2022-03-22, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantes
Med tanke på att de tidigare gjort sex renoveringar på sju år, så kanske de inte klarar av att stanna på samma ställe så länge.

Någon som kollat på ratsit om de bor kvar? Jag kan kolla om någon vet adressen
Citera
2022-03-22, 21:23
Medlem
NiccoJs avatar
Radhuset blir jävligt trångt då lillebror Stalin föds.
Citera
2022-03-22, 21:36
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trisslotterna
Någon som kollat på ratsit om de bor kvar? Jag kan kolla om någon vet adressen

Ja, de bor kvar enligt Ratsit Margaretavägen 35.
Citera
2022-03-22, 21:44
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Tänker mer om man skulle kakla in hela och lägga klinkers , stort spa. Då kanske det iaf blir lättare men du har rätt.

Kollar man kartan inom Sthlm stad så är enskede tvärrött vid översvämning. Gammal havsbotten.

Förra sommaren när det regnade satan så var det kaos i enskede. Men det är känt bland mäklare också. Dock säger de aldrig det

Vad är det för karta?
Citera
2022-03-22, 22:07
Medlem
dialektikers avatar
Nu har jag sett hela programmet.
Jag är inte lika positiv till resultatet ändå.
Varför blir det alltid tristare när man byter ut skåpsluckor (i kök och dylikt)?

Jag tyckte det var fint med det gröna färgvalet, men jag tror ändå jag tycker det blev trist med att ha likadant hela vägen.
Det blir en trist enkelhet i det eller hur jag ska förklara det?

Hennes moderna konst med tavlorna var vedervärdiga. Jag skulle inte stå ut.
Hur kan man ha så dålig smak, och de återkom på varje våning.
Tur att smaken är olika och han och hon tycker om det.

Ärligt talat, när ni sa att han jobbade ihjäl sig...
De hade ju byggjobbare till det mesta.

Jag har följt de flesta program av Husdrömmar och Grand Designs.
Jag typ knäcks av att se medverkande som agerar arbetsledare för byggarbetarna, då de sliter som djur och själva är med och bygger huset, samtidigt som de har heltidsjobb bredvid . Dessa personer fattar inte jag hur de orkar.

Men arkitektkillen, det var ju mer att han höll på med lite skåp och bänkar i köket på slutet.
Inte något övermäktigt byggarbete eller fysiskt krävande.
De hade någon tidspress i det bara och så tjafsade och småbråkade de. Det var väl det som gjorde att bukspottkörteln la av?

De skiljer sig nog om några år.
Hur vet jag det?
Ja, de flesta skiljer sig ju så småningom.
Jag tycker dessutom de hade rätt irriterat bråk mellan sig, även då kameran var där.
Senast redigerad av dialektiker 2022-03-22 kl. 22:23.
Citera
2022-03-22, 22:15
Medlem
dialektikers avatar
Och ovanpå alla de vidriga tavlorna med "modern konst" som hon satt upp överallt, hennes jättetavla med fogmassa i vardagsrummet ,
som hon slitit med att måla om ett antal gånger.
Jag begriper ingenting.
Citera
2022-03-23, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Vad är det för karta?

Finns inom Stockholms stad. Kan se om jag kan luska om det går att se bara som privatperson.
Citera
2022-03-24, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantes
Med tanke på att de tidigare gjort sex renoveringar på sju år, så kanske de inte klarar av att stanna på samma ställe så länge.

Jag har alltid undrat vad det är för fel på människor som köper bostad - renoverar - säljer - köper bostad - renoverar - säljer - osv. Känns som någon störning, typ som en ätstörning fast med bostäder. Vad flyr de från? Har de inget liv i övrigt eller hur orkar de lägga ner så mycket energi om och om igen utan att få njuta av resultatet?
Citera
2022-03-24, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Och ovanpå alla de vidriga tavlorna med "modern konst" som hon satt upp överallt, hennes jättetavla med fogmassa i vardagsrummet ,
som hon slitit med att måla om ett antal gånger.
Jag begriper ingenting.

Wanna be konstnär kanske? Saknar talang men har gott om pengar och självförtroende? Men jag tycker hemmet var fint inrett i övrigt och resten av konsten var spännande och bröt av fint. Men att måla den där konstiga foamskumstavlan i den gräsliga blå färgen var en chock att se. Den passade inte in alls. Tror att hon beundrar spännande modern konst och ville skapa lite egen? Det kan man väl göra men tja… tur att de verkar ha gott om pengar för då kan man ju alltid köpa det man inte kan göra själv.
Senast redigerad av Grantoppen2 2022-03-24 kl. 22:29.
Citera
2022-03-28, 08:00
Medlem
Isnatts avatar
*Anne ställer sig i ett fönster* VILKET LJUS!!

Morsk husflytt i senaste avsnittet. Kommer säkert bli väldigt fint när det är klart och målat.
Citera
2022-03-28, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
*Anne ställer sig i ett fönster* VILKET LJUS!!

Morsk husflytt i senaste avsnittet. Kommer säkert bli väldigt fint när det är klart och målat.

Får väl hoppas att danskan har en förmögenhet på banken. Jätteytor som ska värmas upp - englasfönster tillika och isoleringen i tak, väggar och golv är säkert inte av modern standard.

Citera
2022-03-28, 09:34
Medlem
Tycker renoveringen blev ok. För att vara ett så skitlåten hur fick de det att framstå som större. Men herregud varför köper man ett radhus på 68kvm för 9 miljoner och sedan lägger ner pengar på att renovera det om man inte gör det enbart för att tjäna pengar.

Sjukt opraktiskt att ha en källare där han alltid kommer huka sig, att ha husets enda dusch i källaren, ingen hall för kläder när man har småbarn osv.

Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Jag har alltid undrat vad det är för fel på människor som köper bostad - renoverar - säljer - köper bostad - renoverar - säljer - osv. Känns som någon störning, typ som en ätstörning fast med bostäder. Vad flyr de från? Har de inget liv i övrigt eller hur orkar de lägga ner så mycket energi om och om igen utan att få njuta av resultatet?
De har väl kommit från ingenstans och nu tjänat pengar på att köpa-renovera-sälja.

Fenomenet kallas bostadskarriär.
Senast redigerad av wabbit 2022-03-28 kl. 09:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in