2014-10-26, 20:52
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
När USA påbörjade bombningarna av daesh i Syrien så var många tveksamma. Antalet daesh som skickades till helvetet utan 72 getter var få. Nu har antalet ökat och säg att 10 daesh dör per dag i snitt runt Kobane, vad blir det på en månad? 3 månader? De har en fiende de inte kan försvara sig mot, som slår till överallt och utrotar råttorna sakta men säkert. Tror ni de fattar att det är kört nu? Islamisten Erdogan måste göra något snart om hans älskade kalifat inte ska bli ännu ett politiskt misstag som kommer kosta Turkiet EU-medlemskapet för ingenting i gengäld..

ISIS kommer aldrig ge upp, bakom Allah fasaden är detta en avancerad maffia. Man kontrollerar områden och suger ut alla resurser. Utpressning, kidnappning, stölder, rån av banker, sälja människor, sexhandel osv osv. Det är pengar som driver männen i toppen, dom vet att dom aldrig kommer etablera någon riktig stat, dom försöker helt enkelt suga ut så mycket pengar som möjligt.

Dom som dör är brittiska, franska, tunisiska, albanska, bosniska, saudiska, marockanska, tyska, svenska, belgiska råttor längst ner i pyramiden, dessa är vilsna idioter som dör för att dom i toppen av maffian skall fylla fickorna med pengar. Ledarna sitter i Turkiet och gulfstaterna där dom håvar in pengar i säkerhet.
Citera
2014-10-26, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JackOwl
Ang. punkt #1 - Källa på att det är Turkiet som sätter gränsen för antalet soldater?
Ang. punkt #2 - Hur kommer det sig då att den utsedde ledaren för den enhet som skall passera genom Turkiet är relaterad till Barzani?
Ang punkt nummer ett, så sa en hög uppsatt politiker inom Jalal Talabanis parti, PUK, på deras tv kanal, KurdSat att majoriteten är från deras parti.

Ang punkt nummer två, så är det väl inte konstigt att det är just Barzani som är den utsedde ledaren. Han är president, samt har goda relationer med väst och Turkiet.
Citera
2014-10-26, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZuparN
Inget konkret eller trovärdigt bevis. Det är en bild på en identitetshandling som laddats upp av en FSA sympatisör.

Human Rights Watch hade i sin rapport om barnen i Syrien inte hittat några fall av barnsoldater i den syriska armén. Det förekom däremot i FSA, andra rebell/jihadistgrupper och YPG.
Roligt att du väljer att bara svara på denna länken vad tycker du om dom andra länkarna? Förespråkar du mord på barn som din herre Assad gör?

Du är pinsam ZuparN du bryr dig om barn soldater men inte när Assads flygvapen bombar barn och sivila.
Citera
2014-10-26, 21:38
Medlem
ZuparNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drittan
Roligt att du väljer att bara svara på denna länken vad tycker du om dom andra länkarna? Förespråkar du mord på barn som din herre Assad gör?

Du är pinsam ZuparN du bryr dig om barn soldater men inte när Assads flygvapen bombar barn och sivila.

Läste citaten du hade skrivit på dina länkar och fastnade för nedanstående, då den rörde ett ämne jag skrivit mycket om. Det visade sig senare att du hade länkat till ett identitetskort som laddats upp på twitter av en FSA sympatisör. Vad dina andra länkar innehöll blev till följd av detta ointressant. Jag hinner inte gå igenom alla trådens länkar, utan fortsätter enbart läsa om jag finner skribenten trovärdig och källkritisk.

''Regimen använder sig av barn soldater''
https://twitter.com/KeshMalekSyria/s...87592794767361"

I övrigt anser jag att alla krigsbrott bör utredas och förövarna bestraffas. Detta oavsett vilken part det rör sig om.
Senast redigerad av ZuparN 2014-10-26 kl. 21:43.
Citera
2014-10-26, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZuparN
Läste citaten du hade skrivit på dina länkar och fastnade för nedanstående, då den rörde ett ämne jag skrivit mycket om. Det visade sig senare att du hade länkat till ett identitetskort som laddats upp på twitter av en FSA sympatisör. Vad dina andra länkar innehöll blev till följd av detta ointressant. Jag hinner inte gå igenom alla trådens länkar, utan fortsätter enbart läsa om jag finner skribenten trovärdig och källkritisk.

''Regimen använder sig av barn soldater''
https://twitter.com/KeshMalekSyria/s...87592794767361"

I övrigt anser jag att alla krigsbrott bör utredas och förövarna bestraffas. Detta oavsett vilken part det rör sig om.
så enligt dig bör ca 95% av syriska flygvapnet bestraffas?
Citera
2014-10-26, 21:44
Medlem
ZuparNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drittan
så enligt dig bör ca 95% av syriska flygvapnet bestraffas?

Nej, det finns internationella lagar som används för att bedöma vad som är ett krigsbrott och inte är det.
Citera
2014-10-27, 01:10
Medlem
Citat:
När USA påbörjade bombningarna av daesh i Syrien så var många tveksamma. Antalet daesh som skickades till helvetet utan 72 getter var få. Nu har antalet ökat och säg att 10 daesh dör per dag i snitt runt Kobane, vad blir det på en månad? 3 månader? De har en fiende de inte kan försvara sig mot, som slår till överallt och utrotar råttorna sakta men säkert. Tror ni de fattar att det är kört nu? Islamisten Erdogan måste göra något snart om hans älskade kalifat inte ska bli ännu ett politiskt misstag som kommer kosta Turkiet EU-medlemskapet för ingenting i gengäld..

Erdogan är inte ens intresserad av EU då EU behöver Turkiet mer än vad Turkiet behöver EU enligt honom själv, detta läste jag i bosnisk media men denna engelska källa får väl duga.

http://www.hurriyetdailynews.com/turkey-does-not-need-europe-and-its-extensions-pm-erdogans-advisor-suggests.aspx?pageID=238&nID=64782&NewsCatID=510

EDIT: Hittade ett kort klipp som visar livet i Raqqa, undrar varför ISIS har filmförbud om livet är så bra under deras styre? De borde snarare uppmuntra folket att filma och visa världen hur bra man har det

http://edition.cnn.com/video/?/video/world/2014/10/23/pkg-walsh-raqqa-syria-life-under-isis.cnn&sr=fb102614syriaisis8pvodlink&video_refer rer=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2F
Senast redigerad av UltrasSarajevo 2014-10-27 kl. 01:21.
Citera
2014-10-27, 04:39
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UltrasSarajevo
Erdogan är inte ens intresserad av EU då EU behöver Turkiet mer än vad Turkiet behöver EU enligt honom själv, detta läste jag i bosnisk media men denna engelska källa får väl duga.
"engelska källa", du menar källa på engelska. hurriyet är turkisk media.
Erdogan vill desperat in i EU: desperat erdogan

Syrienfrågan har ytterligare stärkt uppfattningen inom EU att ett Turkiet med islamisten Erdogan vid rodret inte är något man kan acceptera såklart. Turkarna har hjälpt daesh i Syrien och Irak länge, nu kommer våra hjältar USA bomba pipelines som daesh (och kurder) använder för leverans av olja till Turkiet och detta kommer såklart göra Erdogan ännu argare eftersom det är hans svarta pengar.
http://www.independent.co.uk/news/world/middle-east/war-on-isis-us-planning-to-bomb-oil-pipelines-to-halt-jihadists-funding-9813980.html
Citat:
The US is considering bombing pipelines in Syria in an attempt to cut off the huge profits being made by Isis from captured oilfields, a senior Obama administration official disclosed today.
Citera
2014-10-27, 05:30
Medlem
namos avatar
Citat:

Syrienfrågan har ytterligare stärkt uppfattningen inom EU att ett Turkiet med islamisten Erdogan vid rodret inte är något man kan acceptera såklart. Turkarna har hjälpt daesh i Syrien och Irak länge, nu kommer våra hjältar USA bomba pipelines som daesh (och kurder) använder för leverans av olja till Turkiet och detta kommer såklart göra Erdogan ännu argare eftersom det är hans svarta pengar.
http://www.independent.co.uk/news/world/middle-east/war-on-isis-us-planning-to-bomb-oil-pipelines-to-halt-jihadists-funding-9813980.html
Kurder I Syrien har ingen olja att leverera, även om man hade olja så tvivlar jag på att deras kund hade varit Turkiet.
Citera
2014-10-27, 07:12
Medlem
Citat:

Källa på att kurder i Syrien (Inte Irak) säljer olja genom Turkiet?
Citera
2014-10-27, 09:33
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qandil
Källa på att kurder i Syrien (Inte Irak) säljer olja genom Turkiet?
Citat:
Ursprungligen postat av namo
Kurder I Syrien har ingen olja att leverera, även om man hade olja så tvivlar jag på att deras kund hade varit Turkiet.
Jag menade inte kurderna i Syrien, jag tog med dom inom parantes för jag (med viss förvåning) läst att USA ska bomba leveranser som går via kurder i Irak, hade inte tid specificera:
Citat:
ISIS controls smuggling routes and the crude transported by tankers to Jordan via Anbar province, to Iran via Kurdistan, to Turkey via Mosul, to Syria's local market and to the Kurdistan region of Iraq, where most of it gets refined locally.
http://edition.cnn.com/2014/08/18/business/al-khatteeb-isis-oil-iraq/

Ni som undrar mer över kurdiska trupper från Irak som får komma in i Kobane men inte kurder från Syrien så beror det, förutom Erdogans hat mot kurder i Syrien, på Irak-kurden Barzanis kooperation med islamisten Erdogan vad gäller olaglig försäljning av irakisk olja:
Citat:
"The Iraqi Kurds are increasingly dependent on Turkey as a conduit for their oil and financing," Natali told CNN, "and the close relationship between Barzani and Erdogan is largely responsible for the current arrangement. But some groups in the Turkish parliament and some Iraqi Kurdish politicians have been very critical of this opaque arrangement," wary of ruining relations with Baghdad and alienating Washington.
http://edition.cnn.com/2014/06/24/world/meast/iraq-kurds-oil-sale/
Citera
2014-10-27, 11:15
Medlem
sorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qandil
Jag är ingen fan av Barzani, men ni två har så fel, så fel.

1, Turkiet tillåter endast 150 soldater korsa gränsen, inte mer.
2, Dessa soldater är majoriteten från Jalal Talabanis parti PUK och inte Masoud Barzanis parti KDP.
Spelar ingen roll, i framtiden kan både Ergodan och och hans knähund Barzani slå sig på bröstet och hävda att det var de som räddat staden från IS .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in