Citat:
Ursprungligen postat av
interiorcore
ultimatkontakt Nej. Det var helt fredligt i början och demonstrationerna slogs ner ytterst brutalt med tusentals dödsoffer. Det fanns absolut inte någon militant rörelse som bedrev terror, utöver regimens under denna periond. Det var långt senare som första rapporten kom om att väpnade grupper stred mot regimens styrkor.
Du och många andra vet ingenting om den här konflikten och har inte varit med sedan början.
Jag har
mycket släkt från Syrien och kan bilda mig en uppfattning genom att läsa media och höra från folk på plats (jag har släkt i Damaskus, Aleppo, Kamishli m.m.), och jag vet hur det varit från början. Till exempel hur s.k. demonstranter blev filmade i 30 minuter för att sedan gå hem. Eller hur Al Jazeera påstod att det demonstrerades i Kamishli genom att visa bilder från 2004.
Al Jazeera som ljög om allt möjligt.
Här en assyrisk pojke som blev kallblodigt mördad av de s.k. "rebellerna".
http://www.liveleak.com/view?i=eb9_1322452694
http://www.liveleak.com/view?i=30f_1322375231
Du minns inte under 2011-2012 när det påstods att "regimen" sprängt oljeledningar och hur "rebellerna" "såg" regimen placera ut köttbitar dagarna innan?
Du minns inte hur polismännen m.m. som visade polisbrutalitet fängslades? Trots att det är fucking MELLANÖSTERN vi pratar om. Tror du att polisen i krg är lika mjuka som i Sverige?
T.o.m. i början av 2012 hade det dött fler militära än s.k. "civila"... "Fredliga demonstrationer"
Minns du inte de nya partilagarna, medialagarna, vallagarna osv. som tillgodoseddes?
Alltså, som sagt, du är inte från Syrien, och no offence, du kan inte läsa till dig allting via en pocketbok.
Du inser väl att förändring och reformationer TAR TID? Och du minns att arabförbundet inte ville ge Bashar eller regimen någon tid? Arabförbundets åsikt kunde inte rubbas. Det tydligaste beviset på det var när man skickade dit observatörer. Minns du vad som pågick då? Qatars premiärminister Hamad Thani avr i USA samtidigt och pressade dem att handla. Det betyder att de s.k. observatörerna bara hade en sak att göra, och det var att bekräfta vad arabförbundet ville progarea om.
Kan du inte berätta för oss vad arabförbundet sa när den sudanesiske observatören rapporterade om härjande terrorister?
Varför togs inte sudanesen in till säkerhetsrådet TROTS att Ryssland frågat efter honom? TROTS att han faktiskt varit i landet, så ville man inte ha med honom. "Alla är fria att tycka vad man vill, så länge man tycker som vi"
Vilka var "oppositionen"? Kan du inte berätta om alla tunnlar som hade grävts LÅNGT innan de s.k. "fredliga demonstranterna"? Var fick dom sina vapen ifrån?