2015-03-10, 18:34
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickeheaad
Däremot är jag tveksam varför kändisarkitekten Gert Wingård skall vara med, han framstår ju endast som korkad med sina dumma frågor och resonemang.

Gert funkar ju när det är hus som inte följer standardmallen som ska byggas, då får han leva ut sina arkitektkunskaper men som i det här fallet när det är mer eller mindre ett standardhus så blir han mest en halvstum bisittare som i bland ställer någon malplacerad fråga.
Citera
2015-03-10, 19:12
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Programmet var intressant och positivt, inga gnällspikar eller kverulanter. Det var trevliga människor som såg framåt. Nån som vet vilket försäkringsbolag det var som hanterade fallet. De verkade vara korrekta och bra.

Länsförsäkringen Kronoberg.
Citera
2015-03-16, 20:45
Medlem
Bra plats att gå runt med en nyfödd i, fyllt med byggdamm.....

Edit : tycker det är lite bittert när dom säger att det är 4-6 veckor kvar tills allt är färdigt och man väljer att besöka nu. Tycker dom borde skjuta upp besöket att vi får se ett slutfört projekt.
Senast redigerad av EchoAlfa 2015-03-16 kl. 20:59.
Citera
2015-03-16, 21:07
Medlem
nickeheaads avatar
Fascinerande husbåtsbygge, men märklig planlösning. Personligen hade jag inte klarat av en sekund att bo så med den extrema insynen. Det gick ju bl.a. en gångbro precis utanför deras panoramafönster.

De lär ju kunna gå med en rejäl vinst när de väl säljer husbåten, (vilket jag tror de kommer göra när de tröttnat på insynen).
Citera
2015-03-16, 21:36
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EchoAlfa
Ja, jag säger inte att det inte finns en anledning till det. Det gör det väl alltid? Men faktum kvarstår, de drabbade inte av ett enda bakslag, skulle vara intressant att veta varför det gick så bra för dom. Det var deras första bygge dessutom.
Proffs som bygger och proffs som projektleder och huset är standard.
Inte svårare än så.
Ska du planera och leda själv och dessutom bygga en hel del själv utan att ha varken full koll eller erfarenhet så ber du om bakslag.
Citera
2015-03-16, 21:37
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickeheaad
Fascinerande husbåtsbygge, men märklig planlösning. Personligen hade jag inte klarat av en sekund att bo så med den extrema insynen. Det gick ju bl.a. en gångbro precis utanför deras panoramafönster.

De lär ju kunna gå med en rejäl vinst när de väl säljer husbåten, (vilket jag tror de kommer göra när de tröttnat på insynen).
Borde väl kunna gå att sätta film på fönstren som tar bort insynen på dagtid åtminstone, persienner borde funka på kvällstid.
Citera
2015-03-17, 00:09
Medlem
swimmingpools avatar
Fan vilket fult båthus. Men dom två grannhusen var ju snygga.
Citera
2015-03-17, 01:39
Medlem
4N0NYMs avatar
Hur löser man vatten och avlopp på en husbåt?
Citera
2015-03-17, 04:32
Medlem
B´stards avatar
Han överdrev ganska kraftigt vad det kostar i området, "9-10 miljoner för 135 kvadrat" yeah right, snarare 4-5 (förvisso ganska höga avgifter generellt, så där är ju en del belåning i föreningarna, men inte SÅ MYCKET lån) Att det skulle kosta uppemot 40 papp å hyra en lägenhet i liknande storlek är med helt galet. De får ju betala hyra för platsen med, förvisso inte så jättemycket kanske, men iallafall åtminstone 15000 om året (baserat på vad det kostar att hyra största båtplatsen där)

Tror inte de kommer att göra så jättemycket i vinst om de skulle sälja, det går inte att belåna kåken, så det kommer begränsa värdet. Och sen det utsatta läget ofc... ...Det är nog få som vill ha den insynen.

F.ö är det hans bror Dario Idzakovic som slog av strömmen för SD under valvakan i höstas (den här har bara försvenskat efternamnet litegranna)
Citera
2015-03-17, 07:07
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Jag tycker att det var rätt snyggt, men lite för mycket insyn. Skulle ha ändrat planlösningen på entréplan så att det blev mindre insyn men ärligt talat så skulle jag inte vilja bo så. Hade hellre valt en vanlig havstomt och byggt mig ett hus.
Citera
2015-03-17, 12:40
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Han överdrev ganska kraftigt vad det kostar i området, "9-10 miljoner för 135 kvadrat" yeah right, snarare 4-5 (förvisso ganska höga avgifter generellt, så där är ju en del belåning i föreningarna, men inte SÅ MYCKET lån) Att det skulle kosta uppemot 40 papp å hyra en lägenhet i liknande storlek är med helt galet. De får ju betala hyra för platsen med, förvisso inte så jättemycket kanske, men iallafall åtminstone 15000 om året (baserat på vad det kostar att hyra största båtplatsen där)

Tror inte de kommer att göra så jättemycket i vinst om de skulle sälja, det går inte att belåna kåken, så det kommer begränsa värdet. Och sen det utsatta läget ofc... ...Det är nog få som vill ha den insynen.

F.ö är det hans bror Dario Idzakovic som slog av strömmen för SD under valvakan i höstas (den här har bara försvenskat efternamnet litegranna)
Lägenhet i Västra hamnen på 140 kvm går loss på ca 5,2 milj med 7000+ avgift, inte helt billigt.
Men långt från 8-10 milj.
Citera
2015-03-17, 15:01
Medlem
annZ88s avatar
Håller med två tidigare, han överdrev KRAFTIGT när han pratade i programmet vad det kostar att bo i Västra hamnen. Låter inte som att han kontrollerat det?! Eller menar han hyresrätter?

Största lägenheten just nu till salu: http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-4rum-dockan-malmo-kommun-krankajen-10-6572719
Boyta: 134 kvm
Utgångspris 5,195 Mkr
Månadsavgift: 7644 kr

Dock intressant bygge att följa. Väldigt originellt! Samtidigt blir jag också lite oroad över en nyfödd på en båt... Men det är ju deras problem.

Hade inte kunnat bo där. Insyn-insyn-insyn till förbannelse! Varför gjorde de inte det stora panoramafönstret spegelvänt?! Alltså satt det på "andra hörnet"? Och som Gert sa, byta plats på sovrum/v-rum/badrum? Gert kunde väl iofs kläckt ut sig det tidigare...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in