2007-01-03, 15:53
Medlem
Tjohildas avatar
Alla jag knner till som brjat med det har gtt upp mellan fem och tio kilo p bara ngra mnader. S risken r stor, tyvrr...
Citera
2007-01-03, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohilda
Alla jag knner till som brjat med det har gtt upp mellan fem och tio kilo p bara ngra mnader. S risken r stor, tyvrr...
Jag ser det som en positiv effekt.
Funderar p att brja ta det fr att g upp i vikt lttare medans jag trnar. r man trtt under dagarna eller orkesls eller liknande?
Ingen direkt hit att ta det om man nd inte orkar trna kanske..
Citera
2007-01-03, 16:56
Medlem
lakritspipans avatar
Ni som fick kad aptit, knde ni det direkt eller kom det efter ett tag? Jag har precis brjat kka Remeron nu, ska ta tredje dosen ikvll och jag blir trtt s att jag kan somna vilket r helt jvla underbart men jag har inte mrkt av nnting alls nr det gller aptit eller hunger.
Citera
2007-01-03, 17:08
Medlem
Mirtazapin frgor

hejsan alla fb's
Fick idag utskrivet Mirtazapin fr min ngest.
Vet tat det tar ngra veckor innan den fungerar mot ngesten men vad jag har frsttt s skall den ven vara smngivande.
Min ngest r oftast som vrst p dagarna, r det d dumt att ta tabletten p dagen d jag ven viill kunna sova p natten?
Har ven smnmedlet Propavan, detta skulle tydligen g att blanda.
Kan jag ta Mirtzapinen under dagen utan att rubba smncykeln fr att sedan ta propavanet till kvllen?

Tack p frhand. Mvh/Vsska
Citera
2007-01-03, 17:50
Jag har bde bl.a Mirtazapin o Propavan utskrivet!

Tar de bda p kvllen, nn timme innan jag ska lgga mig. Nu vet jag inte hur mycket Mirtazapin du har utskrivet (har fr mig att de flesta tabletterna gr att dela), men du kan ju testa nn (ledig) dag att ta dem p morgonen fr att se hur du reagerar p den.

Mirtazapinen har jag mest kvar fr att den r (fr mig iaf.) svr att sluta med, efter ngra dagar utan den kan jag bara lgga mig ner o grina o ha suicidtankar. Jag har allts ftt den mot depression.

Men jag minns nr jag var 17 r s fick jag den mot min aggressivitet, o d tog jag den p dagen (fast den hjlpte inte), o sedan kunde jag lgga av med den helt.

Men Propavan o Mirtazapin r inga problem att kombinera. Jag har 30 mg Mirtazapin o hela 75 mg Propavan.
Citera
2007-01-03, 18:23
Medlem
Ok. Tar en ikvll d och provar en imorgon p dagen.
Tack s mycket fr hjlpen!
Citera
2007-01-23, 21:38
Medlem
Piccolos avatar
Mitrazapin Krka 45mg

r det ngon som har erfarenhet av detta SSRI medel ?
Fr det just nu mot depression och fr att somna lttare p kvllen (tas vid kvllen sklart).

Ftt detta utskrivet och ska testa en lngre tid efter jag/min lkare la in mig p psy-klinik i 5 dagar ( Min lkare tyckte jag behvde det efter jag gtt till han om hjlp fr jag knde mig vldigt depprimerad och apatisk senaste veckorna och vart helt enkelt rdd fr vad jag skulle ta mig till, frskt ta livet av mig frra nyr).
Fick ven Atarax att ta 3 gnger dagligen fr att lindra biverkningarna av Mirtaazapin tabletterna. Dock fick jag bara 30 Atarax s det rcker 10 dagar, rtt nervs ver vad som ska hnda nr Dom tagit slut ifall jag fr mycke/starka biverkningar av Mitrazapinen.

Jag fick atarax och Mitrazapin dagligen nr jag va p psyket men d hade jag personer att prata med samt fick jag komma ivg frn "hr" helt enkelt, Kanske kommer visa sig att jag skrev ut mig frfort men vill inte riskera mitt jobb bland annat. Mitrazapinen funkade bra att somna p nr jag va dr, ataraxen funkade/funkar sdr.
Ska ven g hos psykolog med jmna mellanrum men frsta samtalet r nsta vecka p tors.

Rkt cannabis under ca 3 r nstan varje dag, bortsett frn ngon dag/vecka hr och dr och en period i sommras nr jag lmnade pissprov och va ren 3 mnader, likfrbannat brjade jag rka sista dagen jag skulle pissa
Har rkt cannabis fr att "stressa ner" och fr att kunna somna, blir ltt att jag grubblar flera timmar nr jag gr och lgger mig om jag inte r Riktigt trtt/rkt, men fr ju Mitrazapin fr att sova nu s fr hoppas det funkar, Om dom funkar s kommer jag inte rra rkat en enda gng undertiden jag tar Mitrazapinen.

Jag vill veta vad jag har att frvnta mig eller nt, r inte 100 p vad jag vill f ut av denna post, Knns bra att bara dela med sig lite om min situation ven fast ingen bryr sig eller lser detta. Har svrt fr att prata med folk eye-to-eye.
Citera
2007-01-23, 21:58
Medlem
TomiXs avatar
Ataraxen kan du f utskrivet fr resten av ditt liv om du skulle vela, s du behver inte vara orolig ver att frlora dem, be om nya bara
Citera
2007-01-23, 22:04
Medlem
lakritspipans avatar
Jag har ganska nyligen brjat kka Remeron och om du frgar mig s r det riktigt bra fr smnen. Jag har haft problem med att somna i typ 7-8 r. Jag hade dock hunnit bli ganska van vid att det tog timmar att somna varje natt men nu nr jag kkar Remeron kan jag knappt frst hur jag pallade utan, nr det gller smnen. Nn antidepressiv effekt r jag tveksam p om jag knner nnu, svrt att avgra. Men kkar du den frmst fr smnen s lr du bli njd, jag tycker Remeron r bttre n t.ex. Stilnoct ven om jag det tar lite lngre tid innan jag blir trtt p Remeron, knner ocks en annan typ av trtthet n p stillisar.

Btw, Remeron r ingen SSRI utan nn nyare typ av antidepp med nn sjuk benmning Sjukt att din lkare valde just en antihistamin-medicin fr att lindra biverkningarna av Remeron, vars vanligaste biverkningar beror just p att Remeron har antihistamineffekter vid lga doser som 15-30mg iaf, drav den brutala hunger och trtthet mnga upplever. S har jag frtstt det hela iaf. Men din lkare kanske har nn helt annans avsikt med Ataraxen. Lycka till med Remeron iaf.
Citera
2007-01-24, 00:08
Medlem
A-Dmps avatar
Jag har personligen rtt dliga erfarenheter av Mirtazapin. Jag tycker inte att dom fungerat lika bra som andra antidepressiva lkemedel jag tit, men den strsta nackdelen r viktkningen som kommer som ett brev p posten nr man kkar Remeron.

Har dock hrt andra som har ftt positiv effekt av medicinen. Det r individuellt, som allt annat.
Citera
2007-01-24, 01:29
Medlem
jrgbgs avatar
jag kkade den skiten fr ett tiotals r sen, och det enda som hnde var att jag somnade s fort jag satte mig ner, blev konstant trtt. var tvungen att spola dem.
som tidigare talare sagt, att bara nmna atarax medfr ett recept p minst 50 tabletter, eller nd bttre flytande atarax som tar mycket fortare.lttare att dosera med.
lycka till!
Citera
2007-01-24, 01:50
Medlem
A-Dmps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jrgbg
jag kkade den skiten fr ett tiotals r sen, och det enda som hnde var att jag somnade s fort jag satte mig ner, blev konstant trtt. var tvungen att spola dem.
som tidigare talare sagt, att bara nmna atarax medfr ett recept p minst 50 tabletter, eller nd bttre flytande atarax som tar mycket fortare.lttare att dosera med.
lycka till!

Mirtazapin r ju iofs ett SNRI-preparat, ett antidepressivt lkemedel, Atarax r ett ganska ltt ngestdmpande lkemedel, jag frstr inte vad dom har gemensamt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in