Citat:
Vilken dos äter du?
Jag äter 15 mg till kvällen men det räcker inte för att döva min oro. Theralen fungerar mycket bättre men får biverkningar av den. Funderar på att testa 30 mg ikväll och se om det hjälper. Men jag tror min kropp är jädrigt tolerant av histaminverkande mediciner då jag ätit Propavan, Theralen m.m. så jag kanske behöver en högre dos. Äter SSRI och Mirtan tar bort de sexuella biverkningarna och jag känner även sen jag startade mig något mindre deppig. Har återfått mitt intresse för styrketräning och tv-spel sen jag började som jag trodde var helt borta. Men mot sömnen hjälper den inte sådär jättemycket, men det kanske är dosberoende?
Jag äter 15 mg till kvällen men det räcker inte för att döva min oro. Theralen fungerar mycket bättre men får biverkningar av den. Funderar på att testa 30 mg ikväll och se om det hjälper. Men jag tror min kropp är jädrigt tolerant av histaminverkande mediciner då jag ätit Propavan, Theralen m.m. så jag kanske behöver en högre dos. Äter SSRI och Mirtan tar bort de sexuella biverkningarna och jag känner även sen jag startade mig något mindre deppig. Har återfått mitt intresse för styrketräning och tv-spel sen jag började som jag trodde var helt borta. Men mot sömnen hjälper den inte sådär jättemycket, men det kanske är dosberoende?
Trappar upp från 15mg och tänkte sikta på 30-45mg/dygn. Inom några dagar. Ligger på 22,5mg/natt nu.
Precis samma här, den antihistamineffekten ger inte samma trötthet efter en vecka. Har överanvänt z-analoger sista veckorna och legat på 3-5(!) imovane per natt. Har fått ner det till 2-2,5 imovane per natt + circadin sen jag började med mirtazapin, så somnar inte av enbart mirtazapin vilket man gjorde för några år sedan. Det är så att högre dos inte ger dig större trötthet utan det verkar som 7,5-15mg är det ultimata för sömn.
Sista kvällarna efter intag av mirtazapin har jag upplevt ett subtilt välmående, varm och avslappnad i kroppen, ångesten finns inte, hungrig och lite bubblande eufori nästan. Känns nästan som opioider/opiat fysiskt.
Vad jag vet har jag aldrig haft någon manisk fas, så hoppas inte det är vad som är på gång. Kan inte minnas att jag mått så här bra på mirtazapin tidigare. Men och andra sidan har jag mått så fruktansvärt dåligt sista tiden, så kontrasten blir ju enorm när ångesten försvinner.