jag ringde Anders Nyberg-Karlsson idag som är pressansvarig på Mcdonalds och frågade om ägget och cementgolvet.

Svaret är att det är väldigt svårt att knäcka cement/betong golv
Citera
2015-03-31, 14:42
Medlem
Började på donken för en månad sedan och hade en snabb intervju på 15 min max. Kommer dit och får ett a4-papper av restaurangchefen med frågor som man får fylla i ensam vid ett bord i lobbyn. Frågorna på pappret handlar om dina tidigare jobberfarenheter och utbildningar. Sen ska du på endast två rader formulera vad bra service är för dig samt om du har någon hobby. Sen kommer chefen och vill att du ska beskriva dig själv. Du får beskriva vad som är positiv och negativt med dig. Försök vara hurtig och ha ögonkontakt.

Får man fråga vilken donken? Lycka till!
Citera
2015-03-31, 14:54
Medlem
RoaldDahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnullMarodoren
Jag ringde Anders Nyberg-Karlsson idag som är pressansvarig på Mcdonalds och frågade om ägget och cementgolvet.

Svaret är att det är väldigt svårt att knäcka cement/betong golv

Du menar att det skulle vara ett syftningsfel och att "det" syftar på cementgolvet och inte på ägget. Detta är fel. Av sammanhanget förstår man dessutom att det handlar om ägget.
Citera
2015-03-31, 14:56
Medlem
RoaldDahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte951212
Började på donken för en månad sedan och hade en snabb intervju på 15 min max. Kommer dit och får ett a4-papper av restaurangchefen med frågor som man får fylla i ensam vid ett bord i lobbyn. Frågorna på pappret handlar om dina tidigare jobberfarenheter och utbildningar. Sen ska du på endast två rader formulera vad bra service är för dig samt om du har någon hobby. Sen kommer chefen och vill att du ska beskriva dig själv. Du får beskriva vad som är positiv och negativt med dig. Försök vara hurtig och ha ögonkontakt.

Gôtt att se ett normalt svar.
Citera
2015-03-31, 16:23
Medlem
KarlStefanovics avatar
Du ska få ditt livs bästa råd här och nu, gå inte på intervjun och börja inte arbeta på McDonalds.

Sorry for off topic men var bara tvungen.
Citera
2015-03-31, 16:31
Medlem
trickydicks avatar
När jag sökte på Mcdonalds så var det först en telefonintervju, efter at ha klarat den var det en riktig intervju på HQ. Där var Vd, HR ansvarig, restaurangchef, avdelningschef ochen representant för arbetsgivarens fackförbund och en från restaurangfacket. Det var även en advokat på plats, men han sa inget utan bara lyssnade.

Eller förresten, det kanske var på et annat jobb?
Citera
2015-03-31, 17:00
Medlem
Wertyms avatar
Jobbade på donken hösten 2001. De frågor från intervjun jag minns kommer här nedan.

När infaller det kinesiska nyåret?

Cola eller Pepsi?

Jobbar du bra i grupp?

Ryanair eller Germanwings?

Har du lätt att lära dig saker?

Hade tyvärr fel på alla frågor, men jag kände chefen där så det löste sig bra till slut.

Lycka till!
Citera
2015-03-31, 18:56
Medlem
RoaldDahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wertym
Jobbade på donken hösten 2001. De frågor från intervjun jag minns kommer här nedan.

När infaller det kinesiska nyåret?

Cola eller Pepsi?

Jobbar du bra i grupp?

Ryanair eller Germanwings?

Har du lätt att lära dig saker?

Hade tyvärr fel på alla frågor, men jag kände chefen där så det löste sig bra till slut.

Lycka till!

En som jobbar på McDonalds, vad har den för nytta av att veta när det kinesiska nyåret infaller?
Hur kan man ha "fel" på frågorna "Jobbar du bra i grupp" och "Har du lätt för att lära dig saker"?
Citera
2015-03-31, 20:49
Medlem
Tuli Kupferbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gatinha
Korsförhör mellan andra världskriget och Sao Paulo? Hur gick det? Vem vann?

Korsförhör mellan andra världskriget och São Paulo?
Intressant att McDonalds efterapar mer seriösa företag i att testa den allmänna bildningsnivån på potentiella anställda. Märks att det är ont om jobb i Sverige...
Citera
2015-03-31, 21:04
Medlem
BallsMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Ja, och typ: "Skulle du byta plats på näsan och kuken för 2 miljoner kronor?"

HAHAHA!

Aj fan min mage! .

Jösses, McDonalds måste ju vara en riktigt - riktigt - rolig arbetsplats med tanke på hur skruvade HR-cheferna verkar vara

Vem ringer man?
Hur blir jag en pommes frites tekniker där?
Citera
2015-03-31, 21:26
Medlem
Svenne-rasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmadeusKrieg
...
FRÅGA: Hur gör du för att släppa ett rått ägg på ett cementgolv utan att knäcka det?
Släpper det bara, ett cementgolv går inte sönder av ett ägg.

FRÅGA: Om det tar åtta män tio timmar att bygga en vägg, hur lång tid tar det då för fyra män att bygga väggen?
Ingen, väggen är redan byggd.

FRÅGA: Om du har tre äpplen och fyra apelsiner i ena handen och fyra äpplen och tre apelsiner i den andra handen vad har du då?
Väldigt stora händer.

FRÅGA: Vad kan vi aldrig äta till frukost?
Lunch eller middag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in