2021-07-27, 18:41
Medlem
GonerStoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
Det går bra men det är ju ingen hållbar lösning alls. Skumt att du fick mirtazapin på psykakuten men okej. Det värsta beslut du någonsin kan ta i ditt liv är att äta det där giftet. En veckas bruk kan leda till flera års utsättning. Jag och hundratusentals andra har gått och går igenom det där just nu. Det är värre än heroin att sluta med för många.

Mitt tips till dig är att du tar runt 1 mg istället för den är så extremt kraftig. Skit i värktabletter och spara levern och hormonsystemet.
Sedan tar du detta en tid och försöker lösa dina problem under tiden.
Lyssnar du inte på mig nu kan du få flera år förstörda av ditt liv tro mig. Tack och hej.

Inte en chans, varför skrämmer du upp människor med din okunskap?
Visa mig en studie där 1 veckas bruk av mirtazapin skulle leda till fleeeera års utsättning.

Om man inte har kunskap om ett såpass allvarligt ämne kanske man ska hålla käften stängd och inte skrämma upp andra människor med sin dumhet?

Reeent skitsnack.
Citera
2021-07-27, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GonerStoner
Inte en chans, varför skrämmer du upp människor med din okunskap?
Visa mig en studie där 1 veckas bruk av mirtazapin skulle leda till fleeeera års utsättning.

Om man inte har kunskap om ett såpass allvarligt ämne kanske man ska hålla käften stängd och inte skrämma upp andra människor med sin dumhet?

Reeent skitsnack.

Sånt här studeras inte.
Gå in i valfri mirtazapin grupp på facebook och läs.
Citera
2021-07-27, 20:33
Medlem
Det är otroligt individuell hur kroppen reagerar. Det är vanligt man får histaminintolerans efter mirta. Post acute withdrawal kan sitta i extremt länge.
Du förlorar dig för mycket på vad läkare säger. När det kommer till psykofarmaka vet man inte hur det slår. Man påverkar varenda cell i kroppen och nervceller i hjärnan. Allt blir fucked up. Stora pharma vet om detta.
All farmaka är konstruerad för att bedöva och funka men att vara beroendeframkallande och göra folk fast.
Senast redigerad av VillJalentine 2021-07-27 kl. 20:39.
Citera
2021-07-28, 10:47
Medlem
GonerStoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
Sånt här studeras inte.
Gå in i valfri mirtazapin grupp på facebook och läs.

Nej jag tänker inte göra ditt jobb.
Tycker mig läsa mer hur lätt dom är att sluta med.

Du som kommer med otroligt överdrivna påståenden.
Citera
2021-07-28, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GonerStoner
Nej jag tänker inte göra ditt jobb.
Tycker mig läsa mer hur lätt dom är att sluta med.

Du som kommer med otroligt överdrivna påståenden.

Ja du får väl försöka själv då... Finns personer som tagit heroin som tycker mirta är värre att sluta med.
Citera
2021-08-27, 13:40
Medlem
Kan hälsa att det har blivit bättre med sömnen, förmodligen behövde kroppen bara vänja sig. Märker på min garmin klocka (som har schysta grafer för hur mycket rörelse) att jag har en jämnare sömn. Blir liksom inte pang, bom, knockout sömn som jag upplevde det i början.

Dock vaknar jag numera mitt i natten utan att jag är helt utvilad och då kan det ibland vara svårt att somna om. Ska försöka ligga kvar på 7,5mg och se till att jag kan slå på någon halvtråkig podcast/youtube dokumentär på i bakgrunden när jag ska somna om.
Citera
2021-09-19, 00:30
Medlem
Hej

Jag vill inte skrämma någon men jag är tyvärr en av de som har svårt sluta med denna djuvälsk medicin,någon som vet hur man gör flytande mirtazapin för att kunna sluta långsamt , jag har nu testat 3 gånger trappa ut och det går tyvärr inte, ända lösningen är att få dumma psykiatriner beställa taperingstrip från holland vilken han vägrar eller göra egen flytande
Citera
2021-09-19, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1980
Hej

Jag vill inte skrämma någon men jag är tyvärr en av de som har svårt sluta med denna djuvälsk medicin,någon som vet hur man gör flytande mirtazapin för att kunna sluta långsamt , jag har nu testat 3 gånger trappa ut och det går tyvärr inte, ända lösningen är att få dumma psykiatriner beställa taperingstrip från holland vilken han vägrar eller göra egen flytande

Det är inte så noga. Har också gjort detta två gånger i mitt liv. Krossa tabletten och ta korn på slutet. Sedan måste du vara med på att det kommer att bli lidande ändå. Du måste bli sjukskriven för att klara av det.
Citera
2021-09-19, 14:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1980
Hej

Vad är det som inte går? Jag åt själv Mirta i ett halvår, tyckte inte det gav någon effekt. Gick bara upp i vikt. Slutade tvärt, ett par veckor senare mådde jag som vanligt igen. Dvs innan depressionen.
Citera
2021-11-12, 20:10
Medlem
fellowvessels avatar
Fick det här mörtpisset som sömnmedicin, hade de vetat det minsta om mig så hade de vetat att jag redan har ultra extremt mega livliga drömmar, hjärtat kommer nog ge upp i natt, rip mig själv.
Citera
2021-12-01, 12:09
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fellowvessel
Fick det här mörtpisset som sömnmedicin, hade de vetat det minsta om mig så hade de vetat att jag redan har ultra extremt mega livliga drömmar, hjärtat kommer nog ge upp i natt, rip mig själv.
Vilken dos tar du?

Låg dos=sömnhjälp (15-30 mg)
Högre dos=antidepp
Citera
2021-12-06, 18:45
Medlem
Joneskuusis avatar
Hej!

Har läst på nätet att mirtazapin kan användas vid utsättning av stesolid,
Någon med erfarenhet kring detta?

Lindrar mirtazapin ångest på låg dos också? Och hur lång tid tar det innan man får någon antidepressiv effekt.

Den ska ha antihistamin effekt på lägre dos och på så vis verka sövande.

Frågan är om det är bra att sätta in den när man trappar ned stesolid.

Vissa skriver att den är jobbig och sluta med? Kan inte vara värre än att sluta med benso?

Min tanke är att man kan ta den i en övergångsperiod för att mildra utsättningsymptomen?

Svårt att få svar, försökt söka på nätet men får dubbla budskap.

Någon som vet nått ang detta?
Vänligen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in