2006-10-13, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deanna
Hoppa på, och sök nytt jobb medans!!
Som Xpos sa... Ett jobb är alltid ett jobb, och det är bättre än ingenting alls..
Däremot så tror jag att det kan bli svårt att få extratimmar sådär i början, speciellt om du jobbar på en restaurang med bara/mestadels deltidare, nån timme hit och dit, men inte mer.. (så var det i alla fall där jag jobbade).

Det är ingen superlön, jag hade svårt att klara mig på min halvtid (fick ut mellan 5500-6000 för ett par år sedan, då var jag över 20 men hade ingen restaurangutbildning). Det var jävligt slitigt och jag otrivdes supermycket.. Men idag är jag glad att ha med McD. i mitt CV (ett bevis på att man tål stress?).. Dessutom finns det goda karriärmöjligheter inom McD. om man nu skulle vilja jobba inom McD. en lång tid framöver.

Goda möjligheter att göra karriär? Kan du vidareutveckla det lite? Känner nämligen inte till hierarkin på mcdonalds.
Citera
2006-10-13, 18:25
Medlem
Deannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av villblijurist
Goda möjligheter att göra karriär? Kan du vidareutveckla det lite? Känner nämligen inte till hierarkin på mcdonalds.

Det finns många utbildningar du kan läsa inom just McD..
Först börjar du som medarbetare dvs du är en vanlig anställd (får utbildning i restaurang)
Då du visat framfötterna kan du bli skiftledare då du får kurser i bland annat ledarskap/management, sedan kan du gå vidare till assisterande restaurangchef, restaurangchef osv.. Det var ett bra tag sedan jag jobbade på McDonalds, men deras ledarskapsutbildningar ska visst vara helt okej.
Jag gillade inte stället utan gick aldrig vidare till någon högre befattning än just medarbetare.
Citera
2006-10-13, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deanna
Det finns många utbildningar du kan läsa inom just McD..
Först börjar du som medarbetare dvs du är en vanlig anställd (får utbildning i restaurang)
Då du visat framfötterna kan du bli skiftledare då du får kurser i bland annat ledarskap/management, sedan kan du gå vidare till assisterande restaurangchef, restaurangchef osv.. Det var ett bra tag sedan jag jobbade på McDonalds, men deras ledarskapsutbildningar ska visst vara helt okej.
Jag gillade inte stället utan gick aldrig vidare till någon högre befattning än just medarbetare.

Okej, tack så mycket, nu vet jag vad jag ska satsa på! Ska lämna in en ansökan hos närmsta mcd-restaurang!
Citera
2006-10-13, 19:10
Medlem
Deannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av villblijurist
Okej, tack så mycket, nu vet jag vad jag ska satsa på! Ska lämna in en ansökan hos närmsta mcd-restaurang!

Lycka till! Det är säkert ett bra extrajobb om man pluggar..
Citera
2006-10-13, 19:59
Mcdonalds plockar inte upp några i hierarkin, möjligtvis kan du söka vidare inom butik eller annan tjänstesektor, du kommer aldrig komma högre än restaurangansvarig/Chef för restaurangen ifråga.

Precis som på så många andra ställen, vill man upp till jobben på huvudkontor osv så får allt vidareutbilda sig, inte enbart internt utan också på högskola.

Gör inte det där skitjobbet, det är inte värt det.
Citera
2006-10-13, 20:12
Medlem
Deannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kavalen2
Mcdonalds plockar inte upp några i hierarkin, möjligtvis kan du söka vidare inom butik eller annan tjänstesektor, du kommer aldrig komma högre än restaurangansvarig/Chef för restaurangen ifråga.

Precis som på så många andra ställen, vill man upp till jobben på huvudkontor osv så får allt vidareutbilda sig, inte enbart internt utan också på högskola.

Gör inte det där skitjobbet, det är inte värt det.

Det är inte erfarenheten jag har.. När jag slutade blev några som jobbat ett halvår på "min restaurang" skiftledare. Idag har en av de som jobbat längst där jag jobbat tagit över restaurangen som chef (hon blev restaurangchef efter ca 5 år)
Citera
2006-10-13, 20:25
Medlem
IKEA och McD är två företag som definitivt rekryterar från de egna leden MEN det är sällan det finns kompetent personal på just McD.
Citera
2006-10-29, 22:45
Medlem
Lätt att få anställning på McDonalds/Burgerking?

Jag tog studenten i sommras och har bara glidit runt sedan dess. Tänkte ta tag i mitt liv nu. Ett av företegen jag ska söka till är Mcdonalds Man måste ju börja nånstans... Är det lätt att få en anställning tror ni? Många som söker?

Iaf jag har jobbat extra som köksbiträde(storkök) innan. Tror ni det kan vara ett plus?
Citera
2006-10-30, 02:10
Medlem
Schnyggves avatar
Mcd eller bk anställer väl typ hela tiden? Självklart ska du höra dig för!! Gå dit! och sök chefen som säkert är yngre än dig, då kan du ju skryta med att du har mycket längre livserfarenhet som har gått ut gymnasiet!
Citera
2006-10-30, 03:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schnyggve
Mcd eller bk anställer väl typ hela tiden? Självklart ska du höra dig för!! Gå dit! och sök chefen som säkert är yngre än dig, då kan du ju skryta med att du har mycket längre livserfarenhet som har gått ut gymnasiet!

Fan va rå du är
men som sagt gå dit o prata med dom
Citera
2006-10-30, 17:03
Medlem
svenils avatar
Arbetet som utförs på mcdonalds/burger king kan de flesta lära sig, alltså handlar en arbetsintervju egentligen om att anställa en person som kan smälta in i klimatet på arbetsplatsen och som, ja, ser bra ut och har någorlunda självförtroende.

skriv en ansökan och hoppas att dom ringer. räkna inte med någon superlön men det är rätt skoj att jobba där trots allt.
Citera
2006-10-30, 17:17
Bannlyst
Gör såhär att du ringer till resturangen och begär att få tala med personalansvarige, ge inte upp om dom säger att det är dåligt med tid. När du kommer till interjuven prata helst nada eller lite om jobbet, snacka istället massa skit med han som anställer dig så är jobbet ditt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in