2024-01-22, 22:43
Medlem
Mirtazapin, extremt trött..

Hej,

Har fått mirtazapin munsönderfallande tabletter utskrivna och blir extremt trött av dem, trots att jag sover 10-12 timmar så vaknar jag upp helt väck och är trött hela dagen.

Bör jag sluta ta dem? Känner att jag mår mycket sämre av att inte orka göra de saker jag vill göra för att må bättre.
Citera
2024-01-22, 22:45
Medlem
(FB) Mirtazapin / Remeron - antidepressiv medicin
Citera
2024-01-22, 22:45
Medlem
Chablisnoirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjalenskrigare
Hej,

Har fått mirtazapin munsönderfallande tabletter utskrivna och blir extremt trött av dem, trots att jag sover 10-12 timmar så vaknar jag upp helt väck och är trött hela dagen.

Bör jag sluta ta dem? Känner att jag mår mycket sämre av att inte orka göra de saker jag vill göra för att må bättre.

Min läkare sa att Mirtazapin är ett rävgift.
Jag mådde heller inte bra av den
Citera
2024-01-22, 22:48
Medlem
blue-rats avatar
Du måste ta höga doser för att inte bli trött av dem.
Citera
2024-01-22, 22:55
Medlem
Hur kan inte läkaren sagt att du kommer bli som en zombie första dagarna? Detta är inget man börjar med på en söndagskväll om man ska jobba måndagen efter utan något som kroppen måste vänja sig vid. Brukar bli bättre efter ett par dagar, vilken dos tar du? Tar du dessa innan sänggående?
Citera
2024-01-22, 23:58
Bannlyst
Människor i rock som är kranar åt en miljardindustri vill dig lika gott som en kokslangare.

Kliv av skiten och lär dig köra slut på kroppen under naturliga former så ska du se att du inte behöver skiten.
Citera
2024-01-23, 06:30
Medlem
Citat:
Hej,

Vi börjar med: av vilken anledning tar du M och vilken mängd och hur dags på dygnet och hur länge har du gjort det?
Citera
2024-01-23, 06:34
Medlem
Minns den äckliga citronsmaken. Äter du för två också?
Citera
2024-01-23, 19:34
Medlem
Citat:
Hej,

Tråkigt när flera bemödar sig med att svara och inte får respons.
Citera
2024-02-14, 15:06
Medlem
Någon som vet om Mirtazapin går att köra samtidigt som man äter penicillin (kåvepenin)? glömde fråga läkaren då ett av recepten är från när jag bodde i Norge så tror inte de kan se vilka mediciner man fått utskrivet där.
Citera
2024-02-14, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Någon som vet om Mirtazapin går att köra samtidigt som man äter penicillin (kåvepenin)? glömde fråga läkaren då ett av recepten är från när jag bodde i Norge så tror inte de kan se vilka mediciner man fått utskrivet där.

Jag har gått på Mirtazapin i flera år o haft halsfluss/Kåvepenin i minst två omgångar, går utmärkt.
Citera
2024-02-14, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baztarden
Jag har gått på Mirtazapin i flera år o haft halsfluss/Kåvepenin i minst två omgångar, går utmärkt.
Tack! Fick hoppa över mirtazapinen inatt då jag var osäker (tar det enbart för sömnen) var en plåga att ligga vaken halva natten med halsont. Skönt man kan få sova inatt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in