Citat:
Ursprungligen postat av
adagio
Vilken dos ter du?
Jag ter 15 mg till kvllen men det rcker inte fr att dva min oro. Theralen fungerar mycket bttre men fr biverkningar av den. Funderar p att testa 30 mg ikvll och se om det hjlper. Men jag tror min kropp r jdrigt tolerant av histaminverkande mediciner d jag tit Propavan, Theralen m.m. s jag kanske behver en hgre dos. ter SSRI och Mirtan tar bort de sexuella biverkningarna och jag knner ven sen jag startade mig ngot mindre deppig. Har terftt mitt intresse fr styrketrning och tv-spel sen jag brjade som jag trodde var helt borta. Men mot smnen hjlper den inte sdr jttemycket, men det kanske r dosberoende?
Trappar upp frn 15mg och tnkte sikta p 30-45mg/dygn. Inom ngra dagar. Ligger p 22,5mg/natt nu.
Precis samma hr, den antihistamineffekten ger inte samma trtthet efter en vecka. Har veranvnt z-analoger sista veckorna och legat p 3-5(!) imovane per natt. Har ftt ner det till 2-2,5 imovane per natt + circadin sen jag brjade med mirtazapin, s somnar inte av enbart mirtazapin vilket man gjorde fr ngra r sedan. Det r s att hgre dos inte ger dig strre trtthet utan det verkar som 7,5-15mg r det ultimata fr smn.
Sista kvllarna efter intag av mirtazapin har jag upplevt ett subtilt vlmende, varm och avslappnad i kroppen, ngesten finns inte, hungrig och lite bubblande eufori nstan. Knns nstan som opioider/opiat fysiskt.
Vad jag vet har jag aldrig haft ngon manisk fas, s hoppas inte det r vad som r p gng. Kan inte minnas att jag mtt s hr bra p mirtazapin tidigare. Men och andra sidan har jag mtt s fruktansvrt dligt sista tiden, s kontrasten blir ju enorm nr ngesten frsvinner.