Citat:
Ursprungligen postat av
swimmingpool
Fy i helvete vilket tråkigt avsnitt! helt ointressant arkitektur och vem bryr sig om ett nerbrunnet hus.

Jag tycker det var intressant att se hur det fungerar rent praktiskt för de som råkar ut för en sån sak. Det är ju bra att de har med lite blandade objekt i programmen och inte bara mystiska ruckel och wannabe-herrgårdar.
Citat:
Ursprungligen postat av
EchoAlfa
Ja, jag säger inte att det inte finns en anledning till det. Det gör det väl alltid? Men faktum kvarstår, de drabbade inte av ett enda bakslag, skulle vara intressant att veta varför det gick så bra för dom. Det var deras första bygge dessutom.
Jag är lite inne på samma sak som du skrev, försäkringsbolaget har bra koll på vilka byggare man ska anlita och framförallt vilka man INTE ska anlita. Byggbolagen som anlitas av försäkringsbolag vet också att om de inte sköter sig så får de ett rent helvete med det stora bolaget och dess jurister på halsen. Till skillnad mot en privatperson som kanske inte har de ekonomiska musklerna att inleda diverse processer när man tycker att något inte blev enligt överenskommelse...
Plus att ju mindre stad desto färre skojare, rykten sprider sig så fort när man kommer bort från de största städerna. I Stockholm kan skojare gömma sig i mängden under många år och komma undan med det, sånt är svårare när man talar om mindre orter.