2015-03-30, 17:57
Medlem
victoryzs avatar
När jag sökte hösten 2012 var det ett korsförhör mellan andra världskriget och problematiken kring vildhundar i San Paulo. Två stycken var dem, ganska trevliga, men hade dålig koll på ämnena så blev inget jobb.
Citera
2015-03-30, 18:01
Medlem
VonFanderblads avatar
Jag sökte också till Donken i min ungdom. Vid den arbetsintervjun var vi tvungna att lösa stokastiska differentialekvationer i huvudet samtidigt som susade runt i restaurangen på enhjuling.
Citera
2015-03-30, 18:20
Medlem
RoaldDahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urna
När jag var på intervju på McDonalds ställde de följande frågor:
Fråga: Hur gör du för att stänga en loop i Javascript när den gått 10 gånger?
Fråga: Vilket är det lättaste sättet att inkludera ett formulär på din hemsida?
Fråga: Vilka är de tre huvudspråken som används för att skapa dynamiska hemsidor?
Fråga: Gillar du att äta hamburgare?

Hade fel på alla frågor och blev utslängd. Han som intervjuade mig blev jättearg och sa "Du är en korkad snorunge som aldrig borde fötts!".

Blev ledsen av det.

1) Byter dator eller installerar om den helt, alternativt stänger av scriptet om det går.
2) Kör in det med Wordpress eller ändrar inom den färdiga mallen.
3) JSP, PHP, ASP
4) Ja, om brödet är glutenfritt och inte säljs av McDonalds.
Citera
2015-03-30, 18:25
Medlem
RoaldDahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shodbraelr
Vilka fullständigt LÖJLIGA frågor? Hoppas fa-an att jag inte får liknande.
*** Ursprungligen postat av KnullMarodoren
Det här är frågor jag fick (och inte kunde) på mcdonalds intervjun så jag fick inte jobbet
Frågorna är på ett ungefär då det var 2 veckor sedan:
FRÅGA: Hur gör du för att släppa ett rått ägg på ett cementgolv utan att knäcka det?
FRÅGA: Om det tar åtta män tio timmar att bygga en vägg, hur lång tid tar det då för fyra män att bygga väggen?
FRÅGA: Om du har tre äpplen och fyra apelsiner i ena handen och fyra äpplen och tre apelsiner i den andra handen vad har du då?
FRÅGA: Vad kan vi aldrig äta till frukost?
Citat:
Ursprungligen postat av GandhiSkywalkerz
När min flickvän var på intervju hos donken fick hon en fråga som löd: Hur många päron går det på ett äpple.
Citat:
Ursprungligen postat av Urna
När jag var på intervju på McDonalds ställde de följande frågor:
Fråga: Hur gör du för att stänga en loop i Javascript när den gått 10 gånger?
Fråga: Vilket är det lättaste sättet att inkludera ett formulär på din hemsida?
Fråga: Vilka är de tre huvudspråken som används för att skapa dynamiska hemsidor?
Fråga: Gillar du att äta hamburgare?
Hade fel på alla frågor och blev utslängd. Han som intervjuade mig blev jättearg och sa "Du är en korkad snorunge som aldrig borde fötts!". Blev ledsen av det.
Citat:
Ursprungligen postat av victoryz
När jag sökte hösten 2012 var det ett korsförhör mellan andra världskriget och problematiken kring vildhundar i San Paulo. Två stycken var dem, ganska trevliga, men hade dålig koll på ämnena så blev inget jobb.
Citat:
Ursprungligen postat av VonFanderblad
Jag sökte också till Donken i min ungdom. Vid den arbetsintervjun var vi tvungna att lösa stokastiska differentialekvationer i huvudet samtidigt som susade runt i restaurangen på enhjuling.

Nu förstår man ju att ni skojar allesammans, men tänk om McDonalds ställde dylika frågor!!
På riktigt alltså.
Citera
2015-03-30, 18:45
Medlem
hagsatras avatar
Ha lite cheeseburgare från donken som du spontant plockar fram under intervjun och äter upp. Det visar på tillgivenhet och att du gillar företagets produkter.
Citera
2015-03-30, 19:06
Medlem
isnisns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoaldDahl
1) Byter dator eller installerar om den helt, alternativt stänger av scriptet om det går.
2) Kör in det med Wordpress eller ändrar inom den färdiga mallen.
3) JSP, PHP, ASP
4) Ja, om brödet är glutenfritt och inte säljs av McDonalds.

Ja inte fasiken hade du fått jobbet iaf

//webbutvecklaren
Citera
2015-03-30, 19:09
Medlem
GandhiSkywalkerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagsatra
Ha lite cheeseburgare från donken som du spontant plockar fram under intervjun och äter upp. Det visar på tillgivenhet och att du gillar företagets produkter.

Mycket mycket smart! Antagligen kommer de fråga varför du äter dem. Svara då att du äter dem för att det pågår en maktkamp i rummet och att jag måste få i mig cheeseburgare då.

Säg stolt att ditt cheeseburgar rekord på en dag är 34st. Och att du tog max 2 tuggor per burgare.
Citera
2015-03-30, 19:53
Medlem
RoaldDahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isnisn
Ja inte fasiken hade du fått jobbet iaf

//webbutvecklaren

Men deras bröd är ju verkligen inget just jag gillar.
Citera
2015-03-30, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoaldDahl
Men deras bröd är ju verkligen inget just jag gillar.

Deras bröd eller hamburgare rent övrigt är inget att punga ut 65 kronor för! Åt en donken burgare förra månaden på flera år! Ångrar redan att jag spenderade dem 60 kronorna något!

OnT: Överdriv lite om dig själv på intervjun, är du inte charmig så verka charmig, är du inte mycket för teamwork så verka som du är värsta lagspelaren!
Citera
2015-03-30, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av victoryz
Korsförhör mellan andra världskriget och Sao Paulo? Hur gick det? Vem vann?
Citera
2015-03-30, 23:22
Medlem
Bara jag som skulle föredra mattefrågor framför "beskriv dig själv med femtielva ord"?
Citera
2015-03-31, 00:03
Medlem
AndraSorterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagsatra

Precis - det hela avgörs via detaljer som den där...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in